 
	Rosyjscy dygnitarze chcieli pochwalić się nową Ładą, ale ta nie odpaliła. „To nie usterka, tylko jedna z zalet”
Rosjanie nie mają łatwego życia od momentu napaści na Ukrainę, a jednym z większych problemów tego kraju, jest przemysł motoryzacyjny. Niestety dla nich próby samodzielnego łatania dziury po wycofaniu się zachodnich koncernów, nie idzie im najlepiej.
Prezentacja nowej Łady rozpoczęła się od kompromitacji
Po tym jak Rosja napadła na Ukrainę, z jej rynku wycofały się zachodnie koncerny motoryzacyjne, więc mieszkańcy Kraju Rad, zmuszeni są kupować twory miejscowej myśli technicznej oraz coraz śmielej poczynających sobie chińskich firm.
Dobitnym przykładem, że rosyjska technologia ma się dobrze, miała być prezentacja nowej Łady Vesty Aura, podczas Forum Ekonomicznego w Petersburgu. Niestety, gdy za kierownicą usiadł szef Sbierbanku German Gref, auto nie chciał zapalić.
Po kilku próbach i niezręcznej konsternacji na oczach otaczających pojazd dziennikarzy, do akcji wkroczył minister finansów Anton Siłuanow oraz szef AwtoWAZ Maksim Sokołow. Dopiero po otworzeniu maski i chwili majsterkowania, udało się odpalić Ładę. Do wtóru nerwowych, momentami histerycznych, śmiechów zgromadzonych dziennikarzy. Nikt przecież nie chciał relacjonować niepowodzenia politycznie słusznego projektu.
The head of AvtoVAZ presented a new Lada Aura at the SPIEF, but it did not start
— Slava Ukraini 🇺🇦 (@Heroiam_Slava) June 16, 2023
A bucket of bolts had to be repaired right at the presentation russia pic.twitter.com/YWDsD1YIL3
Dlaczego Łada Vesta Aura nie chciała zapalić?
Do sprawy odniósł się niedługo po incydencie AwtoWAZ, czyli producent samochodu. Według oficjalnej informacji, auto zachowało się właściwie, nie uruchamiając silnika. Pojazd miał być pozostawiony „na biegu” (chodzi o skrzynię automatyczną, a więc domyślamy się, że chodzi o położenie D), dlatego zadziałało zabezpieczenie, które uniemożliwiło jego uruchomienie. To więc nie była usterka, tylko element bezpieczeństwa.
Sankcje wobec Rosji uderzą w branżę motoryzacyjną. Najbardziej ucierpi Renault
Tłumaczenie w teorii akceptowalne, ale mimo wszystko niewiarygodne. Na nagraniu z pierwszej próby odpalenia widać wyraźnie, że wybierak przesunięty jest maksymalnie do przodu, czyli na pozycję P. Prawdziwy problem musiał leżeć gdzieś indziej, ale niepolityczne byłoby przyznanie się do tego.
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	
Zostaw komentarz: