
Kolejne kilometry Via Carpatia do dyspozycji kierowców. To ponad 8 km drogi ekspresowej
Tuż przed majówką oddano do ruchu ostatni element szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem. To odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem.
Nowy odcinek drogi Via Carpatia – Zdziary - Rudnik nad Sanem – ma 8,2 kilometra długości.
Nowy odcinek S19 rozpoczyna się za funkcjonującym już w części węzłem drogowym Zdziary. Po przekroczeniu starej DK19, trasa przebiega nowym śladem przez kompleks leśny, po wschodniej stronie dotychczasowej drogi krajowej. W rejonie miejscowości Spokojna, ekspresówka odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola – Biłgoraj. W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł Zapacz na przecięciu z przebiegiem przyszłej drogi ekspresowej S74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo-zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej LK65. Przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła Rudnik nad Sanem.

Most wyróżnia się przęsłem o długości 142 metrów, co jest trzecim wynikiem w Polsce tuż za mostem w Grudziądzu w ciągu A1 (180 metrów) i mostem na POW w Warszawie (180 metrów). Obiekt składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana jest jezdnia z trzema pasami ruchu (jeden awaryjny) po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi.
W woj. podkarpackim kierowcy mają już do dyspozycji prawie 82 kilometry trasy S19.
Via Carpatia w woj. podkarpackim
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 kilometrów.
Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim:
- 81,8 km – oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie – Rzeszów Południe)
- 42,2 km – w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe – Babica oraz w systemie Projektuj i buduj: Babica – Jawornik, Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla)
- 42,3 km – w przygotowaniu (na etapie przetargu: Lutcza – Domaradz, Domaradz – Iskrzynia i Dukla – Barwinek, przed ogłoszeniem przetargu: Jawornik – Lutcza, dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka)
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: