Karolina Chojnacka

Jakie luksusowe auto przejedzie najszybciej słynną północną pętlę Nürburgringu? Znamy odpowiedź!

Niemiecki samochód najszybszy na niemieckim torze. Co króluje na Nordschleife?

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, z silnikiem o mocy 639 KM, wyruszył po nowy rekord w całkowicie standardowej formie – ale już fabrycznie jest wyjątkowo dobrze przystosowany do takich wyczynów: jego wyposażenie obejmuje układy istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy, takie jak w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG DYNAMICS.

Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – na życzenie może je zamówić każdy klient – zapewniły finalną porcję przyczepności pod kątem uzyskania optymalnej trakcji i wyśmienitego przyspieszenia na wyjeździe z każdego z 73 zakrętów „Zielonego Piekła”.

Pakiet aerodynamiczny, również opcjonalnie dostępny w sprzedaży i zamontowany w „rekordowym” egzemplarzu, pozwolił dodatkowo zwiększyć stabilność przy wyższych prędkościach, a jednocześnie ograniczyć wartość współczynnika powietrza.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Demian Schaffert powiedział:

Mimo że od kilku lat biorę czynny udział w rozwoju naszego GT 63, niezmiennie imponuje mi szeroka rozpiętość (komfortu i sportowego charakteru), jaką udało nam się osiągnąć w tym ekskluzywnym wozie. Potwierdziła to zwłaszcza ostatnia, niewielka korekta. Z jednej strony czterodrzwiowe coupé jest wygodne na co dzień i wyposażono je w wiele inteligentnych funkcji bezpieczeństwa, z drugiej zaś oferuje ekstremalnie wysoki poziom dynamiki jazdy i precyzji – co mogliśmy po raz kolejny zademonstrować na wymagającej północnej pętli.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Przeczytaj też: Siedem tytułów mistrzowskich i kolejne rekordy do pobicia. Jakie liczby kryją się za sukcesem Mercedesa?

Podczas pomiaru warunki na słynnym, niezwykle trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. Przy temperaturze powietrza 7°C i temperaturze asfaltu 10°C Schaffert optymalnie wykorzystał jednak pełen potencjał topowego wariantu z rodziny czterodrzwiowych AMG GT. W programie jazdy RACE zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ specjalnie „wyostrza” charakterystykę amortyzatorów, a charakterystyka układu kierowniczego staje się bardziej bezpośrednia. Z kolei program zwinności AMG DYNAMICS w pozycji Master wykorzystuje wszystkie możliwości całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła oraz błyskawiczną responsywność elektronicznie sterowanej „szpery”. Cel: zapewnić jak najbardziej dynamiczne reakcje. W ramach dodatkowego zabezpieczenia kierowcy samochód wyposażono w kubełkowy fotel oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.

Rekordowe okrążenie zostało precyzyjnie zmierzone przez neutralnych ekspertów z wige SOLUTIONS. Stan pojazdu i czas okrążenia potwierdził również niezależny notariusz.

Dlaczego na północnej pętli Nürburgringu obowiązują dwa różne czasy okrążenia?

Północna pętla toru Nürburgring (niem. Nordschleife) uchodzi za najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie i jest uwzględniana w harmonogramie każdego nowego projektu Mercedes-AMG. Rekordowe okrążenie stanowi więc najtrudniejszy sprawdzian właściwości sportowego auta. Czasy są określane dla dwóch odcinków: o długości 20,6 oraz 20,832 km.

Od 1997 roku punktem odniesienia jest nitka o długości 20,6 km. To na niej specjalistyczny magazyn „sport auto” wydawany przez Motor Presse Stuttgart prowadzi pomiary w ramach tzw. „Supertestu”. Ze względów historycznych nie została tu uwzględniona krótka prosta przy trybunie T13, prowadząca od zjazdu z północnej pętli na tor Grand Prix do zjazdu z pętli Grand Prix na Nordschleife. Z tego powodu linia startu znajduje się na końcu trybuny T13 (kierunek północny), a linia mety jest na początku trybuny (kierunek południowy) – i dlatego po lotnym starcie nie jest mierzone pełne okrążenie. Całkowita długość przejazdu wynosi dokładnie 20,6 km.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

W 2019 roku dodano oficjalne okrążenie Nürburgringu – organizowane przez spółkę operacyjną „Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG”. Jest ono o 232 metry dłuższe, ponieważ linie startu i mety się tu ze sobą pokrywają (również znajdują się w sekcji T13). Samochody pokonują więc pełne okrążenie północnej pętli o długości 20,832 km i to na nim mierzone są ich czasy przejazdu (z lotnym startem).

Aby oba rekordowe wyniki zostały uznane, spełnione muszą być liczne warunki: pomijając pomiar czasu za pomocą skalibrowanego czujnika fotoelektrycznego, oficjalnym próbom ustanowienia i bicia rekordu zawsze towarzyszy notariusz. Oprócz monitorowania pomiaru czasu sprawdza on i zatwierdza samochody oraz ich ogumienie. Klasyfikacja poszczególnych klas pojazdów bazuje na oficjalnych kategoriach Niemieckiego Federalnego Urzędu ds. Ruchu Drogowego („Kraftfahrtbundesamt” KBA).

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Przeczytaj też: Mercedes GLE 63 4MATIC+ oraz GLS 63 4MATIC+. Po raz pierwszy z rozrusznikoalternatorem EQ Boost

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Czy należy zakazać rowerzystom jazdy w słuchawkach? Europejczycy twierdzą, że tak

Aż 66,5% europejczyków popiera zakaz jazdy na rowerze w słuchawkach. Kobiety bardziej niż mężczyźni opowiadały się za zakazem noszenia słuchawek podczas jazdy na rowerze.

Niezależna organizacja charytatywna zajmująca się bezpieczeństwem drogowym w Wielkiej Brytanii, IAM RoadSmart, zwraca uwagę na wyniki niedawnego badania, które ujawniło, że większość użytkowników dróg popiera zakaz noszenia słuchawek podczas jazdy na rowerze i wzywa do pilnej debaty na ten ważny temat. Rozważane są zmiany w kodeksie drogowym.

W badaniu przeprowadzonym w 32 krajach w ramach E-Survey of Road Users’Attitudes (ESRA) dwie trzecie (65,8%) z 35 000 respondentów na całym świecie poparło wprowadzenie zakazu noszenia przez rowerzystów słuchawek.

W Europie stopień poparcia dla zakazu noszenia przez rowerzystów słuchawek był zróżnicowany. W Hiszpanii prawie 80% wszystkich ankietowanych użytkowników dróg opowiedziało się za zakazem. Natomiast w Finlandii jedynie 36% badanych uważa, że ​​zakaz byłby dobrym posunięciem. W Niemczech i na Węgrzech poparcie dla zakazu było na podobnym poziomie, i wyniosło odpowiednio 69,8% i 69,9%.

Kobiety bardziej niż mężczyźni opowiadały się za zakazem noszenia słuchawek lub wkładek dousznych podczas jazdy na rowerze.

Osoby w wieku od 18 do 24 lat były najbardziej przeciwne wprowadzeniu zakazu noszenia słuchawek w trakcie jazdy rowerem. Tylko 53,5% tej grupy wiekowej poparło zakaz.

Czy należy zakazać rowerzystom jazdy w słuchawkach?

Przeczytaj też: Chłopak na rowerze wyskoczył prosto pod samochód

Neil Greig, dyrektor ds. polityki i badań w IAM RoadSmart, powiedział:

To oczywiste, że większość użytkowników dróg jest bardzo zaniepokojona rozproszonymi rowerzystami noszącymi słuchawki lub wkładki douszne podczas jazdy.

Podłączenie do słuchawek lub wkładek dousznych jest ostatecznym odwróceniem uwagi, ponieważ całkowicie odcina rowerzystę od otoczenia, stwarzając potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze dla niego, pieszych i innych użytkowników dróg wokół niego.

Przeczytaj też: Rowerzysta wskakuje na maskę auta i robi fikołki. Chciał wymusić odszkodowanie?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Ducati prezentuje nowe wersje XDiavel i Ducati Scrambler

XDiavel i Ducati Scrambler to bardzo odległe od siebie światy, które mają wspólną cechę: wyjątkową, charakterystyczną i nonkonformistyczną osobowość.

XDiavel to cruiser z genami Ducati; rezultat zanieczyszczenia między dwoma pozornie odległymi wszechświatami. Spokojne tempo przy niskiej prędkości typowe dla świata cruisera i adrenalina sportowej jazdy Ducati łączą się w tym eleganckim i zaawansowanym technologicznie motocyklu.

W 2021 roku Ducati odnowi gamę XDiavel, wprowadzając dwie nowe wersje: XDiavel Dark i XDiavel Black Star. Ponadto wszystkie modele XDiavel osiągają normę Euro 5, zyskując dodatkowe 8 KM i 0,2 kgm maksymalnej mocy i momentu obrotowego

XDiavel Dark uwydatnia piękno kształtów cruisera Ducati dzięki matowej czerni. W XDiavel Dark, czerń została rozszerzona na komponenty mechaniczne, płyty i wykończenia, wzmacniając jedną z zasad projektowania Ducati: „Reduce to the Max”.

Ducati XDiavel

Z drugiej strony, nowa wersja XDiavel Black Star pokazuje entuzjastom sportową stronę cruisera Ducati, z barwami i wyposażeniem inspirowanym światem samochodów sportowych. Dedykowana kolorystyka miesza matową szarość i czerń z nieuniknionymi akcentami czerwieni. Kolory są wyraźne i przecinają się, nawiązując do koncepcji X, która charakteryzuje tę rodzinę motocykli. W tym motocyklu żaden szczegół nie został przeoczony: czerwone osłony głowicy silnika przypominają w 100% duszę Ducati, podczas gdy siedzenie, wzbogacone zamszową tkaniną o wysokiej przyczepności, przypomina sportowy charakter marki.

Po zapoznaniu się już z Ducati Scrambler 1100 Dark PRO, podstawowym modelem z serii 1100, proponowanym w kolorze „Dark Stealth” z okrągłymi lusterkami i wykończeniami z naturalnego szczotkowanego aluminium, marka Ducati Scrambler przedstawia teraz kolejne innowacje na 2021 rok.

Gama 800 „Land of Joy” została rozszerzona wraz z pojawieniem się nowego modelu Ducati Scrambler Nightshift, wprowadzeniem nowej wersji Desert Sled w barwie „Sparking Blue”, jeszcze większą liczbą detali terenowych, oraz nową kolorystyką dla modelu Icon.

Ducati Scrambler Nightshift to motocykl  o odważnym charakterze, inspirowany metropolią. Ten model, o klasycznych liniach i ciemnych kolorach, które przywołują klimat nocy, charakteryzuje się prostą i wąską kierownicą z lusterkami café racera. Tablice rejestracyjne i brak tylnego błotnika w stylu pełnego otwarcia przepustnicy nadają motocyklowi bardziej agresywny wygląd i sprawiają, że jest on wizualnie kompaktowy. Motocykl jest również wyposażony w nowe płaskie siodełko z dwoma siedzeniami.

Ducati Scrambler

Przeczytaj też: Test Ducati Scrambler – pierwsze wrażenia z jazdy

Ducati Scrambler Desert Sled zmienia swój wygląd, przyjmując nową kolorystykę „Sparking Blue”, wzbogaconą czerwono-białymi detalami na zbiorniku paliwa i błotnikach oraz złotymi felgami, będącymi hołdem dla motocykli enduro z lat 80. Nowa antypoślizgowa wyściółka siedzenia, wraz ze skokiem widelca 200 mm i osłoną reflektora w standardzie, podkreślają jego prawdziwy terenowy charakter.

Wreszcie, niepowtarzalny Ducati Scrambler Icon w 2021 roku pojawi się w salonach w kolorze „Red Ducati”, który będzie pasował do klasycznego „62 Yellow” z czarną ramą i czarnym siedzeniem.

Wszystkie motocykle marki Ducati Scrambler spełniają normę EURO 5, regulującą emisję zanieczyszczeń, ponadto seria 800 „Land of Joy” dostępna jest w wersji z obniżonym zasilaniem zgodnej z licencjami A2.

Przeczytaj też: Kolekcja lifestyle’owa Ducati Scrambler

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Bugatti Baby II – elektryczne Bugatti dla czternastolatka

Wyprodukowanych zostanie zaledwie 500 samochodzików, które od 0 do 60 km/h przyspieszają w 6 sekund.

Bugatti Owners’Club i The Little Car Company ogłosili oficjalne partnerstwo, po bardzo udanej premierze limitowanej edycji Bugatti Baby II. Pieczęć najstarszego na świecie klubu właścicieli Bugatti nadaje samochodzikowi Bugatti Baby II certyfikowany status i wyznacza początek prestiżowej współpracy między The Little Car Company a Bugatti Owners’Club.

Założony w 1929 roku i liczący ponad 2000 członków The Bugatti Owners’Club, z siedzibą w Prescott Hill Climb w Wielkiej Brytanii, jest najstarszym klubem marki na świecie. Partnerstwo pozwoli podobnie myślącym członkom The Little Car Company i członkom Bugatti Owners’Club dzielić wspólną pasję do doskonałego projektowania i inżynierii.

Bugatti Baby II

Bugatti Baby II stworzony przez Little Car Company to autentyczny, współczesny remaster oryginalnego Bugatti Baby – ważny dla zachowania historii marki Bugatti, ale także inspirujący nowe pokolenie młodych entuzjastów Bugatti.

Oryginalny Bugatti Baby powstał w 1926 roku, kiedy Ettore Bugatti i jego syn Jean postanowili zbudować wersję Type 35 w skali 50% dla najmłodszego syna Ettore, Rolanda, na jego czwarte urodziny. Jednak to, co miało być samochodem jednorazowym, spotkało się z tak pozytywnymi opiniami klientów odwiedzających Molsheim, że Bugatti zdecydował się na produkcję Baby. W latach 1927-1936 powstało 500 sztuk samochodziku. Teraz fani marki mają szansę posiadać kawałek tej historii z Bugatti Baby II.

Przeczytaj też: Bugatti Bolide – hipersportowy samochód o mocy 1850 KM, stworzony z myślą o zabawie na torze

Zaprojektowany dla czternastolatków i starszych dzieci, w pełni elektryczny Bugatti Baby II jest większy i znacznie szybszy niż jego poprzednik. Od 0 do 60 km/h przyspiesza w zaledwie 6 sekund (w zależności od wagi kierowcy). W nawiązaniu do nowoczesnej inżynierii Bugatti, modele Vitesse i Pursang są wyposażone nawet w „Speed Key”, pozwalający na osiągnięcie maksymalnej prędkości 70 km/h. Wyprodukowanych zostanie zaledwie 500 samochodzików.

Baby II opiera się na cyfrowym skanie 3D oryginalnego samochodu Lyon GP z identyczną geometrią i zawieszeniem. Jedynym ukłonem w stronę nowoczesności jest wprowadzenie regulowanych amortyzatorów, umożliwiających klientom dostosowanie obsługi w sposób niedostępny w czasach świetności Type 35.

Inne funkcje, które przypadną do gustu entuzjastom, to wiernie działające repliki oryginalnych instrumentów Type 35, dostosowane do czasów współczesnych. Na przykład wskaźnik ciśnienia paliwa stał się wskaźnikiem akumulatora, a w ukłonie w stronę Bugatti Veyron, wskaźnik oleju zmienił się w wskaźnik mocy. Regulowane pedały są wykonane z litego aluminium i dumnie prezentują słynne logo Bugatti „EB”. Uchwyt pompy paliwa został dokładnie odtworzony, ale teraz służy jako selektor jazdy do przodu i do tyłu.

Przeczytaj też: Bugatti Lifestyle – ubrania i akcesoria inspirowane supersamochodami

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kobieca seria wyścigowa będzie towarzyszyć F1!

W Series ogłosiło partnerstwo z Formułą 1 na sezon 2021 i kolejne.

Kobieca seria wyścigowa, W Series, uzyskała porozumienie z Formułą 1 i w przyszłym roku, będzie towarzyszyć królowej sportów motorowych w trakcie ośmiu Grand Prix (nie podano jeszcze których). Umowa ma charakter długoterminowy.

Przeczytaj też: Ujawniono prowizoryczny kalendarz Formuły 1 na sezon 2021!

Catherine Bond Muir, dyrektor generalna W Series, powiedziała:

Po wyjątkowo udanym inauguracyjnym sezonie 2019, w W Series jesteśmy absolutnie zachwyceni, że możemy współpracować z Formułą 1 w 2021 roku i kolejnych.

Formuła 1 jest do pewnego stopnia najważniejszą serią wyścigów samochodowych na świecie, a kiedy obiecaliśmy, że W Series będzie większa i lepsza w przyszłości, partnerstwo z Formułą 1 było zawsze naszym ostatecznym celem. Nie ma wątpliwości, że teraz, gdy W Series będzie prowadzona równolegle i we współpracy z Formułą 1, nasz globalny zasięg i wpływy zostaną znacznie zwiększone.

Wszystko, co uczyniło W Series tak popularną i odnoszącą sukcesy serią w 2019 roku, pozostanie. Samochody będą identyczne, wyścigi będą zacięte i konkurencyjne, a naszą misją zawsze będzie wspieranie zainteresowań i perspektyw kobiet kierowców wyścigowych. Chcemy, aby W Series zapewniała rozrywkę i zapewni rozrywkę. Chcemy również, aby stała się ona kluczową, domyślną opcją dla każdej kobiety-kierowcy wyścigowego, która chce zrobić profesjonalną karierę wyścigową, a nasza bliskość z Formułą 1 pomoże i usprawni ten proces. Fakt, że W Series kwalifikuje się teraz do punktów FIA Super License, będzie również ważnym czynnikiem w tym względzie.

Jesteśmy bardzo wdzięczni Chase’owi Carey’owi, Rossowi Brawnowi i ich współpracownikom za wiarę w W Series oraz za priorytetowe traktowanie różnorodności i integracji. Zamierzamy im pomóc w rozwijaniu ich doskonałego programu #WeRaceAsOne.

Kobieca seria wyścigowa będzie towarzyszyć F1!

Przeczytaj też: GP Arabii Saudyjskiej a promocja równości w F1, czyli co z prawami kobiet?

W sezonie 2021 zawodniczki W Series będą ścigać się Tatuusami T-318 z 1,8-litrowym silnikiem turbo Alfy Romeo, przygotowanym przez Autotecnica Motori.

Dodatkowo w sezonie 2021 zawodniczki powalczą o punkty do Superlicencji. Mistrzyni serii otrzyma 15 punktów.

Najnowsze