Katarzyna Frendl

Już dziś poznamy zwycięzcę pierwszego w historii konkursu Car of the year Polska! A Ty który wybierasz?

Dziś, około godziny 15., poznamy laureata konkursu Car of the year Polska. Dwudziestu jeden polskich dziennikarzy motoryzacyjnych, w tym redaktor naczelna motocaina.pl Katarzyna Frendl, zadecyduje, który model samochodu z finałowej piątki zostanie uhonorowany prestiżowym tytułem.

Konkurs Car of the year Polska odbywa się po raz pierwszy w naszym kraju. Do tej pory Car of the year był najsłynniejszym konkursem międzynarodowym, jednak Wojciech Sierpowski – wieloletni juror COTY – postanowił stworzyć taki rodzaj konkurencji na rodzimym rynku. Jest to tendencja ogólnoeuropejska, podobny konkurs przeprowadza np. Irlandia.

Aby zakwalifikować do konkursu Car of the year Polska 2020 dany model, każdy z chętnych importerów samochodów w Polsce mógł zgłosić swoje auto z oferty, a decydował dzień wejścia do sprzedaży poszczególnych modeli samochodów, czyli data 1 listopada 2018. 5 listopada tego roku dwudziestu jeden dziennikarzy motoryzacyjnych ogłosiło finałową piątkę aut.

Dziś, jurorzy z przeróżnych mediów, radia, telewizji, internetu, ale również youtuberzy motoryzacyjni podejmą na terenie Automobilklubu Polski ostateczną decyzję.

Piątka finałowych modeli została wymieniona tutaj.

Zasady konkursu i skład jurorów COTY Polska poznasz klikając tutaj.

Dziś o godzinie 15.00 zostanie ogłoszony wynik ostatecznego głosowania jurorów na zwycięzcę Car of the year Polska 2020.

A Ty? Który wybierzesz? 

Strony konkursu:
www.caroftheyear.pl

https://www.facebook.com/CaroftheYearPolska/

https://www.instagram.com/caroftheyearpolska/

https://twitter.com/CaroftheYearPL

 

Najnowsze

Busy wożące pasażerów nie zawsze są bezpieczne

Dla niektórych osób korzystanie z usług prywatnych przewoźników to jedyny lub jedyny dogodny sposób na podróżowanie. Firmy nie zawsze dbają niestety o odpowiedni stan swoich busów, a kierowcy nie zawsze wykonują swoje obowiązki uczciwie.

Inspektorzy świętokrzyskiej ITD przeprowadzili na drogach powiatów skarżyskiego, kieleckiego i koneckiego kontrole pojazdów wykonujących krajowy transport drogowy osób na liniach regularnych.

W trzech przypadkach stwierdzono nieprawidłowości w stanie technicznym, co skutkowało zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych pojazdów i ukaraniem kierowców mandatami. Inspektorzy zatrzymali także busa, który przewoził aż o 11 osób za dużo. Kierowcę ukarano mandatem, a przewoźnik musiał podstawić dodatkowy autobus, którym pasażerowie mogli kontynuować podróż.

W kolejnym przypadku stwierdzono wykonywanie przewozu drogowego na linii regularnej powyżej 50 kilometrów. W momencie sporządzania wydruków z tachografu cyfrowego inspektorzy ujawnili wykonywanie przewozu drogowego przez kierowcę nieposiadającego własnej, ważnej karty kierowcy. Inspekcja wszczęła postępowanie administracyjne wobec przewoźnika w sprawie nałożenia kary pieniężnej. Kierowcę ukarano mandatem w kwocie 2 tysięcy złotych. Na miejsce kontroli ITD przewoźnik dowiózł drugiego kierowcę, który kontynuował kurs z pasażerami.

Najnowsze

Do poważnego wypadku brakowało milimetrów

Nieostrożna i zbyt pewna jazda, szczególnie samochodem dostawczym, może mieć opłakane skutki. Tym razem mało brakowało.

Samochód z kamerą sprawia wrażenie jakby jechał szybko, ale trudno nam to oceniać, szczególnie, że nie wiemy jakie na tej drodze obowiązuje ograniczenie prędkości oraz czy film nie został trochę przyspieszony.

