Kobiety wolą mniejsze

25 kwietnia 2012
Z cyklu: co lubią panie, a co panowie. Mały wgląd w statystyki względem preferencji w wyborze samochodu.

Portal TruCar przeanalizował osiem milionów transakcji przeprowadzonych w 2011 roku i na tej podstawie opracował wnioski względem różnic, jakie występują między płciami – jeżeli chodzi o wybór auta.

Pierwszy wniosek jest taki, że kobiety skłaniają się raczej w stronę niewielkich i oszczędnych samochodów, podczas gdy uwaga mężczyzn kieruje się w stronę dużych, efektownych pojazdów, potężnych terenówek czy SUVów.

Statystyki wskazują, że największym uczuciem kobiety darzą Mini – 46,2% sprzedaży tej marki w USA w 2011 roku należała do pań. W dalszej kolejności pojawiają się Nissan, Kia, Honda i Mitsubishi.

Mężczyźni podciągają natomiast procent sprzedaży aut luksusowych i egzotycznych. 92,5% wszystkich sprzedanych Ferrari kupili panowie, podobnie 83,4% Bentleyów, 82,8% Maserati i 76,5% Porsche.

Volvo S40 - najczęściej wybierane przez kobiety?
fot. Volvo

Jeśli natomiast przyjrzeć się upodobaniom względem konkretnych modeli, wśród kobiet zwycięża zdecydowanie Volvo S40 (57,9%), wyprzedzając Nissana Rogue, Volkswagena Eos, Volkswagena Beetle i Hyundai Tucson. Ulubionym modelem mężczyzn jest natomiast Porsche 911 (88,2% wszystkich transakcji). Dalsze pozycje zajmują GMC Sierra, seria F Forda, Chevrolet Corvette i Chevrolet Silverado. Nawet Fiata 500, tradycyjnie kojarzonego jako samochód „kobiecy”, chętniej kupowali mężczyźni.

Niemniej w tych zestawieniach jest pewien drobny kruczek. Otóż o ile wychodzi na to, że ogólnie częściej samochody kupują mężczyźni, o tyle 80% z nich przyznaje, że kobiety miały taki czy inny wpływ na wybór marki i modelu.

Jak mawiał poeta – „Mimo tak wielkie płci naszej zalety, my rządzim światem, a nami kobiety...”

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!