
Kierowca z polskimi korzeniami wystartuje w Formule 3. „Chcę iść ścieżką wytyczoną przez Roberta Kubicę.”
17-letni zawodnik zespołu Trident jest wielką nadzieją polskiego motorsportu. W tym sezonie będzie rywalizować w regionalnych mistrzostwach Formuły 3.
Włoski zespół Trident Motorsport poinformował o zakontraktowaniu Romana Bilińskiego na sezon 2022 Regionalnej Formuły 3.
Trident Motorsport to zespół wyścigowy założony w 2006 roku przez byłego włoskiego kierowcę wyścigowego i jednocześnie przedsiębiorę Maurizio Salvadori’ego. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu sztabu oraz wykorzystaniu nowoczesnych technologii, zespół Trident z powodzeniem rywalizuje w dwóch seriach wyścigowych – Formule 2 oraz Formule 3, co w ubiegłym sezonie potwierdził tytułem drużynowego mistrza FIA Formuły 3. To wielka szansa na dalszy dynamiczny rozwój kariery młodego Bilińskiego.
Roman Biliński, mimo młodego wieku, ma już jasno sprecyzowany plan na życie – chce pójść w ślady Roberta Kubicy i osiągać sukcesy w Formule 1. Jak wiadomo, droga do tego celu jest jednak długa i kręta, ale Polak dzięki determinacji oraz ciężkiej pracy robi duże postępy i z każdym rokiem zmienia serię wyścigową na wyższą.
Od momentu debiutu w wyścigach bolidów jednomiejscowych, Roman Biliński systematycznie poprawia swoje umiejętności, a zarazem podnosi poprzeczkę, przechodząc do coraz wyższych serii wyścigowych. W sezonie 2022 będzie rywalizować w Formula Regional European Championship by Alpine (FRECA), czyli w skrócie w regionalnej, europejskiej Formule 3. A stąd już tylko mały krok do światowego czempionatu tej serii.
W mistrzostwach wystartuje łącznie ponad 30 zawodników, którzy zasiądą za sterami identycznych, jednomiejscowych bolidów z turbodoładowanymi silnikami Renault o pojemności 1,8 litra i mocy 270KM. Pojazdy te przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 3 sekund, 200 km/h osiągają po niespełna 8 sekundach, a maksymalnie mogą pędzić z prędkością niemal 300 km/h.
Weekendy wyścigowe obejmują dwa piątkowe treningi, a także dwie sesje kwalifikacyjne w sobotę i niedzielę oraz dwa wyścigi, w których obowiązuje punktacja znana z F1. Zwycięzca zdobywa 25 punktów, drugi zawodnik na mecie 18, trzeci 15, a kolejni 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: