 
	Koniec Forda Ka z polskiej fabryki
Po ośmiu latach z taśm produkcyjnych fabryki w Tychach zjedzie ostatni egzemplarz Forda Ka. Przez ten czas w Polsce powstało ponad pół miliona egzemplarzy tego modelu.
Produkcja małego Forda Ka ruszyła w Tychach jesienią 2008 roku w ramach umowy o współpracę pomiędzy koncernami Fiata i Forda. Auto powstawało na tej samej płycie podłogowej co modele Panda i 500. Jakiś czas temu miałyśmy okazję sprawdzić ten model podczas kilkudniowego testu.
Jesienią zeszłego roku przedstawiciele koncernu Ford zapowiedzieli, że 2016 będzie ostatnim rokiem wytwarzania tego modelu w Tychach. Teraz wiadomo już, że w kwietniu z taśm zjedzie ostatni egzemplarz tego modelu.
Właściciel fabryki, koncern FCA poinformował, że w związku z zaprzestaniem produkcji modelu Forda zakład nie planuje zmniejszenia załogi, której skład to 3,3 tys. osób. Firma liczy na stabilny popyt na inne modele, które są wytwarzane w Tychach. Oprócz Forda Ka powstaje tam Fiat 500, Abarth 500 oraz Lancia Ypsilon.
W ubiegłym roku wyprodukowano na Śląsku 48,9 tys. egzemplarzy Forda. Jest to trochę ponad 16 proc. ubiegłorocznej produkcji tej fabryki. Przy okazji jest to najniższa roczna produkcja tego modelu na przełomie ostatnich siedmiu lat.
Koncern Ford zapowiedział jakiś czas temu kontynuację tego modelu, przeznaczoną na rynku globalne, z naciskiem na kraje Ameryki Łacińskiej. Model Ka Concept pojawił się trzy lata temu, ale może w tym roku zobaczymy wersję produkcyjną tego modelu. Będzie to pięciodrzwiowy hatchback pozycjonowany poniżej modelu Fiesta.
 
	
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	 
	
Zostaw komentarz: