Japonia rozważa zakaz eksportu luksusowych samochodów do Rosji. Którzy producenci na tym stracą?
Japonia planuje nałożyć na Rosję sankcje, w ramach których zakaże tam eksportu dóbr luksusowych, w tym samochodów. Którzy producenci aut najbardziej dotkliwie odczują tę decyzję?
Jak donosi agencja Kyodo, Japonia zamierza nałożyć na Rosję sankcje, w ramach których zakaże tam eksportu dóbr luksusowych, w tym samochodów. Ostateczna decyzja, co do sankcji, ma zostać podjęta w ostatnim tygodniu marca.
Zgodnie z doniesieniami agencji Kyodo, pojazdy mają w grupie dóbr luksusowych aż 42% udziałów, a przychody z biznesu miały wynieść w 2020 roku około 630 milionów jenów (czyli ponad 5 miliardów dolarów). W 2021 roku eksport z Japonii do Rosji wyniósł 190 tysięcy samochodów, zarówno nowych jak i używanych.
Już wcześniej, tuż po wybuchu wojny w Ukrainie, decyzję o wstrzymaniu dostaw do Rosji podjęli tacy producenci samochodów, jak Toyota, Honda, Mazda i Nissan. Infiniti miało wycofać się z rosyjskiego rynku, ale w połowie marca rzecznik marki w Rosji miał powiedzieć, że opuszczenie rynku nie jest omawiane.
Japońskie marki w większości stanęły w jednym szeregu z europejskimi i amerykańskimi, bojkotując Rosję. Jeśli tak dalej pójdzie, to tamtejsi klienci już wkrótce zostaną na dobre odcięci od dostępu do zagranicznej motoryzacji. Zostaną im tylko Łady…
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: