Kamila Szczawińska i Nissan Leaf: trudno byłoby mi wrócić do auta z silnikiem spalinowym

Kamila Szczawińska i Nissan Leaf: trudno byłoby mi wrócić do auta z silnikiem spalinowym

29 września 2018
Modelka oraz promotorka ekologicznego trybu życia po przejechaniu ponad 40 000 zeroemisyjnych kilometrów za kierownicą Nissana Leaf pierwszej generacji rozpoczyna swoją przygodę z drugą odsłoną najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie.
Loading module...

W ramach blisko dwuletniej współpracy Kamila Szczawińska wykorzystując Nissana Leaf pierwszej generacji w realizacji swoich codziennych obowiązków udowodniła, że pojazd zeroemisyjny może stanowić realną alternatywę dla pojazdów wyposażonych w tradycyjny silnik spalinowy.
 
- Każdego dnia przejeżdżałam Nissanem Leaf blisko 200 kilometrów i nigdy nie narzekałam na brak prądu, który wieczorami po prostu uzupełniałam w garażu ze zwykłego gniazdka. Muszę przyznać, że bardzo trudno byłoby mi wrócić na stałe do auta z silnikiem spalinowym. Pojazdy zeroemisyjne idealnie wpisują się w promowane przeze mnie wartości związane z ochroną środowiska naturalnego, a dodatkowo są niezwykle komfortowe. Bardzo szybko przyzwyczaiłam się do charakterystycznej dla nich ciszy, dynamiki oraz braku wibracji. Tym bardziej cieszę się, że przez najbliższe miesiące będą mogła nabijać mój licznik elektrycznych kilometrów za kierownicą Nissana Leaf drugiej generacji - powiedziała Kamila Szczawińska.

Nasze pierwsze wrażenia z jazdy drugą generacją Nissana Leaf tutaj

Kolejna odsłona elektrycznego modelu Nissana oferuje 270 kilometrów zasięgu w cyklu mieszanym (WLTP), co umożliwia jazdę nawet przez kilka dni bez konieczności ładowania pojazdu. W mieście zasięg rośnie do 389 km na jednym ładowaniu.

W porównaniu z pierwszą generacją zwiększeniu uległa również pojemność akumulatorów, do 40 kWh, liczba koni mechanicznych, do 150 KM, oraz maksymalny moment obrotowy, który obecnie wynosi 320 Nm. Znacząco zmienił się również wygląd zewnętrzny. Dodatkowo nowy model został wyposażony w szereg innowacyjnych rozwiązań wspierających kierowcę w codziennej jeździe, takich jak na przykład system e-Pedal. Umożliwia on ruszanie z miejsca, przyspieszanie oraz hamowanie aż do pełnego zatrzymania wyłącznie poprzez operowanie jednym pedałem - przyspieszenia. Komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy po autostradzie podnosi z kolei zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT.

- Dla prawie 70% europejskich kierowców Nissan Leaf jest pierwszym samochodem elektrycznym. Ta statystyka pokazuje jak ważna jest cały czas edukacja na temat elektrycznej mobilności, a Nissan jako lider rynku, zarówno w Polsce jak i na świecie, ma w tym zakresie do odegrania kluczową rolę. Z tego względu angażujemy się w szereg projektów przełamujących stereotypy na temat pojazdów zeroemisyjnych. Z jednej strony są to elektryczne wyprawy Arkadego Pawła Fiedlera przez Afrykę lub Marka Kamińskiego do Japonii, z drugiej demonstrowanie korzyści wynikających z codziennego użytkowania elektryka. Przez blisko dwa lata Kamila stała się jednym z najbardziej doświadczonych elektrycznych kierowców w Polsce i cieszymy się, że w ramach realizowanych przez nas działań będziemy mogli dalej korzystać z jej cennych doświadczeń - podsumowuje Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.

 

Loading module...

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!