
Inwestycje drogowe warte miliardy. Ile w tym roku zostanie wydane na budowę dróg?
Epidemia koronawirusa nie zatrzymała trwających inwestycji na drogach krajowych. Wręcz przeciwnie. W zeszłym roku zrealizowanych zostało więcej prac niż planowano. A jak to będzie wyglądać w 2021 roku?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w całym W całym 2021 roku planuje przeznaczyć na inwestycje drogowe około 19,3 miliardów złotych.
Obecnie w Polsce mamy 4269 kilometrów dróg szybkiego ruchu, w tym 1712 kilometrów autostrad i 2557 kilometrów dróg ekspresowych. W realizacji znajduje się 106 zadań w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK) o długości ponad 1365 kilometrów oraz 3 obwodnice z Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100), o długości niemal 20 kilometrów. W toku są przetargi na 31 odcinków nowych dróg o długości niemal 391 kilometrów (21 zadań z PBDK o długości 303,5 kilometrów oraz 10 obwodnic z PB100 o długości 87,2 kilometrów). W przygotowaniu znajduje się 106 zadań, które realizowane będą w ramach PBDK (niemal 2105 kilometrów) oraz 87 obwodnic, które powstaną w ramach PB100 (751 kilometrów).
Przeczytaj też: Koniec z bramkami na A2 i A4! Od kiedy i na jakich odcinkach?
W planach na 2021 rok jest ogłoszenie kolejnych przetargów na 26 odcinków w ramach PBDK o łącznej długości 313 kilometrów. Będzie to między innymi sześć odcinków drogi ekspresowej S19 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do Lubartowa (woj. lubelskie), trzy odcinki drogi S17 Piaski – Hrebenne, cztery odcinki drogi ekspresowej S10 Toruń – Bydgoszcz oraz trzy odcinki S6 między Koszalinem a Słupskiem.
W ramach Programu budowy 100 obwodnic planowane jest też ogłoszenie przetargów na sześć odcinków o łącznej długości 34 kilometrów. Będą to m.in. obwodnice Tarnowa w ciągu DK73 (woj. małopolskie), Strykowa w ciągu DK32 (woj. wielkopolskie), Koźmina Wlkp. w ciągu DK15 (woj. wielkopolskie) czy Gorajca i Dzwoli w ciągu DK74 (woj. lubelskie).
GDDKiA planuje również ogłoszenie 96 przetargów na roboty na istniejącej sieci o długości ok. 255 kilometrów i wartości szacunkowej ok 1,79 miliarda złotych.
Przeczytaj też: Ruch na drogach w czasie pandemii. Kiedy wróci do normy? Czy przez lockdown będzie mniejszy?
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: