Lamborghini Aventador na bazie… Fiata Uno

To nie pierwszy przypadek próby stworzenia budżetowej repliki jakiegoś supersamochodu. Trudno jednak o bardziej groteskową.

Zwykle domorośli konstruktorzy, którzy chcą stworzyć „replikę” auta pokroju Ferrari lub Lamborghini, starają się bazować swoje konstrukcje na pojazdach o zbliżonych proporcjach i charakterze. Znacznie łatwiej zbliżyć się do włoskiego supersamochodu mając do dyspozycji jakieś sportowe coupe, niż na przykład miejskiego hatchbacka.

Co nie znaczy, że ten drugi przypadek potrafi zniechęcić wszystkich domorosłych konstruktorów. Przykładem jest przypadek pewnego Brazylijczyka, który zbudował „replikę” Lamborghini Aventadora, na bazie Fiata Uno.

Najnowsze

Poznajcie „Ziemię Land Roverów”. W Himalajach

Niewielka miejscowość, położona w najwyższych górach świata, może funkcjonować tylko dzięki dobrze zachowanej flocie Land Roverów.

Na wysokości 3636 m n.p.m. znajduje się wioska Sandakphu, do której dotrzeć można tylko bardzo wymagającą, górską drogą. Aby ją pokonać potrzebne jest dobre auto terenowe, najlepiej takie o prostej konstrukcji, które będzie można łatwo naprawiać w trudnych tamtejszych warunkach.

Wybór Land Rovera Defendera jest jednym z oczywistych i właśnie tym modelem jeżdżą mieszkańcy. W sumie mają ich aż 42 i są to już wiekowe egzemplarze – najstarsze pochodzą z 1957 roku.

Land Rover w ramach świętowania swoich 70. urodzin postanowił przybliżyć światu historię „Ziemi Land Roverów” i pokazać jak jej mieszkańcy radzą sobie z codziennymi obowiązkami dzięki dzielności starych Defenderów.

Najnowsze

Bugatti Divo to maszyna dla miłośników zakrętów

Dla wszystkich tych, którzy uważają Chirona za zbyt pospolitego i zbyt wolnego w zakrętach, Bugatti przygotowało model Divo

Divo powstało na bazie Chirona, ale wyróżnia się unikatowym designem, szczególnie w kwestii świateł. Nadwozie starano się zoptymalizować pod kątem jak największego docisku, który udało się zwiększyć o 90 kg.

Nowy model wykorzystuje gruntownie zmodyfikowany układ jezdny oraz kierowniczy, co ma zapewniać jeszcze lepsze prowadzenie, niż w przypadku Chirona. Divo jest też lżejsze, ale o skromne 35 kg, co nie robi wrażenia w aucie, którego masa własna to niemal 2 tony.

Dzięki tym zmianom nowość Bugatti potrafi wygenerować w zakrętach przeciążenia dochodzące do 1,6 g i pokonuje ona Nurburgring o 8 s szybciej, niż Chiron. Producent podkreśla również wyraźnie inne wrażenia zza kierownicy.

Niczego nie zmieniono natomiast w kwestii silnika. Mamy zatem do czynienia z 8-litrowym agregatem W16 z czterema turbosprężarkami, który rozwija 1500 KM. Pewnym rozczarowaniem może być ograniczenie maksymalnej prędkości do 380 km/h – to o 40 km/h wolniej, niż może pojechać Chiron.

Bugatti Divo powstanie w 40 egzemplarzach, po 5 mln euro za sztukę. Wszystkie zostały już zarezerwowane.

Najnowsze

Kierowca Subaru Imprezy mocno przeszarżował

Niektórym kierowcom mocnych samochodów wydaje się, że mogą oni pozwolić sobie na znacznie więcej, niż inni. Na przykład wyprzedzić inne auto w niezbyt bezpiecznym miejscu. A potem często kończy się to podobnie, jak na tym filmie.

Kierowca tego Subaru Imprezy STi zignorował podwójną ciągłą linię, najwyraźniej przekonany, że jego sportowy sedan bez problemu wyprzedzi auto z kamerą, nawet jeśli coś wyjedzie zza zakrętu. I miał częściowo rację.

Zza zakrętu rzeczywiście wyjechało inne auto, a jemu faktycznie udało się wrócić na swój pas. Przecenił jednak własne umiejętności i coś, co wyglądało jak chęć pokonania łuku driftem, skończyło się spotkaniem z lewym poboczem. Całe szczęście, że nie z kolejnym pojazdem.

Najnowsze

Volkswagen Golf II ustanawia rekord świata na 1/4 mili

Wygląda na to, że druga generacja Volkswagena Golfa to wdzięczna baza do stworzenia prawdziwego potwora do ścigania się "na kreskę".

Rekordowy Golf został przygotowany przez firmę Boba Motoring, która wsadziła pod maskę tego auta 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Nie robi to wrażenia, szczególnie przy masie własnej wynoszącej 1180 kg, ale z tej niewielkiej jednostki udało się wycisnąć 1233 KM oraz 1094 Nm! Samochód wyposażony jest w napęd na wszystkie koła, a skrzynia biegów to DSG.

Osiągi? Przyspieszenie do 100 km/h trwa 1,8 s, a 200 km/h zobaczymy po kolejnych 2,8 s. Poczciwy Golf pokonał 1/4 mili w 8,47 s, co jest nowym rekordem świata. Auto przejeżdżając linię mety pędziło 269 km/h, ale jego prędkość maksymalną właściciele oceniają na ponad 340 km/h.

Najnowsze