Kamień milowy Kia – nowe Picanto

Dlaczego kamień milowy? Bo nowa Kia Picanto zmieniła się nie do poznania. Wygląda bardziej energicznie niż kiedykowiek, zdecydowanie "młodziej" niż poprzedniczka, a pod maskę trafiły dynamiczne silniki. Już za miesiąc nowy model trafi do polskich salonów.

Wreszcie pojawiły się sympatyczne odcienie kolorów lakieru nowego Kia Picanto.
fot. Kia

Istotne zmiany konstrukcyjne oraz atrakcyjna stylizacja, to najkrótsza charakterystyka nowego Picanto, którego europejska premiera odbyła się na tegorocznym 81 Salonie Samochodowym w Genewie.

Nasze wrażenia z jazdy tym samochodem w okolicach Barcelony zamieścimy już niebawem.

Na drodze samochód z przodu sprawia wrażenie wręcz sportowego.
fot. Kia

Oferowane po raz pierwszy w dwóch wersjach nadwoziowych – pięcio- i trzydrzwiowej, Picanto z powodzeniem konkurować będzie z najlepszymi konstrukcjami w globalnym „miejskim” segmencie „A”.  W Polsce całkowicie nowe Picanto wjedzie do sprzedaży już w maju tego roku. Początkowo klienci zobaczą na wersję pięciodrzwiową, a w wakacje również i wersję z nadwoziem trzydrzwiowym. 

Picanto jest najnowszym członkiem rodziny Kia i jako nowa wersja najmniejszego modelu w ofercie stanowi bez wątpienia odważny krok w dziejach tej marki. Identycznie jak u Vengi i Sportage – „twarz” odświeżonego modelu otrzymała charakterystyczną atrapę chłodnicy zwaną tygrysim nosem (’tiger nose grille’). Akcentem wyszukanej technologii i designu są światła LED do jazdy dziennej (opcja wyposażenia) w roli „oczu tygrysa”. 

Picanto pozostaje niezmiennie samochodem praktycznym. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) – przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. W połączeniu z przemyślaną konstrukcją wnętrza oznacza to większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 %) objętość ładunkową bagażnika. Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 – pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle.  

Benzynowe i LPG
Nowe Picanto z przeznaczeniem na rynki europejskie wyposażone jest w jednostki napędowe serii Kappa: czterocylindrowa o pojemności 1248 cm3 rozwijająca moc 85 KM i  moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe  o pojemności 998 cm: benzynowa i LPG (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną). W wersji benzynowej moc silnika wynosi 69 KM a moment obrotowy 95 Nm. Wersja LPG wytwarza moc  82 KM i moment  94 Nm. Oprócz zbiornika na gaz o pojemności 35 litrów, nowe Picanto w wersji LPG posiada 10-litrowy zbiornik benzyny, wystarczający do pokonania nawet  150 km po wyczerpaniu się zapasu paliwa gazowego.

Dostępny będzie  też pakiet Eco-Dynamics (system ISG, zaawansowany sterownik alternatora, wysokowydajny rozrusznik oraz ogumienie o niskich oporach toczenia), który powoduje spadek emisji CO– do 90-105 g/km, co kwalifikuje wszystkie odmiany modelowe Picanto do uzyskania ulg podatkowych wszędzie tam, gdzie jest to możliwe i pozwala obniżyć zużycie paliwa – do poziomu 4,1 – 5,6 l/100 km.

fot. Kia

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze