
Mercedes GLE 63 4MATIC+ oraz GLS 63 4MATIC+. Po raz pierwszy z rozrusznikoalternatorem EQ Boost
Mercedes-AMG kontynuuje 20-letnią tradycję: w 1999 r. zadebiutował ML 55, topowy wariant ówczesnej Klasy M z silnikiem V8 o mocy 347 KM. To samo dotyczy jego najnowszych spadkobierców: GLE 63 4MATIC+ oraz GLE 63 S 4MATIC+ z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG!
4-litrowy benzynowy silnik V8 biturbo nowego GLE 63 w obu wersjach mocy (420 kW/571 KM oraz 450 kW/612 KM) współpracuje ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem EQ Boost. Łączy on rozrusznik i alternator w jedną mocną jednostkę elektryczną. By zaoszczędzić miejsce, umieszczono go między silnikiem spalinowym a przekładnią. Dostępna na krótko dodatkowa moc 16 kW (22 KM) i 250 Nm momentu obrotowego pozwalają na szczególnie szybkie sprinty – ze startu zatrzymanego i w czasie jazdy, np. podczas wyprzedzania. Ten innowacyjny moduł nie tylko zasila 48-woltową instalację elektryczną i służy jako generator energii, ale pozwala także na realizacji funkcji hybrydowych. Należą do nich m.in.: doładowanie („boost”), rekuperacja, żeglowanie oraz praktycznie nieodczuwalne ponowne uruchomienie jednostki napędowej we współpracy z funkcją start/stop.Po raz pierwszy rozrusznikoalternator EQ Boost odpowiada również za kontrolę prędkości biegu jałowego. To wszystko pozwala na oszczędności paliwa wcześniej zarezerwowane dla wysokonapięciowej techniki hybrydowej.
Standardowo montowane zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System), skonfigurowane z myślą o charakterystyce typowej dla SUV-a,łączy wyjątkową zwinność i dynamikę jazdy z maksymalną trakcjąoraz wysokim komfortem. Charakterystykę tłumienia można trzystopniowo regulować (Comfort – komfort na długich trasach, Sport i Sport+ – sportowa dynamika).
GLE 63 i GLE 63 S są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Chroni ona przed poślizgiem wewnętrznego koła w zakręcie, zapewniając optymalną przyczepnośći maksymalne bezpieczeństwo prowadzenia. W rezultacie kierowca może wcześniej i mocniej przyspieszyć na wyjściu z łuku. Mechanizm różnicowyo ograniczonym poślizgu poprawia również przyczepność podczas przyspieszania ze startu zatrzymanego.
Specjalna osłona chłodnicy z pionowymi listwami potwierdza przynależność do rodziny modeli AMG, a dynamiczny kształt przedniego pasa –z jego subtelnym nachyleniem w stylu rekiniego nosa – podkreśla charakterystyczne proporcje nadwozia. Typowo dla modeli o wysokich osiągach przedni zderzak z wlotem powietrza wyprofilowanym na kształt skrzydła jest polakierowany na kolor karoserii i ma czarne wypełnienia. Podstawowy wariant jest standardowo wyposażony w 20-calowe obręcze z lekkich stopów, a wersja S – w obręczeo średnicy 21 cali. Opcjonalnie dostępne są inne wzory felg o średnicy od 21 do 22 cali.
Standardowe fotele AMG obite skórą nappa zapewniają optymalne podparcie boczne i mają specyficzny dla AMG wzór tapicerki z plakietką „AMG” na oparciach z przodu. Seryjna specyfikacja obejmuje indywidualnie regulowane nastrojowe oświetlenie. Na życzenie drugi rząd siedzeń jest dostępny z regulacją w pełni elektryczną.Konsola środkowa wzbogaciła się o specjalny panel AMG z dodatkowymi przełącznikami, za pomocą których można m.in. sterować pracą3-stopniowego ESP®, manualnym trybem skrzyni biegów, adaptacyjną regulacją tłumienia, opcjonalnym układem wydechowym AMG Performancei prześwitem.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: