
Kubica wymiata na Nurburgringu za kierownicą M4. Zobaczcie jego wyjątkowy przejazd
Starty Kubicy w serii DTM oraz próba powrotu do Formuły 1 nie okazały się niestety sukcesami. Nie znaczy to, że Polak nadal nie jest piekielnie dobrym i szybkim kierowcą, co możecie zobaczyć na poniższym nagraniu.
Historia powstania tego wideo jest całkiem zabawna. W miniony weekend seria DTM zawitała na Nurburgring, a Kubica chciał skorzystać z okazji, że jest w tym wyjątkowym miejscu i zrobić kilka przejazdów po Nordschleife. Potrzebował do tego odpowiedniego samochodu, co nie powinno być problemem, ponieważ w okolicach toru działają wypożyczalnie, które oferują odpowiednio przygotowane pojazdy. I tu pojawił się problem.
Kubica o swoich problemach w DTM: sytuacja jest ciężka
Zgodnie z polityką takich wypożyczalni, nie można tak po prostu wziąć od nich auto i ruszyć na ten wyjątkowo długi (20,8 km) i wymagający tor. Odpowiednie poznanie go wymaga naprawdę sporo czasu, dlatego wraz z samochodem otrzymujemy w komplecie instruktora, który podpowie nam, co czeka za zakrętem oraz czy nasza prędkość na wejściu jest bezpieczna. Kubica nie chciał jednak zabierać ze sobą niańki. W przypadku kierowcy o tak ogromnym doświadczeniu oraz umiejętnościach, nie powinien być to problem, ale Polak spotkał się z odmowami!
W końcu trafił do wypożyczalni, której właściciel (chyba jedyny ze wszystkich do których Kubica się zwrócił) rozpoznał go i zaproponował inny układ. Nie będzie próbował go niańczyć, ale będzie mógł jechać na prawym i nagrywać przejazd. Polak przystał na to.
Robert Kubica wraca za kierownicę bolidu F1!
Początek nagrania to rozmowa obu panów, w której dowiadujemy się jak doszło do ich spotkania. Kubica przyznaje też, że ma za sobą już 15 przejazdów, więc „mniej więcej wie gdzie jedzie”. Układ toru jest mu co prawda dobrze znany, ponieważ zimą oraz podczas pandemii dużo jeździł na symulatorach, ale o różnicach między nimi, a jazdą „w realu” mógłby „opowiadać godzinami”.
Rozmowa niemal całkowicie się urywa, kiedy panowie wjeżdżają na tor. Kubica od pierwszego zakrętu udowadnia, że jest piekielnie szybkim kierowcą, bezbłędnie zaliczając każdy kolejny apex. Chociaż wielokrotnie ma się wrażenie, że auto zaraz wypadnie z zakrętu, Polak idealnie utrzymuje je w ryzach, zachowując przy tym stoicki spokój. Jak potem wyjaśnia, jechał w sposób bezpieczny i nie chciał zbliżać się do limitu. Strach pomyśleć, jakby wyglądał jego przejazd, gdyby nie „ograniczał się” w ten sposób. Już podczas tej „zachowawczej” jazdy wszyscy natychmiast zjeżdżali mu z drogi, nawet kierowcy Porsche 911 GT3 i nowego Caymana GT4!
Jego umiejętności zrobiły ogromne wrażenie, nie tylko na komentujących, ale też na samym właścicielu wypożyczalni, który sam jest kierowcą wyścigowym i startuje w zawodach. Proponuje nawet Kubicy miejsce w swoim zespole, ale ten żartuje tylko, że jest dość drogi.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: