
Ionity rozwija swoją sieć o ultra-szybkie ładowarki
Obecnie jedyną odpowiedzią na długi czas ładowania samochodów elektrycznych, są coraz szybsze ładowarki. Możliwości nowej stacji Ionity nie wykorzysta jeszcze żadne auto.
Stacja o której mowa powstała co prawda w Wielkiej Brytanii (a konkretnie w Leeds), ale jest ona bardzo ciekawa z punktu widzenia rozwoju sieci ładowania aut elektrycznych i tego co już dzisiaj mogą zaoferować kierowcom. Znajdziemy na niej sześć ładowarek, które mogą uzupełniać energię z mocą nawet 350 kW! Obecnie w Polsce spotykane są raczej takie o mocy 50 kW, mające 100 kW są rzadkością, a maksimum w naszym kraju to 150 kW (taka ładowarka stanęła niedawno w Poznaniu).
Tesla ponownie zrewolucjonizuje auta elektryczne? Wkrótce pokaże „superbaterie”
Co taka moc oznacza z punktu widzenia kierowcy? Możliwość naładowania baterii do pełna w czasie przerwy na kawę. Ionity podaje, że wystarczy mniej niż 20 minut, ale wszystko zależy oczywiście od pojemności baterii w samochodzie. Obecnie najmocniejszy prąd „przyjmie” Porsche Taycan – maksymalnie 270 kW. Według producenta w ciągu 5 minut ładowania przybędzie nam wtedy 100 km zasięgu.
Auta elektryczne są mniej ekologiczne, niż te z silnikami Diesla!
Pierwsze 350-kilowatowe ładowarki pojawiły się w Wielkiej Brytanii i jest tylko kwestią czasu, aż zobaczymy je również w Polsce. Zdecydowanie ułatwi to przemieszczanie się właścicielom elektrycznych samochodów, ale otwartym pozostaje pytanie jak na trwałość akumulatorów wpływa korzystanie z ładowarek o takiej mocy. Wiadomo, że stacje szybkiego ładowania skracają ich żywotność i mówiło się to już w kontekście tych o mocy 50 kW. To co dopiero te 350-kilowatowe.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Jeżeli ceny elektryków będą takie jak mojego tivoli czyli w okolicach 60 tys i dodatkowo ładowanie będzie tak szybkie jak tankowanie to się zastanowię. Jak na razie zostaję w moim aucie na ropę i znając życie jeszzce długo będę nim jeździł