Koniec bezprawia na autostradach?
Nareszcie mamy szansę, że stojąc w korkach na remontowanych autostradach, cenny będzie tylko nasz czas. Szykuje się nowelizacja przepisów - racjonalna!
Czy wreszcie uśmiechniemy się na autostradach? |
![]() |
fot. Motocaina
|
Znacie ten ból? Najpierw bierzecie bilet, potem wjeżdżacie na autostradę, a potem stoicie…na końcu pora na uiszczenie opłaty. Tracicie czas i pieniądze, i obiecujecie sobie „nigdy więcej polskich autostrad!”. Podobno jest szansa, że nareszcie to się zmieni.
Posłowie planują by w życie weszły nowe przepisy nakazujące zarządcom autostrad zawieszania konieczności płacenia za przejazd przy remontach trwających dłużej niż 30 dni. Tym samym ma się skończyć pobieranie opłat na wiecznie remontowanych odcinkach lub tych, które zostały do oddane do użytku przed zakończeniem prac i choć autostradą jeszcze do końca nie są, dla ich właścicieli są żyłą złota. Ci tłumaczą oczywiście, że opłaty kierowców finansują remonty, ciągłe poprawianie standardów i dostosowywanie się do norm ekologicznych. Statystyczny Polak chyba jednak w to nie wierzy.
Projekt nowelizacji ustawy o autostradach płatnych oraz Krajowym Funduszu Drogowym stworzony przez sejmową komisję infrastruktury trafił do podkomisji. Co będzie potem? Czekamy! Mamy jednak nadzieję, że dzięki kilku osobom, które wygrały z zarządcami nie chcąc płacić za stanie w korkach i dzięki naszym władzom upadnie mit o autostradach, których nie dość, że prawie nie ma, to na których głównie się stoi.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: