Kobiety napędzają sprzedaż samochodów w 2020 roku. Czy trend ten dotrze też do Polski?
Kobiety napędzają apetyt na droższe i bardziej pożądane samochody.
W tym roku wzrost średnich cen używanych samochodów jest w dużej mierze spowodowany przez kobiety, ujawniła analiza internetowego supermarketu samochodowego BuyaCar.
Ceny samochodów w 2020 roku stale rosły, odzwierciedlając wyraźnie zwiększony apetyt konsumentów na bardziej pożądane marki i modele.
Podczas gdy średnia cena używanego samochodu jest o 6,3% wyższa niż na początku roku, głębsza analiza ujawnia, że kobiety kupują teraz samochody, które kosztują średnio 60% więcej niż te, które wybierały w kwietniu – a ceny wciąż rosną.
Dramatyczne wahania popytu w 2020 roku, wywołane kryzysem koronawirusowym i ograniczeniami wprowadzonym w celu zwalczania pandemii, spowodowały, że średnie ceny używanych aut osiągnęły rekordowy poziom późnym latem.
Przeczytaj też: Kobiety wolą benzynę
Historycznie rzecz biorąc, na stronie BuyaCar mężczyźni zazwyczaj kupowali samochody kosztujące około 20 tysięcy złotych więcej niż te wybierane przez kobiety. Jednak wzrost liczby kobiet, które wybierają się do sieci w celu kupna samochodów, zmniejszył tę lukę w ciągu ostatnich dwóch miesięcy do zaledwie 4 tysięcy złotych.
Trend rozpoczął się w kwietniu, kiedy ogólnokrajowa blokada w Wielkiej Brytanii spowodowała wzrost zainteresowania kupowaniem samochodów przez Internet. Chociaż mężczyźni nadal przewyższają liczbę kobiet jako klientów BuyaCar we wszystkich przedziałach wiekowych z wyjątkiem 18–24 lat, odsetek kobiet kupujących samochody przez Internet jest około dwukrotnie większy niż w tradycyjnych salonach dealerskich. Obecnie wydaje się, że coraz więcej kobiet nie tylko wybiera online preferowany sposób zakupu samochodu, ale także wybiera bardziej pożądane i droższe samochody.
W kwietniu kobiety płaciły za samochód średnio 42 tysiące złotych. Cena ta wzrosła do 68 tysięcy złotych i stanowi największy czynnik przyczyniający się do ogólnego wzrostu cen sprzedaży używanych samochodów w Internecie w 2020 roku.
Przeczytaj też: Kobiety parkują gorzej?
Andy Oldham, dyrektor naczelny BuyaCar, powiedział:
Branża od dawna wie, że kobiety częściej wolą zakupy online niż tradycyjne salony wystawowe, a nasze dane z tego rekordowego roku sprzedaży pokazują że głosują one swoimi pieniędzmi jak nigdy dotąd.
Kobiety napędzają apetyt na droższe i bardziej pożądane samochody i decydują się na zakup większej ilości samochodów.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: