Kubica o swoich problemach w DTM: sytuacja jest ciężka
Robert Kubica debiutuje w tegorocznym sezonie DTM za kierownicą prywatnego BMW M4 DTM. Nie jest to jednak debiut łatwy. Po frustrującym weekendzie bez punktów na Lausitzring, Kubica wypowiedział się na temat zaistniałej sytuacji.
Po dwóch pierwszych rundach DTM Robert Kubica zajmuje w klasyfikacji generalnej ostatnie miejsce.
W zeszły weekend na torze Lausitzring Polak do obu wyścigów zakwalifikował się jako ostatni, a linię mety minął jako 13. W sobotę przyjechał minutę po zwycięzcy wyścigu. W niedzielę nastąpiła znaczna poprawa, bo Polak minął flagę w biało-czarną szachownicę zaledwie dwie sekundy po finiszującym na dziesiątym, punktowanym miejscu zawodniku.
Przeczytaj też: Drugi weekend Roberta Kubicy w DTM. Wciąż bez punktów
Kubica uważa, że jego prywatne BMW M4 nie było szybsze na Lausitzring niż dwa tygodnie wcześniej na Circuit de Spa-Francorchamps, i sugeruje, że zmiany konfiguracji nie wystarczą, aby samochód nabrał prędkości. W rozmowie z „Przeglądem Sportowym” Polak powiedział:
Nie wydaje mi się, żeby sytuacja była diametralnie inna od tego, co było w Spa. Poza jednym wyjątkiem. Okrążenie było o połowę krótsze i automatycznie różnice są mniejsze, ale to nam niewiele zmienia. Odczucia i brak przyczepności oraz wydajności całego pakietu były i w Spa i są tutaj. Tu było to bardziej widoczne, ponieważ mając krótsze okrążenie masz więcej czasu na dostrojenie wszystkiego. Inne zespoły i kierowcy też mieli więcej czasu.
My mieliśmy nadzieję, że w piątek uda się coś posprawdzać i polepszyć. Sprawdzić się udało, ale chyba jesteśmy w tym samym punkcie. Wygląda na to, że nie jest to kwestia zmiany jednego, czy dwóch parametrów w zestrojeniu auta. Jest coś większego, co nas hamuje.
Niekoniecznie musi być jeden problem. Fakt jest taki, że sytuacja jest ciężka. Jeśli wyjeżdżasz na kwalifikacje i jedziesz o 0.4 sekundy wolniej, niż przedostatni kierowca, to chyba nie jest normalne.
Dyrektor BMW Motorsport, Jens Marquardt, powiedział, że potrzeba kilku wyścigów, aby Kubica stał się konkurencyjny w DTM:
Wszyscy wiemy, jak trudny jest DTM, jak trudny jest samochód w prowadzeniu, aby wydobyć z niego maksimum. [Kubica] będzie coraz bliżej, by to osiągnąć, ale myślę, że zajmie mu to kilka wyścigów.
Oczywiście z naszej strony robimy wszystko, aby pomóc jemu i zespołowi w lepszym zrozumieniu i opanowaniu wszystkiego.
Przeczytaj też: Robert Kubica zdradza tajniki serii wyścigowej DTM. Czym się rożni od Formuły 1?
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: