
Kiedy stała organizacja ruchu na S17? Właśnie wydano pozwolenie na użytkowanie dwóch kolejnych odcinków trasy między Warszawą a Lublinem
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (WINB) w Warszawie wydał pozwolenie na użytkowanie dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 między węzłem Lubelska a Kołbielą. Oznacza to, że wkrótce na tych dwóch odcinkach trasy pojawi się docelowe oznakowanie.
10 marca 2021 roku Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Warszawie wydał pozwolenie na użytkowanie dla dwóch odcinków S17: od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km) oraz dla obwodnicy Kołbieli (ok. 8,7 km). Decyzja ta pozwala na wprowadzenie stałej organizacji ruchu (SOR), a co za tym idzie zlikwidowanie ograniczenia prędkości do 80 km/h, które do tej pory obowiązywało na tych dwóch fragmentach trasy między Warszawą a Lublinem. Kiedy do tego dojdzie, kierowcy będą mogli jechać z prędkością do 120 km/h.
Stanie się to jednak dopiero po zakończeniu niezbędnych robót budowlanych, procedur i prac odbiorowych. To trochę potrwa, ponieważ wykonawca musi jeszcze między innymi usunąć betonowe wygrodzenia, wprowadzić docelowe oznakowanie oraz uzyskać zatwierdzenia organizacji ruchu na połączeniu z sąsiednim odcinkiem węzła Lubelska.
Przeczytaj też: Jak chronić się przed kradzieżą „na walizkę”? Czy etui na kluczyki samochodowe to dobry pomysł?
Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tych dwóch odcinków S17 to zwieńczenie prac związanych z budową trasy ekspresowej S17 między węzłem Kurów Zachód a węzłem Lubelska. Budowa 95 kilometrów trasy kosztowała około 2,6 miliarda złotych. Trasa S17 znacznie skróci czas podróży między Lublinem a Warszawą. Kierowcy mogą nią dojechać z miejscowości Piaski, omijając obwodnicami m.in. Lublin i Kołbiel, do niemal samej Warszawy.
Budowa drogi S17 między węzłem Lubelska a węzłem Kurów Zachód została podzielona na siedem odcinków. Pięć z nich, od końca obwodnicy Kołbieli do węzła Kurów Zachód, o łącznej długości około 71 kilometrów GDDKiA udostępniła do użytku w 2019 roku. W lipcu 2020 roku kierowcy otrzymali do dyspozycji dwie jezdnie na wspomnianych odcinkach od węzła Lubelska do końca obwodnicy Kołbieli. W związku z prowadzonymi pracami budowlanymi, obowiązywała tu tymczasowa organizacja ruchu, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.
Zakończenie wszystkich prac budowlanych umożliwiło złożenie w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Warszawie wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Po uzyskaniu pozwolenia, niezwłocznie rozpoczęły się prace, których efektem będzie wprowadzenie stałej organizacji ruchu, umożliwiającej kierowcom podróżowanie z prędkością do 120 km/h.
Przeczytaj też: Policja wyłapuje wykroczenia kierowców korzystając z drona. To skuteczne, ale niezgodne z misją policji?
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: