Król europejskich dróg jest tylko jeden. Ten producent wprost miażdży konkurencję
Obecna sytuacja w branży motoryzacyjnej nie jest zbyt wesoła. Pandemia, wzrost cen, kryzys w półprzewodnikach - wszystko to sprzysięgło się przeciwko producentom samochodów. Ale jest jeden producent, któremu ta sytuacja jest na rękę.
Wszyscy producenci samochód zaliczają spadki sprzedaży, nawet w porównaniu z pierwszym pandemicznym, 2020 rokiem. Z danych za trzeci kwartał, które opublikowała Grupa Renault wynika, że Renault sprzedało o prawie 1/4 samochodów mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Cała Grupa Renault jest na minusie aż o 26,3%.
Dacia, król europejskich dróg
Dacia sprzedała 138 375 nowych samochód. To oznacza spadek o 11,2% w stosunku do okresu między lipcem a wrześniem ubiegłego roku. Ale to nic, ponieważ inni notują znacznie większe spadki.
W trzecim kwartale 2021 roku Dacia Sandero była najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Europie, a Dacia Duster – najpopularniejszym SUV-em (a przy okazji też trzecim najpopularniejszym samochodem osobowym na Starym Kontynencie).
Skąd taka popularność Dacii?
W dzisiejszych czasach samochód ma służyć głównie do przemieszczania się. Ma być wygodny, niezawodny i spełniać swoje zadanie. Znaczek na masce nie jest już najważniejszy. Dacia jest praktyczna i funkcjonalna, a modele najnowszych generacji wyglądają tak, że naprawdę przyjemnie się na nie patrzy.
Podstawą sukcesu Dacii jest też z pewnością cena. Ponieważ wszystko drożeje, to w portfelach klientów zostaje mniej pieniędzy do wydania na samochód. Auta rumuńskiej marki pozostają tańszą, a przez to atrakcyjniejszą, opcją niż wiele samochodów innych popularnych producentów.
Dacia jest tanim, ale całkiem dobrym i funkcjonalnym samochodem, trudno więc się dziwić, że znajduje się na nią coraz więcej chętnych.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: