Kobiety w Rajdzie Dolnośląskim

Przed nami 22 Rajd Dolnośląski z bazą w Polanicy Zdroju. To podwójna runda – mistrzostw Polski i Rajdowego Pucharu Polski. Narajdowych odcinkach zobaczymy sześć kobiet w roli pilota i jedną za kierownicą.

W piątek zobaczymy jedynie zawodników mistrzostw Polski, a wśród nich pilotkę – Małgosię Malicką-Adamiec. Wraz z kierowcą Grzegorzem Sikorskim wystąpi ona w Fordzie Fiesta z numerem 34. Ta załoga nie zostawia sobie chwili na wytchnienie i po przesiadce do nowej rajdówki wykorzystuje każdą okazję do szlifowania swoich umiejętności. Wprost z Rajdu Polski udali się do Niemiec, gdzie w Rajdzie Lausitz zajęli doskonałe, drugie miejsce w klasie. Oby z równie dobrej strony pokazali się na Rajdzie Dolnośląskim – trzymamy kciuki!

Zgłoszona Kasia Pytel-Majkowska niestety nie wystartuje, a druga pilotka na trasie to Magdalena Misiarz (dawniej Becella), która radzi sobie również świetnie za kierownicą. Tym razem będzie pilotowała Piotra Staszczyka w samochodzie Opel Astra GSI z numerem 42.

W niedzielę do tych zawodniczek dołączą kobiety z Rajdowego Pucharu Polski i Rajdowego Debiutu. Jako pierwsza na trasę wyjedzie Alinka Waleczek w Hondzie Civic Type-R z numerem 114, a słuchać jej będzie Adam Kamiński:

„Będzie to nasz pierwszy wspólny start na trasach, które bardzo lubię i dobrze się na nich czuję. Chciałam podziękować za zaufanie, jakim zostałam obdarzona w momencie zaproszenia na fotel pilota. Mam nadzieję, że nasza współpraca ułoży się bezproblemowo już od pierwszych kilometrów. Liczymy na Wasz gorący doping i Widzimy się na mecie rajdu” – mówi Alinka.

Alinka Waleczek
fot. archiwum prywatne zawodniczki

Po krótkiej przerwie, na fotel u boku swojego męża – Ryszarda wraca Ola Krawczyk. Załogę zobaczymy w Renault Clio z numerem 133. A w BMW 318 IS z numerem 138 zobaczymy, powracająca po dwóch latach przerwy – Jagnę Stankiewicz. Do powrotu namówił ją Paweł Roszek:

„To mój pierwszy i zapewne ostatni start w tym sezonie. Generalnie, pożegnałam się już z prawym fotelem 2 lata temu, ale tym razem robię wyjątek ze względu na kierowcę i samochód, jakim będziemy podróżować. Dolnośląski jest piekielnie szybki i przede wszystkich asfaltowy, co napawa mnie największym lękiem (śmiech). Ale cieszę się i czekam z niecierpliwością na weekend, mając nadzieję, że nie zdrętwiałam za bardzo w pisaniu i czytaniu opisu” – mówi Jagna.

Jagna Stankiewicz
fot. archiwum prywatne zawodniczki

A jedyna w pełni żeńska załoga pojedzie na sam koniec stawki RPP, już bez pomiaru czasu. W rzucającej się oczy Hondzie CRX, wprost z bajki Hello Kitty, z numerem 204 zobaczymy Katarzynę Pasierbską i Paulinę Przydrygę. Po kilku zawodach mniejszej rangi, przyszła pora na większe wyzwania. Trzymamy kciuki, by dziewczyny w przyszłości zaszły (i sprawdziły się) jeszcze dalej!

Zapraszamy na rajdowe odcinki i do odwiedzenia oficjalnej strony rajdu – www.rajd.dolnoslaski.pl .

 

Najnowsze

Obowiązek posiadania alkomatu we Francji – czy to konieczne?

We Francji wprowadzono obowiązek nakładania kar na wszystkich kierowców złapanych na nie posiadaniu ze sobą obowiązkowego alkomatu. Ustawa wejdzie w życie w marcu 2013 roku.

Wszyscy kierowcy we Francji, nie wyłączając z tego grona także motocyklistów od marca 2013 roku będą zobowiązani do zabierania ze sobą zestawu z alkomatem.
Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi we Francji, to 50 mg na 100ml -mniej, niż w Wielkiej Brytanii, gdzie granica opiera się na 80mg na 100ml.

Jak dotąd, wszyscy kierowcy we Francji byli zobowiązani do posiadania ze sobą trójkąta ostrzegawczego, a także kamizelki odblaskowej, używanych w razie sytuacji zagrożenia lub wypadków na drogach.

fot. materiały prasowe

Co ciekawsze, nowe zasady będą obowiązywać również zagranicznych gości, co warto wziąć pod uwagę podczas planowania swojego urlopu. Każdy, kto nie będzie przestrzegał tego obowiązku spotka się z karą grzywny o wysokości 11 euro. Oczywiście, tylko kiedy w momencie kontroli nie posiadanie alkomatu będzie jedynym przewinieniem, bo jazda po alkoholu będzie wiązać się niestety z gorszymi konsekwencjami.
Kierowcy twierdzą jednak, że akcja ta to idealny układ pomiędzy rządem z producentami alkomatów, których na francuskim rynku jest jedynie dwóch.

A Wy co myślicie o takich zasadach? Czy obecność takich norm w Polsce poprawiłaby bezpieczeństwo na drogach?

Najnowsze

Motocyklowy bodypainting

Co wspólnego mają motocykle, yoga i malowanie ciała? Wydawałoby się, że nic. Jak się okazuje, wspólnym mianownikiem tych trzech elementów jest sztuka. Zobaczcie sami imponujące rezultaty tego połączenia.

fot. materiały prasowe

Niesamowity projekt, którego efekty chcemy Wam przedstawić to wynik współpracy dwójki artystów bodypaintingu: Triny Merry i Ryana Berman. Autorzy poświęcili niemal trzy dni na stworzenie trzech projektów „ludzkich” motocykli: Ducati (sport bike), KTM (dirt bike) oraz Harley-Davidson (cruiser).

 „W tym przedsięwzięciu obecność masażystów była konieczna, by utrzymać odpowiednią giętkość ciał modeli, ponieważ każdy z motocykli mógł utrzymać się jedynie nie dłużej niż dwie minuty” – mówi Triny.

 

Warto sprecyzować, że uczestnikami nie byli zwykli modele, a grupa profesjonalistów: tancerze, instruktorzy yogi oraz osoby występujące w cyrku. Wszyscy byli w stanie przyjąć ekstremalnie trudne figury, jak na przykład kształt koła, siedzenia, wydechu, czy kierownicy. 

fot. materiały prasowe

 Każda kreacja wymagała wielu godzin ciężkiej pracy. Projekt H-D trwał 15 godzin, Ducati – 18, zaś KTM -13.5 godziny. 

fot. materiały prasowe

Najnowsze

Mapki prób podczas Pucharu Kobiet Motocaina.pl

Puchar Kobiet Motocaina.pl zbliża się wielkimi krokami - to już praktycznie za tydzień! Tymczasem zamieszczamy mapy poszczególnych prób, regulamin zawodów i harmonogram czasowy.

Z przyjemnością ogłaszamy, że jedna – najszybsza z prób – odbędzie się na torze w Centrum Szkolenia Policji w Legionowie.

Poniżej do pobrania mapy prób oraz regulamin zawodów.

 

 

 

 

Harmonogram imprezy              

8.00

Pobór dokumentów, oklejanie aut

Autodrom Bemowo

9.00

Odprawa zawodniczek

Autodrom Bemowo

9.30

Start pierwszej załogi

 Bemowo I

Autodrom Bemowo

9.45

Start pierwszej załogi

Bemowo II

Autodrom Bemowo

10.00

Start pierwszej załogi

Bemowo III

Autodrom Bemowo

11.00

 

Start pierwszej załogi

CSP Legionowo

Centrum Szkolenia Policji Legionowo

13.30

Start pierwszej załogi

Bemowo IV łączone

Autodrom Bemowo

17.30

 

Wyniki prowizoryczne

Siedziba AP ul Pańska 85 III p.

 

18.00

Wyniki oficjalne

Ceremonia wręczenia nagród

Poczęstunek dla uczestników

Siedziba AP ul Pańska 85 III p.

 

 

W trakcie trwania zawodów przewidziano wystawę aut zabytkowych – WSTĘP NA ZAWODY I WYSTAWĘ – BEZPŁATNY.

Wspierają nas:

  

 

Najnowsze

Jak kupować motocykl? Poradnik

Sezon motocyklowy zbliża się ku końcowi. Dla wielu z nas okres jesienno-zimowy będzie momentem kupna nowego motocykla, być może też - pierwszego lub po prostu zmiany na inny, lepszy. Przypominamy, na co warto zwrócić uwagę podczas oględzin przed zakupem, by nie popełnić błędu.

Motocykl najlepiej jest nabyć u autoryzowanego sprzedawcy – wówczas mamy pewność, że maszyna nie była wcześniej w ciągłej eksploatacji i jesteśmy jej pierwszymi właścicielami. Z uwagi na to, że niewiele osób może pozwolić sobie na takie udogodnienie, skazani jesteśmy na przegląd wielu ofert, spośród których należy wybrać najlepszą.
Bardzo istotne jest zadanie obecnemu właścicielowi podstawowych pytań: czy motocykl uległ wypadkowi? ilu właścicieli dokonywało eksploatacji motocykla wcześniej? czy przebieg z licznika pokrywa się z realnym przebiegiem? Bez względu na to, czy odpowiedzi będą zgodne z prawdą, warto mieć u swego boku doświadczonego motocyklistę, który może dojrzeć wiarygodność podawanych nam odpowiedzi.

Warto wiedzieć, czy motocykl nie uległ wcześniej wypadkowi
fot. materiały prasowe

Na tę wiarygodność składa się wiele czynników, po których obecności, jej braku lub stanie użycia części można wywnioskować wiele. Niezbędna jest oczywiście jazda próbna, dzięki której możemy określić prawidłowość pracy silnika, skrzyni biegów, hamulców oraz tego, czy jaki kierunek utrzymuje motocykl przy jeździe prosto – to pozwala zweryfikować, czy rama nie jest skrzywiona.
Ponadto, należy również zwrócić uwagę na stan ogólny maszyny: czy lakier jest jeszcze błyszczący, czy nie ma śladów wypadku? Te ostatnie bardzo łatwo dojrzeć można na kierownicy, owiewkach i podnóżkach.
Co więcej, łańcuch dotkinięty korozją nie świadczy o dbałości w użytkowaniu motocykla. Oznacza to, że jego wymiana jest konieczna, i co za tym idzie – dość droga, co istotne jest w odpowiedniej negocjacji ceny.
„Łyse” opony, to również znak, że należy dokonać ich wymiany. Stan zużycia bieżnika jest bardzo istotny w przyszłej eksploatacji pojazdu.

Poza tym, niech nie umknie umkną Waszej uwadze:

  • skrzynia przekładniowa – czy biegi włączają się lekko? czy sprzęgło nie ślizga się?
  • napęd – czy łańcuch lub pasek nie są przypadkiem zużyte?
  • konserwacja – jaka jest jakość lakieru? czy na powierzchni jest wiele zadrapań, które mogą świadczyć o wcześniejszym wypadku?
  • silnik – czy równomiernie pracuje? jaka jest szczelność silnika?
  • układ wylotowy – czy jest seryjny?

To tylko jedne z wielu kwestii, jakich nie można przeoczyć. Istotna jest też wiedza ogólna – zdolność porównania do innych modeli i orientacja w cenach. Najważniejsze jednak, by nie pozwolić na wiarę w obietnice i zapewnienia sprzedawcy, który w transakcji widzi jedynie cele pieniężne, a jego opinia może znacznie odbiegać od stanu faktycznego.

Najnowsze