
Kierowcy nadużywali klaksonu w czasie Strajku Kobiet. Sąd uznał, że mieli do tego prawo
Podczas jednego z październikowych protestów Strajku Kobiet po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji, dwóch młodych kierowców wyrażało swoje niezadowolenie z wyroku trąbieniem. To nie spodobało się policji. Sprawa trafiła do sądu.
I w sądzie znalazła swój szczęśliwy finał. Sąd Rejonowy w Nysie uniewinnił dwóch kierowców obwinionych przez policję o nadużywanie klaksonu w czasie październikowego Strajku Kobiet, poinformował lokalny portal nto.pl.
Sprawa dotyczyła październikowej manifestacji, która odbyła się w Nysie po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji.
Przeczytaj też: SHERO Rally Team, pierwszy saudyjski kobiecy zespół rajdowy. W inspirowaniu innych kobiet pomagają im Polacy
Część uczestników protestu przyjechała na niego samochodami. Niektórzy kierowcy trąbili. To nie spodobało się policjantom. Jak relacjonował lokalny portal, policyjne patrole wywoływały z kolumny pojedyncze auta, informując kierowców o popełnionym przez nich wykroczeniu – nadużywaniu sygnałów dźwiękowych – i proponując im mandat w wysokości 100 złotych. Dwóch z nich stanęło przed sądem. Jeden odmówił przyjęcia mandatu, a drugi nie zgodził się z policjantami
Przed sądem obaj mężczyźni zaprzeczali jakoby brali udział w manifestacji.
Sędzia Mariusz Ulman, cytowany przez portal nto.pl, tak ustnie uzasadnił wyrok uniewinniająy:
Wbrew wyjaśnieniom obu obwinionych sąd uznał, że ich zachowanie było przejawem wyrażania swoich poglądów, w związku z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego. To był przejaw realizacji konstytucyjnego prawa człowieka do wyrażania swoich poglądów. Korzystanie z podstawowego prawa człowieka nie może być karane.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: