Kierująca pod wpływem narkotyków szalała na drodze. A potem próbowała uciec przed policją polem

Jeśli macie wątpliwości co do tego, jak bardzo środki odurzające mogą zamącić komuś w głowie, to zobaczcie to nagranie.

Autor nagrania jechał z kierującą białą Dacią Duster, która poruszała się w podejrzany sposób. Czasami jechała prosto swoim pasem, by za moment zjeżdżać bez powodu na pas przeciwległy, albo wykonywać nerwowe ruchy kierownicą, podczas jazdy na wprost.

Pijana doprowadziła do dachowania samochodu

Nagle Dacia wyprzedziła auto z przyczepką, ale tak gwałtownie, że gdyby nie zatoka autobusowa, to wjechałaby na chodnik! Chwilę później rumuński SUV wyjechał na przeciwległy pas na łuku, prawie doprowadzając do czołowego zderzenia z Audi, a następnie zjechał na przydrożne pole.

Kierowca z 3 promilami uciekał lepiej, niż niejeden na trzeźwo!

Autor nagrania wezwał policję i próbował rozmawiać z kobietą za kierownicą, ale ta wyzywała go tylko i zachowywała się „jak opętana”. Później próbowała uciec polem, ale na jej drodze stanęła stodoła. Przybyły na miejsce patrol potwierdził, że kierująca była trzeźwa, ale narkotest wykrył obecność jakichś środków odurzających.

Najnowsze

Motocyklista chciał uciec policji polnymi drogami. Teraz grozi mu więzienie

Próba ucieczki przez las oraz polnymi drogami wydaje się być dobrym pomysłem. Pod warunkiem, że jedziesz crossem i nie ściga cię BMW z napędem na wszystkie koła. Ten motocyklista nie jechał crossem. Zgadnijcie, co go ścigało.

W miejscowości Wawrzyszów (gm. Wolanów w woj., mazowieckim) policjanci chcieli zatrzymać motocyklistę. Gdy kierujący Yamahą zauważył radiowóz, zaczął uciekać nie zważając na sygnały, wzywające go do zatrzymania.

Motocyklista chciał uciec przed policją, wylądował na masce radiowozu

W czasie ucieczki motocyklista stwarzał poważne zagrożenie na drodze, między innymi podczas wyprzedzania pojazdów omal nie potrącił pieszych. Pościg zakończył się dopiero na polnej drodze. Policja pisze w swoim komunikacie, że „kierujący BMW policjant nie dał mu żadnych szans”. Szczerze mówiąc byłoby dziwne, gdyby osoba jadąca mocnym samochodem z napędem na cztery koła, dała uciec motocykliście na nakedzie z szosowymi oponami. Na nagraniu widać zresztą, jak ogromne problemy z utrzymaniem się na maszynie ma uciekający. A i tak udawało mu się czasami zostawiać policyjne 330i xDrive daleko w tyle. Policja nie pochwaliła się fragmentem nagrania z zatrzymania, więc obstawiamy, że motocyklista odjechał im (może nawet zniknął z oczu na moment), ale nie opanował maszyny, przewrócił się i tak doszło do zatrzymania.

Motocyklista uciekał przed policją z błahego powodu. Teraz ma poważne kłopoty

Okazało się, że uciekającym był 18-latek mieszkaniec gminy Wolanów, który nie ma uprawnień do kierowania. Mężczyzna odpowie za stworzenie zagrożenia w ruchu drogowym. Jednak najpoważniejsze konsekwencje grożą mu za popełnione przestępstwo – niezatrzymanie się do kontroli drogowej. Kodeks karny przewiduje za to karę od 3 miesięcy do nawet 5 lat pozbawienia wolności.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Hyundai Bayon już dostępny do zamawiania! Ile kosztuje nowy SUV?

Bayon jest najnowszym i najmniejszym członkiem powiększającej się rodziny SUV-ów Hyundai. Ile trzeba zapłacić za nowego SUV-a segmentu B?

Nowy Hyundai Bayon wyraża filozofię projektową Hyundaia Sensuous Sportiness, definiowaną przez harmonię między proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią. Najnowsza interpretacja Sensuous Sportiness łączy wartości emocjonalne z nowatorskimi rozwiązaniami.

Dzięki wyrazistemu wyglądowi i integracji kluczowych elementów projektowych SUV-ów Hyundai, Bayon wzmacnia kierunek projektowania SUV-ów Hyundai. Koreańczycy liczą, że wyjątkowy i pewny siebie wygląd Bayona, wyrażony poprzez mocne linie i światła w kształcie strzał, uczyni go wyjątkowym produktem w szybko rozwijającym się europejskim segmencie B SUV-ów.

Hyundai Bayon dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia – Pure, Modern, Smart i Executive.

Hyundai Bayon w podstawowej wersji Pure dostępny jest wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią biegów (5MT) i wolnossącym silnikiem benzynowym 1.2 MPI o mocy 84 KM. Taki wariant został wyceniony na 66 700 złotych. Poza licznymi systemami bezpieczeństwa wersja Pure oferuje także klimatyzację manualną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy z 3,5” wyświetlaczem, światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek z pilotem, kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane przednie szyby, klamki w kolorze nadwozia, tylną kanapę składana w proporcji 60:40, gniazdo 12V oraz relingi dachowe.

Wersję Pure można zamówić z kosztującym 2 100 złotych pakietem Plus, który zawiera takie elementy jak cyfrowe radio DAB z 4 głośnikami, system Bluetooth, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia.

Hyundai Bayon

Wyższa wersja Modern dostępna jest silnikiem 1.2 MPI 5MT 84KM oraz turbodoładowaną jednostką 1.0 T-GDI generującą moc 100 KM. Wersja Modern z bazowym silnikiem kosztuje 73 000 złotych. Za mocniejszą jednostką z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT), trzeba będzie zapłacić 78 100 złotych. Dostępna dla silnika 1.0 T-GDI 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7DCT) wymaga dopłaty 5 300 złotych.

Na wyposażeniu wersji Modern znajdują się dodatkowo tylne czujniki parkowania, kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą, elektrycznie sterowane tylne szyby, port USB w konsoli centralnej, kierunkowskazy w lusterkach i zapasowe koło dojazdowe. Dla samochodów z silnikiem 1.0 T-GDI zarezerwowano możliwość wyboru trybów jazdy.

Hyundai Bayon

Przeczytaj też: Hyundai Bayon – SUV stworzony specjalnie dla Europy

Wersja Smart, której ceny zaczynają się od 77 700 złotych, poza elementami wyposażenia wersji Modern i dodatkowych pakietów, oferuje ponadto wykończenie wnętrza w tonacji Dark Gray + Light Gray, system audio z 6 głośnikami, elektrycznie składane lusterka boczne, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, przednie pasy bezpieczeństwa regulowane na wysokość oraz szybę kierowcy z funkcją Auto Up/Down.

Dla wersji Smart przewidziano trzy pakiety. Pakiet Winter z podgrzewanymi przednimi fotelami i podgrzewaną kierownicą za 1 000 złotych. Pakiet Cool zawierający klimatyzację automatyczną, funkcję automatycznego odparowywania szyb i czujnik deszczu kosztuje 1 200 złotych. Natomiast pakiet Design zawiera reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, przyciemniane szyby, chromowane listwy okienne, przedni grill w kolorze czarnym błyszczącym oraz wykończenie wnętrza w kolorze Dark Grey + Safari Green.

Hyundai Bayon

Topowa wersja Executive dostępna wyłącznie z mocniejszym silnikiem 1.0 T-GDI, kosztuje od 88 900 złotych wzwyż, a ponadto posiada 17-calowe felgi aluminiowe, tylne światła LED, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, podwójną podłogę bagażnika z siatką do mocowania bagaży i ładowarkę bezprzewodową do smartfonów.

Dostępny w wersji Executive dla wersji ze skrzynią 6MT pakiet Safety zawiera system monitorowania martwego pola (BCW), system unikania kolizji podczas cofania (RCCW) i asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), a jego koszt to 1 700 złotych. Dla samochodów ze skrzynią 7DCT pakiet Safety zawiera asystenta monitorowania martwego pola (BCA), asystenta unikania kolizji podczas cofania (RCCA), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) oraz Inteligentny tempomat (SCC), a jego cena to 3 300 złotych. Natomiast wyceniony na 6 000 złotych pakiet Tech oferuje bezkluczykowy dostęp, system multimedialny z 10,25″ ekranem dotykowym, nawigację fabryczną z usługami Hyundai LIVE, system Bluelink i system Premium Audio BOSE.

Hyundaia Bayon można zamawiać już teraz, natomiast w salonach dealerów Hyundai samochody mają pojawić się już wkrótce.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Pierwsza kobieta-kierowca w historii Porsche o swoim sukcesie w męskim świecie wyścigów: „Gdy dostałam szansę, to z niej korzystałam”

Kobieta-kierowca, która ściga się na równych zasadach z mężczyznami, to w dzisiejszych czasach wciąż rzadkość w świecie sportów motorowych. Kobieta-kierowca zakontraktowana przez topowego producenta samochodów, to naprawdę ewenement. Dlatego warto, przyglądać się karierze tej zawodniczki...

Simona de Silvestro to zawodniczka z mocnym życiorysem. Od ponad 15 lat 31-letnia Szwajcarka zdobywa swoją pozycję na zdominowanej przez mężczyzn scenie wyścigów samochodowych. Dzięki otwartej i pełnej humoru naturze zyskała niezwykłą popularność w padokach całego świata.

Simona De Silvestro jest pierwszą kobietą-kierowcą fabrycznym w historii Porsche Motorsport. W najnowszym odcinku podcastu „Inside E”, zawodniczka opowiada o swojej roli w świecie zdominowanym przez mężczyzn, o początkach swojej j kariery jako kierowcy wyścigowego oraz o celach, które w najbliższych latach ma nadzieję osiągnąć z Porsche.

Skąd wzięła się jej pasja do wyścigów? Rodzina De Silvestro twierdzi, że jako dziecko była naprawdę grzeczna tylko wtedy, gdy w telewizji transmitowano wyścigi Formuły 1.  W wieku 4 lat po raz pierwszy usiadła za kierownicą gokarta, ale nie mogła dosięgnąć pedałów. Płakała, dopóki ojciec nie obiecał, że gdy będzie wystarczająco duża, kupi jej własnego gokarta. I faktycznie, kiedy miała 7 lat, spełnił swoją obietnicę:

Wygląda na to, że wyścigi mam w genach!

Chociaż kobiety wciąż stanowią rzadkość w świecie sportu motorowego. To trudny biznes, a najważniejsze są tu osiągi. Simona De Silvestro nie ma z tym problemu.

Jasne, jestem kobietą, ale przede wszystkim uważam się za kierowcę wyścigowego, który stara się wykonywać dobrą robotę za kierownicą. Fakty są takie: wszyscy nosimy kaski, a ten, kto ostatecznie wygrywa, na to zasługuje. I zgarnia nagrody.

Zapytana o sekret jej zawodowego sukcesu, odpowiada krótko:

Gdy tylko dostałam jakąś szansę, to z niej korzystałam. I nigdy się nie poddawałam.

Przeczytaj też: Simona de Silvestro – zawodniczka z mocnym życiorysem

Kiedy kobiety proszą ją o rady, jak wspinać się po szczeblach kariery w motorsporcie, Simona De Silvestro zachęca je, aby uwierzyły w siebie i miały odwagę podążać nieoczywistymi ścieżkami. Sama wie, o czym mówi, bo wiele razy zdążyła pokazać swoją determinację. W wieku 17 lat opuściła rodzinny dom i przeprowadziła się do Ameryki, a później przez kilka lat mieszkała w Australii. Żeby się ścigać, musiała nie tylko udowodnić własną wartość, ale też przekonać innych, że zasługuje, by dać jej szansę. I odniosła sukces, co podkreśla pięć jej startów w legendarnym Indy 500. Choć oczywiście podziwia silne kobiety, które odnoszą znaczące sukcesy w wyścigach, jej sportowym idolem jest mężczyzna – Michael Schumacher:

Zawsze byłam jego wielką fanką. Chciałam osiągnąć to, co on. To napędzało mnie do działania.

Jako oficjalna zawodniczka rezerwowa zespołu Formuły E TAG Heuer Porsche, niedawno była świadkiem rozpoczęcia sezonu w Ad-Dirijja.

Wspaniale było znów spotkać się z ekipą. Wszyscy jesteśmy zmotywowani, wzajemnie sobie kibicujemy i mamy tylko jeden cel: wygrywać wyścigi. Tworzymy jedną wielką rodzinę i jestem dumna, że do niej należę.

Simonę fascynuje historia sukcesu Formuły E:

To zdumiewające, jak szybko postępuje (jej) rozwój, jak bolidy stają się szybsze i efektywniejsze. I mam takie poczucie, że możemy w ten sposób przyczynić się do rozwoju mobilności naszego społeczeństwa w ciągu następnych 10-15 lat.

Przeczytaj też: Simona De Silvestro została ambasadorką Formuły E

Simona De Silvestro ma już kolejne plany związane z Porsche.

Mam nadzieję, że będziemy razem wygrywać wyścigi. I że być może uda mi się kiedyś wziąć udział w Le Mans.

Chociaż jako zawodniczka spełniła już wiele swoich marzeń, wciąż emanuje ambicją i energią:

Czasami czuję się jak podekscytowany dzieciak, który szeroko otwartymi oczami patrzy na świat i czeka, by zobaczyć, co przyniesie przyszłość.

Najnowsze

Chcecie poznać tajniki motorsportu? Kuba Przygoński zdradzi wam szczegóły

Seria z Kubą Przygońskim na kanale YouTube cieszy się dużym zainteresowaniem wśród internautów! Jesteście gotowi na motorsport?

Projekt „Gotowi na Motorsport” narodził się z połączenia pasji do wyścigów Kuby i legendarnych kompetencji Goodyeara. Kuba Przygoński, który w całym cyklu występuje w roli prowadzącego i zarazem eksperta, w lekki i bardzo przystępny sposób przybliża polskim widzom kulisy najważniejszych wyścigów motorsportowych, co pozwala lepiej zrozumieć filozofię tej dyscypliny.

Sprawdź: Kuba Przygoński i jego rajdowa maszyna do wygrywania. Co kryje pod maską?

Oglądając odcinki cyklu „Gotowi na Motorsport” widzowie poznają m.in. najważniejsze informacje i ciekawostki na temat budowy aut startujących w Rajdzie Dakar, wyścigach rallycrossowych czy zawodach driftingowych.

Chcecie poznać tajniki motorsportu? Kuba Przygoński zdradzi wam szczegóły

Dowiedzą się też, które elementy są kluczowe dla odniesienia sukcesu w motorsporcie, a także przekonają się, ile wspólnego mają ze sobą opony używane na torze oraz te do codziennej jazdy. Ponadto Kuba Przygoński zdradza swoje patenty na sukces, bo treningi kierowcy rajdowego czy wyścigowego to nie tylko godziny spędzone za kierownicą.

Zobacz: Kuba Przygoński wystawił na sprzedaż dwie rajdowe Toyoty Hilux z 2018 roku!

Seria „Gotowi na Motorsport” składa się z 10. odcinków:
1. Przygotowanie samochodu do driftu.
2. Bezpieczeństwo w motorsporcie.
3. Praca zespołowa w motorsporcie.
4. Samochody driftowe, rallycrosowe i dakarowe.
5. Wydolność, siła i trening kierowców motorsportu.
6. Temperatura w samochodach rajdowych i dakarowych.
7. Tory wyścigowe w Polsce i na świecie. 
8. Kontuzje i awarie techniczne w motorsporcie.
9. Moc w samochodach wyścigowych.
10. Opony w motorsporcie. 

Wszystkie odcinki są dostępne na kanale YouTube Goodyear Polska pod adresem https://www.youtube.com/channel/UCws7iw9UaLdAkWrJjqDqNoA

Chcecie poznać tajniki motorsportu? Kuba Przygoński zdradzi wam szczegóły

 

 

Najnowsze