Kierowca Mercedesa za nic ma czerwone światło

Czekanie na czerwonym świetle jest dla naiwniaków? Na taki tok myślenia wskazuje postępowanie pewnego kierowcy Mercedesa.

Czerwone światło zawsze oznacza to samo, prawda? Prawda, ale nie uważają tak wszyscy kierowcy. Na przejazd przez skrzyżowanie na „późnym pomarańczowym” decyduje się mało kto, ale są sytuacje, kiedy „spieszących się” jest znacznie więcej.

Typową taką sytuacją jest tymczasowo ustawiony sygnalizator z uwagi na remont drogi – wtedy z respektowaniem czerwonego światła bywa różnie. Zwykle po jego zapaleniu się kilku kolejnych kierowców i tak się nie zatrzymuje, wychodząc z założenia, że przecież ci z naprzeciwka i tak będą musieli poczekać, aż przejedzie cały „peleton”.

Co jednak powiedzieć o kierowcy, który zbliża się do już świecącego na czerwono sygnalizatora i widząc, że auta przed nim zatrzymują się, wyprzedza je jadąc pod prąd? Ciekawe co by zrobił, gdyby spotkał innego kierującego, nadjeżdżającego z naprzeciwka.

Najnowsze

Tak wygląda zaśniecie za kierownicą

Widzieliście kiedyś jak wygląda zaśnięcie za kierownicą z perspektywy osoby siedzącej w samochodzie? Teraz macie na to szansę.

Zmęczenie za kierownicą jest bardzo niebezpieczne. Nawet chwilowa dekoncentracja może sprawić, że nie zdążymy zareagować odpowiednio na sytuację na drodze. W najgorszym przypadku może ono też doprowadzić do zaśnięcia kierowcy, a w konsekwencji do wypadku.

O dużym szczęściu może mówić autor nagrania, na którym widać, jak prowadzone przez niego auto zaczyna zjeżdżać na pobocze, o mały włos nie zawadza o przydrożny słupek, a później wjeżdża w zagłębienie terenu przy drodze.

Dopiero to obudziło kierowcę, któremu bez większego problemu udało się powrócić na asfalt. Jak sam napisał, skończyło się na wyczepionym zderzaku.

Najnowsze

Polskie ceny i gama Peugeota 508

Nowy Peugeot 508 na początku był dostępny tylko w limitowanej serii First Edition. Teraz do sprzedaży wchodzi pełna gama, składająca się z czterech wersji wyposażenia, oraz pięciu jednostek napędowych.

Podstawowa wersja Peugeota 508 otwierająca całą gamę tych aut to jednostka wysokoprężna BlueHDi o mocy 130 KM połączona z manualną 6-stopniową skrzynią biegów w wersji Active. Lista wyposażenia obejmuje automatyczną klimatyzację (dwustrefową), felgi aluminiowe 16″, czujniki parkowania, 8” ekran dotykowy, pakiet Safety, tempomat i system bezkluczykowego uruchomienia auta. Cena to 123 900 PLN.

Za dopłatą 9 tys. zł otrzymamy wersję Allure (dodatkowo nawigacja z ekranem 10″, czujniki parkowania z przodu, alufelgi 17″ i pakiet oświetlenia Ambient), a za 143 900 zł kupimy GT Line (reflektory przednie i tylne Full LED, fotele z certyfikatem AGR, przyciemniane szyby, pakiet Safety Plus).

Topowa odmiana GT kosztuje 177 900 zł (zawieszenie adaptacyjne, 18″ felgi, system Hi-Fi Focal Premium oraz deska rozdzielcza i elementy drzwi wykończone drewnem), ale dostępne jest jeszcze limitowane First Edition za 199 900 zł (noktowizor, 19″ felgi, otwierany panoramiczny dach i elektryczne fotele z masażem).

Silnik PureTech 180 KM (1,6 l) to jednostka, która otwiera gamę silników benzynowych. Producent nie zdecydował się na wprowadzenie wersji PureTech 130 KM, ponieważ, jak tłumaczy, klientów w tej klasie nie interesowałaby jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1,2 l. Dostępna jest też odmiana PureTech 225 KM. Diesle BlueHDi, oprócz 130 KM (1,5 l), mają również moc 160 i 180 KM (2,0 l).

W czwartym kwartale 2019 r. planowane jest rozszerzenie gamy silnikowej o jednostkę typu Plug-in Hybrid (PHEV) o mocy co najmniej 220 KM.

Najnowsze

Nonszalancki wyjazd wprost pod ciężarówkę

Czy można nie zauważyć nadjeżdżającej, wielkiej ciężarówki z przyczepą? Najwyraźniej można.

Wjazd z drogi podporządkowanej na główną to sytuacja, w której szczególnie powinniśmy „zachować szczególną ostrożność”. A jeśli okaże się, że tego nie zrobiliśmy i wjechaliśmy komuś pod maskę, trzeba jakoś ratować sytuację – gwałtownie hamując lub przyspieszając.

Niektórzy jednak do końca „zachowują spokój”. Na poniższym wideo możemy zobaczyć jak pewien kierowca picku-upa dostojnie wjeżdża z drogi podporządkowanej na główną. Jakby kompletnie nie zauważył nadjeżdżającej ciężarówki, pod której koła się wytoczył.

Ciąg dalszy nagrania też jest zastanawiający – wygląda na to, że kierujący pick-upem do samego końca nie zauważył ciężarówki. Albo zauważył, ale ryzyko, że zaraz w niego uderzy, nie skłoniła go do mocniejszego wciśnięcia gazu. Na szczęście sytuacja zakończyła się bezwypadkowo.

Najnowsze

Audi A4 przeszło drobne zmiany

Odświeżone A4 zyskało przeprojektowane zderzaki, nowe wzory felg oraz nowy pakiet wyposażenia - S line competition.

Audi A4 na rok modelowy 2019 ma bardziej wyrazisty pas przedni – kontury w kształcie pięciokąta otaczają z zewnątrz wloty powietrza, podczas gdy srebrne żebra, wypełniają ich wnętrze. W pakiecie zewnętrznym S line znajdziemy zupełnie nowe zderzaki o bardziej sportowym wyglądzie (w kształcie klina). Osobne kanały we wlotach powietrza kierują część jego strumienia do nadkoli, w których opływa ono koła.

Nowego wyglądu nabrał również tylny zderzak – montowane poprzednio dwie okrągłe końcówki rur wydechowych, zastąpione zostały szerokimi ujściami w kształcie trapezów. Dyfuzor zamontowany pomiędzy końcówkami rur jest teraz wyraźnie węższy. Wzory felg o wielkości od 16 do 19 cali również zostały zmienione.

W odświeżonym Audi A4 dostępny jest nowy pakiet stylistyczny S line competiton. Zawiera on szereg zmienionych elementów – spojler w przednim zderzaku, osłonę przed uderzeniem kamieni w kolorze srebrnego selenitu, tylny spojler RS w A4 Avant oraz wiele innych, np. nowy lakier Turbo Blue. Logo z czterema pierścieniami umieszczone u dołu pokrywy bagażnika, w zależności od koloru lakieru nadwozia może być srebrne lub czarne. W pakiecie znajdziemy również typowo sportowe dodatki: 19-calowe felgi Audi Sport, czerwone zaciski hamulcowe, sportowe zawieszenie i reflektory diodowe.

We wnętrzu, pakiet „S line competition” bazujący na pakiecie wyposażenia wnętrza „S line black”, charakteryzuje się np. karbonowymi panelami ozdobnymi RS, trójramienną kierownicą wielofunkcyjną oraz czarnymi, częściowo skórzanymi fotelami sportowymi. Opcjonalnie, klienci mogą zamówić fotele sportowe S o barwie czerwieni Magma lub w innym kolorze.

{{ gallery(2216) }}

Najnowsze