Najbardziej istotne jest to, że zza jadącej z naprzeciwka ciężarówki wyłonił się żółty samochód dostawczy, którego kierowca gwałtownie skręcił w lewo, bez upewnienia się, czy może bezpiecznie taki manewr wykonać. Kierujący autem z kamerą miał bardzo mało czasu i miejsca, na uniknięcie zderzenia, ale udało mu się to. Zapanował też nad swoim samochodem, który przy tak gwałtownym manewrze mógł wpaść w poślizg i wypaść z drogi.

Najnowsze

Ten kierowca chyba bardzo chce stracić prawo jazdy

Zachowania niektórych kierowców bywają tak ryzykanckie i bezsensowne, że trudno nie pomyśleć, czy czasem nie robią tego w nadziei, że ktoś im zabierze prawo jazdy.

Wstęp jest może nieco ostry i oczywiście to sąd decyduje o zatrzymaniu uprawnień, ale sądzimy, że niejedne policjant na widok takiego zachowania, zamiast mandatu skierowałby sprawę właśnie do sądu. Oto dlaczego.

Kierowca Mazdy wyprzedza inne pojazdy najpierw na podwójnej ciągłej linii, później na przejściu dla pieszych, a następnie na skrzyżowaniu. Jakby tego było mało, nieopodal znajdowało się kolejne przejście, przez które właśnie przechodził pieszy. Na szczęście zdążył w porę wrócić na chodnik.

To co byście zrobili będąc policjantem? Wystawili mandat, czy zatrzymali prawo jazdy i skierowali sprawę o ukaranie do sądu?

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Znamy pięć finałowych modeli aut w konkursie Car of the year Polska

Po wczorajszym głosowaniu na pięć najlepszych - zdaniem dwudziestu jeden polskich dziennikarzy motoryzacyjnych - modeli samochodów, które weszły do sprzedaży w naszym kraju po 1 listopada 2018 roku, poznajemy finalistów pierwszego konkursu w historii: Car of the year Polska.

Znamy już listę pięciu modeli samochodów, które powalczą o najważniejsze trofeum – zwycięstwo w pierwszym w historii konkursie Car of the year Polska. 21 dziennikarzy motoryzacyjnych wybierało spośród wszystkich tych aut, które weszły do sprzedaży w Polsce po 1 listopada 2018 roku. Więcej o zasadach konkursu oraz jurorach oceniających samochody, znajdziecie w naszym artykule tu. W jury zasiada także redaktor naczelna Motocaina.pl Katarzyna Frendl.

5 listopada odbyło się głosowanie, w którym wytypowano cztery modele, które – liczbami głosów – weszły do finałowej „piątki”, natomiast na piątym miejscu uplasowały się ex aequo Renault Clio i Skoda Scala. Zgodnie z regulaminem jurorzy przeprowadzili „dogrywkę”. Piątym, wygranym modelem samochodu okazała się Skoda Scala.

Oto lista finałowej piątki w konkursie Car of the year Polska:

1. Hyundai Kona Electric / Hybrid

2. Kia XCeed

3. Peugeot 208

4. Skoda Scala

5. Toyota Corolla

Przed nami ostatni etap konkursu. 3 grudnia, w Warszawie odbędą się jazdy dla jurorów finałową piątką, głosowanie oraz zakończenie konkursu z symbolicznym wręczeniem statuetki. 

Głosowanie finałowe odbywa się następująco – każdy juror ma do dyspozycji 20 punktów. Maksymalna liczba punktów przyznana pierwszemu miejscu to 10 punktów. Na pierwszym miejscu można wskazać tylko jeden samochód, a punkty muszą zostać przyznane minimum trzem samochodom. W przypadku remisu na pierwszym miejscu, decyduje liczba pierwszych miejsc, a później drugich, itd. 

Każdy juror zobowiązany jest do przedstawienia krótkiego uzasadnienia swojej punktacji, które zostanie opublikowane (w ciągu tygodnia od zakończenia konkursu) na stronie www.caroftheyear.pl

Najnowsze