Kierowca wyjechał motocykliście wprost przed koło. Nie słyszał o lusterkach?

Jest w tym coś, że wielu kierowców dostrzega na drogach tylko innych kierowców. A potem jest wielkie zaskoczenie, że po drogach poruszają się nie tylko samochody.

Czy to wina niedouczenia? Braku świadomości? Może faktu, że na ulicach motocykl jest o wiele rzadszym widokiem, niż samochód? Bez względu na rzeczywisty powód tej kolizji, jakoś nas ona nie dziwi.

Typowe wymuszenie na motocykliście. Ale motocyklista też ma coś na sumieniu

Na nagraniu typowa sytuacja – korek na dwupasmowej drodze oraz motocyklista, który omija stojące samochody środkiem drogi. Nagle jeden z kierowców dochodzi do wniosku, że lewy pas porusza się szybciej i zjeżdża na niego, wykorzystując lukę między pojazdami.

Motocykliście się spieszyło, potrącił go taksówkarz

Czy popatrzył w lusterko? Pewnie nie. Albo wśród świateł samochodów stojących za nim, nie dostrzegł światła motocykla. Wyjechał motocykliście wprost przed koło. Prędkość na szczęście nie była duża, więc i uderzenie niezbyt silne, ale wystarczyło żeby rider się przewrócił. Nic poważnego mu się nie stało, ale motocykl chyba przygniótł mu nogę, bo pod koniec nagrania mężczyzna próbuje wstać, lecz ma z tym poważny problem.

Najnowsze

Volvo Trucks wprowadza na rynek gamę elektrycznych samochodów ciężarowych. Kiedy będą w sprzedaży?

Volvo Trucks przeprowadza obecnie testy elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, które będą używane w transporcie regionalnym i podczas prac budowlanych w miastach Europy.

Maksymalna masa zestawu drogowego w przypadku tych pojazdów będzie wynosić do 44 ton. W zależności od konfiguracji akumulatorów możliwy zasięg wyniesie nawet 300 km. Sprzedaż rozpocznie się w przyszłym roku, a produkcja masowa w roku 2022. To oznacza, że począwszy od 2021 r. w Europie będzie dostępna pełna oferta elektrycznych (akumulatorowych) samochodów ciężarowych Volvo Trucks przeznaczonych do transportu dystrybucyjnego, regionalnego, wywozu odpadów i prac budowlanych w miastach.

Pojazdy elektryczne do wymagających operacji i długodystansowych przewozów ciężkich ładunków pojawią się w najbliższych latach. Będą to samochody ciężarowe o większym zasięgu wyposażone w akumulatory i ogniwa paliwowe.

W przyszłym roku przewoźnicy w Europie będą mogli zamawiać całkowicie elektryczne wersje samochodów ciężarowych Volvo o dużej ładowności. Oznacza to, że Volvo Trucks będzie oferować pełną gamę samochodów ciężarowych o dużej ładowności z elektrycznym układem napędowym począwszy od 2021 r. (Europa). Intensywne działania Volvo Trucks prowadzące do elektryfikacji stanowią ważny krok naprzód na drodze do transportu korzystającego wyłącznie z paliw niekopalnych.

Volvo Trucks zamierza rozpocząć sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w drugiej połowie bieżącej dekady. Celem Volvo Trucks jest zaoferowanie do 2040 r. całej gamy produktów niekorzystających z paliw kopalnych.

Z punktu widzenia Volvo Trucks, przejście na bardziej zrównoważony transport powinno być dla przewoźników maksymalnie płynne, tak aby mogli rozpocząć dostosowywać się do tej zmiany. Oferowane rozwiązania muszą wykorzystywać paliwa niekopalne i umożliwiać przewoźnikom osiągnięcie niezbędnego poziomu rentowności i produktywności.

Najnowsze

Wyspa, po której jeżdżą same elektryki – to może się udać!

Volkswagen i rząd Grecji przedstawiają spektakularny projekt: śródziemnomorska wyspa Astypalea przestawia się na elektryczną mobilność, inteligentne rozwiązania z dziedziny transportu i na produkcję „zielonego” prądu.

Koncern Volkswagen i rząd Grecji uzgodniły stworzenie nowoczesnego systemu mobilności na śródziemnomorskiej wyspie Astypalea. Zakłada on przebudowę komunikacji na wyspie poprzez przestawienie jej na pojazdy elektryczne i wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W dłuższej perspektywie Astypalea ma się stać modelowym przykładem rozwiązań z zakresu komunikacji neutralnej dla klimatu.

Deklarację w tej sprawie podpisali w Atenach i w Wolfsburgu Konstantinos Fragogiannis, wiceminister spraw zagranicznych ds. gospodarczych Republiki Greckiej oraz dr Herbert Diess, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen. Nowe rozwiązania z zakresu komunikacji, jak car-sharing czy ride-sharing przyczynią się do zmniejszenia natężenia ruchu i jego usprawnienia. Energia elektryczna będzie pochodzić głównie z lokalnych źródeł – z instalacji solarnych i elektrowni wiatrowych. Projekt będzie początkowo prowadzony przez sześć lat.

Głównym elementem projektu jest stworzony od podstaw, niezwykle nowoczesny system komunikacji zawierający inteligentne usługi mobilne, jak np. działająca przez cały rok usługa ride-sharing wykorzystująca pojazdy elektryczne, która usprawni mocno dziś ograniczoną komunikację autobusową. Wraz z miejscowymi partnerami część tradycyjnych wypożyczalni samochodów zostanie przekształcona w car-sharing obejmujący oprócz elektrycznych samochodów także elektryczne hulajnogi marki Seat oraz elektryczne rowery. Już tylko dzięki tym rozwiązaniom znacznie zmniejszy się liczba samochodów na wyspie. W sumie 1500 aut z silnikami spalinowymi ma zostać zastąpionych przez 1000 samochodów elektrycznych. Wprowadzając na rynek nowe elektryczne pojazdy z rodziny ID. Volkswagen prowadzi wielką ofensywę w dziedzinie pojazdów zasilanych wyłącznie energią elektryczną. Oprócz kompaktowego ID.3 i SUV-a ID.4 w następnych latach planuje się produkcję wielu innych modeli. Elektryfikacji mają podlegać również samochody wykorzystywane przez lokalne firmy, służby publiczne (w tym radiowozy i karetki), a także przez sektor publiczny. W tym celu Volkswagen zainstaluje na wyspie ładowarki firmy Elli i stworzy w ten sposób gęstą sieć stacji ładowania akumulatorów.

Astypalea to wyspa o powierzchni około 100 km2 położona w południowej części Morza Egejskiego. Ma około 1300 mieszkańców i jest odwiedzana każdego roku przez 72.000 turystów. Na wyspie funkcjonuje obecnie bardzo ograniczony system publicznej komunikacji, w ramach którego kursują tylko dwa autobusy obsługujące niewielką część wyspy. Zapotrzebowanie na energię elektryczną jest pokrywane niemal wyłącznie ze źródeł kopalnych. W przyszłości Astypalea ma objąć wiodącą rolę w dziedzinie zrównoważonej turystyki. Jej głównym elementem będzie wykorzystanie pojazdów przyjaznych środowisku. Republika Grecka wspiera ten projekt w ramach swojego narodowego planu dotyczącego energii i klimatu.

Koncern Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym. Koncern zamierza osiągnąć w 2050 roku neutralność klimatyczną i opracował w tym celu strategię „goTOzero” w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jej trzon stanowi największa w historii przemysłu samochodowego ofensywa w dziedzinie pojazdów elektrycznych. W ciągu kolejnych pięciu lat Grupa Volkswagena zamierza zainwestować w rozwój elektrycznej mobilności 33 miliardy euro i wprowadzić na rynek do 2029 roku około 75 nowych modeli wyposażonych w napęd elektryczny. Jednym z pierwszych jest kompaktowy ID.3, który od niedawna znajduje się w sprzedaży.

Najnowsze

Lexus IS po tuningu TRD. Można nacieszyć oko, bo na zmiany mechaniczne nie ma co liczyć

Japoński oddział Toyota Racing Development – oficjalnego warsztatu tuningowego Toyoty i Lexusa – prezentuje nowe części do sedana IS. Wiemy, ile kosztuje ten pakiet modyfikacji wizualnych!

Japończycy przygotowali pakiet przedniego ospojlerowania, który składa się z trzech elementów – centralnego spojlera montowanego pod atrapą chłodnicy i dwóch bocznych elementów z pionowymi lotkami. Części poprawiają przepływ powietrza pod autem, a także odsuwają strugę od kół, przez co samochód stabilniej zachowuje się na drodze. Podobne działanie mają muskularne dokładki progów, które TRD Japan również proponuje do najmniejszego sedana Lexusa. Właściwości aerodynamiczne auta poprawia też rozbudowany tylny dyfuzor, którego zadaniem jest zmniejszanie ciśnienia powietrza zgromadzonego pod autem w tej strefie i ograniczanie tendencji do unoszenia się tyłu.

Lexus IS po tuningu TRD. Można nacieszyć oko, bo na zmiany mechaniczne nie ma co liczyć

Wraz z tym elementem japońscy tunerzy proponują cztery końcówki wydechu o średnicy 76 mm. Pakiet części aerodynamicznych uzupełniają obudowy lusterek z dodatkowymi lotkami, które zmniejszają szum wiatru i dodatkowo poprawiają przepływ powietrza wzdłuż samochodu. Modyfikacje w wyraźnym stopniu obniżają prześwit sedana. Z przodu zmniejsza się o około 49 mm, po bokach o 56 mm, a z tyłu o mniej więcej 34 mm. Przedni spojler, dokładki progów oraz dyfuzor można zamówić w kolorze nadwozia lub wersji Black Edition, w której elementy otrzymują kontrastowe, czarne malowanie.

Lexus IS po tuningu TRD. Można nacieszyć oko, bo na zmiany mechaniczne nie ma co liczyć

Lista modyfikacji przygotowanych przez TRD Japan do nowego Lexusa IS jest dłuższa. Japoński warsztat proponuje też kute, 20-calowe felgi aluminiowe w ciemnym kolorze. Ich szerokość wynosi 235 mm z przodu i 265 mm z tyłu. W tylnej części auta można zastosować ponadto specjalny amortyzator poprzeczny Performance Damper, który zmniejsza wibracje, przez co poprawia komfort jazdy i stabilność samochodu. Pozytywny wpływ na właściwości jezdne ma również pakiet rozpórek usztywniających nadwozie. Wykonane ze stali elementy są montowane pod autem w jego przedniej, centralnej i tylnej części.

Lexus IS po tuningu TRD. Można nacieszyć oko, bo na zmiany mechaniczne nie ma co liczyć

Kompletny pakiet elementów aerodynamicznych składający się z przedniego spojlera, dokładek progów, dyfuzora i obudów lusterek TRD Japan wycenia na co najmniej 434 tys. jenów, czyli około 15 tys. zł w bezpośrednim przeliczeniu. Komplet aluminiowych felg kosztuje 560 tys. jenów (ok. 20 tys. zł), za dodatkowy amortyzator trzeba zapłacić 50 tys. jenów, czyli mniej więcej 1 800 zł, a pakiet rozpórek do nowego Lexusa IS kosztuje 85 tys. jenów, a więc około 3,1 tys. zł.

Najnowsze

Suzuki został sponsorem drużyny szczypiornistek Korona Handball Kielce

Suzuki Motor Poland zostaje sponsorem tytularnym Korona Handball Kielce. Świętokrzyskie szczypiornistki otrzymają mocne wsparcie finansowe oraz flotę pojazdów do dyspozycji.

Na początku listopada 2020 roku Suzuki Motor Poland podpisało umowę sponsoringową ze Stowarzyszeniem Korona Handball Kielce. W wyniku współpracy zmienia się oficjalna nazwa klubu występującego w 1 lidze polskiej piłki ręcznej kobiet na Suzuki Korona Handball. Kieleckie szczypiornistki otrzymają wsparcie finansowe, które pozwoli wzmocnić jakość organizacyjną i sportową klubu. Ponadto Suzuki dostarczy flotę kilkunastu pojazdów do dyspozycji piłkarek ręcznych oraz sztabu szkoleniowego.

Na mocy zawartej umowy, marka Suzuki będzie promowana w nazwie zespołu, a logotyp pojawi się na oficjalnych strojach meczowych oraz w trakcie spotkań 1 ligi polskiej piłki ręcznej kobiet. Umowa sponsoringowa została podpisana na okres roczny z możliwością przedłużenia.

Suzuki już od wielu lat współpracuje z piłką ręczną. Pomimo bardzo trudnego czasu wywołanego pandemią nadal aktywnie inwestujemy w polski sport, czego przykładem jest kolejna współpraca, tym razem z drużyną szczypiornistek z Kielc. Suzuki Korona Handball otrzyma od nas mocne wsparcie, które zapewni stabilność finansową i umożliwi rozwój jakości sportowej drużyny, a także ułatwi pozyskiwanie nowych, doświadczonych i utytułowanych zawodniczek. Nasze wsparcie pozwoli również na profesjonalizację wielu procesów związanych z funkcjonowaniem klubu. Liczymy, że nasza pomoc pozwoli zespołowi skupić się na rozwoju sportowym i walce o najwyższe cele. – mówi Piotr Dulnik, Prezes Suzuki Motor Poland.

Najnowsze