Karolina Chojnacka

Škoda Monte Carlo – sportowa seria już od 10 lat króluje na drogach! Niedługo do „rodziny królewskiej” dołączy kolejny model!

Monte Carlo, dzielnica Księstwa Monako, dla wielu jest symbolem prestiżu, elegancji i sportowych emocji. To tam odbywa się słynny i wymagający rajd. Dla upamiętnienia rajdowej tradycji Škoda już w 1936 roku zaprezentowała limitowaną edycję 70 pojazdów z nazwą Monte Carlo. 75 lat później czeski producent powrócił do słynnej nazwy...

W Rajdzie Monte Carlo, którego pierwsza edycja miała miejsce w 1911 roku, Škoda odniosła wiele sukcesów. W 1936 roku model Škoda Popular zajął drugie miejsce w swojej kategorii, zaś w 1977 roku Škoda130 RS zajęła pierwsze w swojej klasie.

W 2011 roku, by uczcić te zwycięstwa, czeski producent wprowadziła na rynek Škodę Fabię Monte Carlo. Była to oferta skierowana do klientów, którzy cenią sobie połączenie sportowego stylu życia i zwinnej miejskiej jazdy. Również czwarta generacja modelu Fabia, której premiera odbędzie się już wkrótce, będzie dostępna w wersji Monte Carlo. Obecnie ze znakiem Monte Carlo oprócz modelu Fabia, dostępne są również Scala i Kamiq.

Przeczytaj też: Škoda Octavia Sportline – usportowiony model dla zwykłego Kowalskiego. Może okazać się prawdziwym hitem!

Serię Monte Carlo wyróżniają czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu, będące nawiązaniem do rajdowej tradycji marki. Liczne czarne elementy nadwozia, takie jak  lakierowana ramka grilla czy elementy stylistyczne zderzaków nadają serii więcej sportowego charakteru. W czarnym kolorze występuje również napis Škoda na tylnej klapie, który zastąpił centralnie umiejscowione logo oraz wykończenia lusterek i progów. Ponadto modele wyposażone są w czarne obręcze kół ze stopów lekkich ze specjalnym wzorem.

Škoda Monte Carlo

Wnętrze wersji Monte Carlo również otrzymuje sportowy charakter. Czerwono-czarne kubełkowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym oraz regulacją wysokości wyposażone są w zintegrowane zagłówki i specjalną tapicerkę. Deska rozdzielcza jest wzbogacona o charakterystyczne wykończenia wskaźników. Wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta jest perforowaną skórą z czerwonymi ozdobnymi szwami, tak samo jak wykończenie dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego. Dynamicznego charakteru nadają także chromowane wykończenia nawiewów powietrza, ozdobne nakładki na pedały, dywaniki tekstylne, nazwa modelu na progach i czarna podsufitka.

Škoda Monte Carlo

Przeczytaj też: Skoda Scala 1.0 l 115 KM – test i wideo – opinia, wrażenia z jazdy, wyposażenie i cena

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze