Karolina Chojnacka

Lewis Hamilton z pozytywnym wynikiem testu na koronawirusa!

Siedmiokrotny mistrz świata nie wystartuje w Grand Prix Sakhiru, a prawdopodobnie też nie zobaczymy go w kończącym sezon Grand Prix Abu Dhabi.

W oficjalnym komunikacie zespół Mercedesa napisał:

Z przykrością ogłaszamy, że Lewis Hamilton uzyskał pozytywny wynik testu na obecność Covid-19 i nie będzie mógł wziąć udziału w GP Sakhiru w ten weekend. Lewis był poddawany testom trzy razy w zeszłym tygodniu i za każdym razem badanie dawało negatywny wynik. Ostatnia próba miała miejsce w niedzielne popołudnie na torze Bahrain International Circuit w ramach standardowej procedury.

Jednak w poniedziałek rano miał łagodne objawy i został poinformowany w tym samym czasie, że przed przybyciem do Bahrajnu miał kontakt z osobą, która uzyskała dodatni wynik badania. Dlatego Lewis przeszedł kolejny test i tym razem wynik był pozytywny. Zostało to potwierdzone również kolejnym badaniem.

Na szczęście, jak wynika z komunikatu, Hamilton czuje się dobrze i przechodzi zakażenie łagodnie:

Lewis przebywa teraz w izolacji zgodnie z protokołami Covid-19 i wytycznymi organu zdrowia publicznego w Bahrajnie. Oprócz łagodnych objawów, jego stan jest dobry, a cały zespół przesyła mu najlepsze życzenia szybkiego powrotu do zdrowia. W odpowiednim czasie ogłosimy plany dotyczące zastępstwa.

https://www.youtube.com/watch?v=q6hlR0GsOQI&t

Przeczytaj też: 36 rekordów F1, które Lewis Hamilton pobił lub wyrównał

Kto zastąpi Lewisa Hamiltona w trakcie Grand Prix Sakhiru?

Oficjalnymi kierowcami rezerwowymi Mercedesa są Stoffel Vandoorne i Esteban Gutierrez.

Szansę zaprezentowania swoich szans za kierownicą Srebrnej (Czarnej) Strzały może jednak dostać George Russel, aktualnie kierowca Williamsa, który już od dawna jest przymierzany do fotela w Mercedesie i ma spore szanse zająć miejsce Valtteriego Bottasa w sezonie 2022. Rywalizacja dwóch kandydatów o ten sam fotel w równych autach? Brzmi bardzo zachęcająco.

Nie wykluczone też, że Mercedes zaprosi do współpracy Nico Hulkenberga, który w tym roku już trzy razy wsiadał do samochodu Racing Point, zastępując zakażonych koronawirusem kierowców.

Lewis Hamilton jest trzecim kierowcą Formuły 1 zakażonym koronawirusem. Wcześniej zakażenie przeszli kierowcy Racing Point – Sergio Perez i Lance Stroll.

Przeczytaj też: Lewis Hamilton chce pracować zdalnie!

Najnowsze

Jak zrobić motocykl i samochód 3D z patyczków do lodów? (video)

„Un'expected” to specjalista od budowania rzeczy z min. patyczków od lodów, tektury i zapałek. Dokładność, cierpliwość i odwzorowanie szczegółów sprawiają, że jego dzieła zachwycają!

„Un’expected” to tajemniczy twórca, który na swoich filmach, krok po kroku pokazuje, co nieoczekiwanego może powstać z materiałów, takich jak: patyczki do lodów, zapałki, tektura i klej.

Zobaczcie, jaka to inspirująca zabawa dla starszych dzieci i dorosłych, a jednocześnie zachwycające, ekologiczne zabawki. Trudno uwierzyć, że z tak prostych materiałów można stworzyć takie cudeńka.

Wśród kolekcji zadziwiających dzieł „Unexpected”, przedstawiamy kilka związanych z motoryzacją:

Ducati 899 Panigale:

Ducati Monster 696

A w tej odsłonie Ducati Panigale z napędem:

Zobacz także: Wytatuowany crossover, lodowe koła i sedan z kartonu

Toyota 4Runner

Realizacje z tektury i zapałek mają to do siebie, że ich żywotność jest ograniczona do… pierwszego odpalenia.

Ognisty McLaren F1

Monster Truck z zapałek

Zobacz także: Toyota GT86 z papieru-zrób to sam w domu

A teraz porównanie osiągów:

 

Najnowsze

Samochód za milion złotych czyni cię panem drogi? Trochę tak to wygląda

Jest coś takiego w dobrych i drogich samochodach, że wyzwalają w niektórych kierowcach poczucie wyższości, a przynajmniej chęć bycia szybszymi od innych.

Czy to jedna z takich sytuacji? Bez wątpienia w pewnym stopniu tak. Pasem rozbiegowym poruszała się ciężarówka, a na jej zderzaku siedziała limuzyna z dwukolorowym malowaniem. Bez wątpienia był to Mercedes-Maybach klasy S. Zakładając, że pod maską tego egzemplarza pracuje silnik V12, jako nowy kosztował około miliona złotych.

Szeryf w Porsche musi jechać pierwszy i zablokuje każdego, kto ośmieli się to zmienić!

Kierowca Skody Roomster doskonale widział pojazdy na pasie rozbiegowym i chciał ułatwić im dołączenie do ruchu. Kierowca Maybacha był bardzo niecierpliwy i zmienił pas na styk, a widząc że ciężarówka też wjeżdża na prawy pas, natychmiast wskoczył na lewy, żeby go nie blokowała.

Kierowca BMW ma problem z obserwacją drogi, więc atakuje innego kierowcę

Nie popatrzył przed tym manewrem w lusterko, a na lewym pasie znajdowała się Kia cee’d. Jej kierowca wykazał się świetną czujnością, uniknął kolizji, a zjeżdżając na pas zieleni pokryty śniegiem, nie stracił panowania nad samochodem, ani nie uderzył w barierę. Słowa uznania za obserwację drogi, opanowanie i umiejętności.

Sfrustrowany kierowca Audi prawie doprowadza do kolizji

A co z kierowcą Maybacha? Jedyne co dobrego możemy o nim powiedzieć to to, że jego zachowanie wynikało ze złej oceny sytuacji, a nie wyrachowania. Kiedy zauważył, jakie zagrożenie stworzył, zamrugał przepraszająco światłami awaryjnymi. Skoro zrozumiał swój błąd, może będzie to dla niego nauczka na przyszłość.

Najnowsze

Polerowanie samochodu – poradnik „zrób to sam”

Polerowanie lakieru samochodu wydaje się trudne. Z drugiej strony, błyszczący lakier sprawia, że nasz samochód wygląda na nowszy. Nie trzeba iść od razu do salonu detailingowego. Auto możemy wypolerować samodzielnie, dzięki czemu możemy zaoszczędzić, a zaoszczędzone pieniądze wydać na nowe akcesoria? Lotka, nowy wydech?

Ile kosztuje polerka samochodu?

Polerowanie auta? Cena bywa tu sporym odstraszaczem, ale choć sama czynność jest zabiegiem czasochłonnym, to wykonanie jej samodzielnie sprawia, że zaoszczędzimy stosunkowo dużą sumę. Ceny za taką usługę w profesjonalnym salonie detailingowym zaczynają się od 800 zł. Polerka do auta, a dokładnie rzecz ujmując, maszyna do polerki to koszt od 100 złotych. Zostaje nam już tylko zakupić środki chemiczne, np. do umycia auta, pasty polerskie itp. Kupując wszystko samodzielnie wydamy ok. 500-600 złotych. Wszystko oczywiście zależy, jaki sprzęt i produkty zakupimy.

Przeczytaj także: Jesienne porządki samochodowe – test kosmetyków Autoland oraz konkurs

Co jest potrzebne do samodzielnego polerowania auta?

Pierwszym i oczywistym przedmiotem jest polerka. Potem zostaje nam już tylko wybór past polerskich. Pasty występują najczęściej w trzech kategoriach. Do pierwszej kategorii należą pasty cuttingowe, które służą do usuwania głębokich rys. Dzięki nim pozbędziemy się nieładnych rys, zmatowień i hologramów. Pasty polishingowe (fast cut) należą do drugiej kategorii. Używa się ich w przypadku samochodów z lakierem akrylowym, niemetalizowanym. Niezależnie, której pasty użyjemy, musimy nasz samochód wypolerować jeszcze raz. Tym razem skorzystamy z pasty finishingowej (ultra fine)  lub nabłyszczającej. Po jej zastosowaniu na lakierze nie pozostaną hologramy, czyli ślady prowadzenia maszyny polerskiej.

Teraz czas na zakup gąbki, a mówiąc fachowo: padu. Pady, podobne jak pasty, też dzielą się na cuttingowe (mocno ścierne), polishingowe (średnio ścierne) i finishingowe (do ostatecznego nabłyszczania). Gąbkę wybieramy tak samo jak pasty. Jeśli korzystamy z pasty cuttingowej to potrzebujemy gąbki cuttingowej… Wielkość padu nie ma dużego znaczenia, jedynie w przypadku zakamarków pomocny może być mały pad. Możemy zakupić jeszcze futro polerskie. Korzystamy z niego, gdy pady nie mogą zlikwidować rys. Do futra używamy twardej pasty.

Jak samodzielnie wypolerować samochód?

Po zakupie sprzętu i produktów polerskich możemy przejść do działania. Pierwszym krokiem jest dokładne umycie auta i osuszenie go. Przed polerką warto jest podzielić powierzchnię na mniejsze części, aby nie pracować na przyschniętej paście. Pastę nakładamy na lakier i rozprowadzamy po całym fragmencie. Następnie przykładamy polerkę i bardzo wolną nią poruszamy w lewo i prawo, przesuwając się stopniowo coraz wyżej. Następnie postępujemy tak samo, ale teraz robimy ruchy w górę i w dół, i stopniowo przesuwamy coraz bardziej w prawo lub w lewo. Polerkę prowadzimy tak, aby każdy kolejny ruch nachodził lekko na ślad wcześniejszy.

Usuwanie rys z samochodu

Trzeba uważać, aby powierzchnia się nie nagrzała za mocno. Kiedy poczujemy, że fragment jest bardzo gorący, należy niezwłocznie przenieść się na inną część. Po tak wykonanej czynności należy ją powtórzyć jeszcze raz przy użyciu miękkiej gąbki i pasty finishingowej. Na koniec sprawdzamy, czy na pewno usunęliśmy wszystkie rysy. Najpierw czyścimy powierzchnię z pasty. Jeśli zostało jej zbyt dużo, to przyda nam się do jej usunięcia alkohol IPA lub odtłuszczacz. Po wyczyszczeniu sprawdzamy efekty naszej pracy przy pomocy specjalnych latarek lub przy użyciu lampy halogenowej.

Przeczytaj także: Auto detailing na własną rękę, czyli jak dbać o samochód

Na sam koniec myjemy samochód. Najlepiej użyć do tego myjki ciśnieniowej, która dokładnie wypłucze pastę ze wszystkich zakamarków. Po dokładnym umyciu auta zostaje nam już tylko nałożenie powłoki ceramicznej, albo wosku i możemy się cieszyć z pięknego, błyszczącego lakieru. Taka regeneracja lakieru samochodowego ucieszy każdego fana mieniącego się w słońcu auta.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Bentley wprowadza opcje wnętrza z tweedu

Cztery wersje tweedowych opcji wnętrz będą dostępne w czterodrzwiowych i dwudrzwiowych Grand Tourerach.

Bentley Mulliner – dział zleceń na zamówienie firmy Bentley – oferuje teraz elegancką i wyrafinowaną opcję wykończenia drzwi z tweedu dla Flying Spur, Continental GT i Bentaygi, zapewniając klientom jeszcze większy wybór personalizacji przy wyborze nowego samochodu.

Dla wielbicieli autentycznego brytyjskiego dziedzictwa i pasjonatów korzystania z trwałych materiałów, cztery współczesne tweedowe wzory dodają nową, wysokiej jakości teksturę do niemal nieograniczonego zakresu opcji dostosowywania.

Bentley wprowadza opcje wnętrza z tweedu

Przeczytaj też: Prezenty świąteczne dla fanów motoryzacji od Bentleya

Wprowadzenie tweedu jako opcji dla całej gamy produktów daje klientom możliwość stworzenia jeszcze bardziej unikalnego wykończenia wnętrza pojazdu. Wyczuwalne w dotyku wełniane wykończenie drzwi przekształca energię kabiny w solidne, ale spokojne otoczenie.

Początkowo dostępne będą cztery różne tweedy, dobrane tak, aby pasowały do ​​wystroju wnętrza i harmonizowały z naturalnym kolorem skóry w kabinie.

Cheltenham, ze swoimi wiejskimi zieleniami, oferuje klientom bardziej tradycyjny wybór, podczas gdy Glen Plaid – Tolsta Beach, nazwany na cześć brzegów archipelagu Hebryd Zewnętrznych, jest wyjątkowo śmiałym wzorem w kratę. Zapewniające bardziej subtelny, współczesny wybór, tweedy Charcoal i Sand Herringbone uzupełniają ciemne i jasne wnętrza odpowiednio dwudrzwiowych i czterodrzwiowych Grand Tourerów.

Przeczytaj też: Od przybytku głowa nie boli, czyli ponad 5000 opcji personalizacji od Bentleya

Najnowsze