
Ilu kierowców straci prawko w długi czerwcowy weekend?
Czerwcowy weekend to nie tylko relaks na łonie natury, rodzinne grille i wypady za miasto ze znajomymi. To też setki odebranych praw jazdy. Jak dokładnie wyglądają statystki? Skąd biorą się pijani kierowcy?
Często siadamy za kółko nie wiedząc, że nadal jesteśmy pod wpływem alkoholu. Problemem jest niska świadomość dotycząca spożycia alkoholu i czasu jego wydalania z organizmu. Akcja ile mogę wypić uświadamia, że zależy to nie tylko od spożytej ilości, ale również od masy ciała, płci, wieku, a nawet od tego, czy piliśmy na pusty żołądek. Każdy świadomy tego kierowca, który pił wieczorem alkohol, powinien mieć alkomat – jednak każdego ranka policja nadal zatrzymuje od 150 do 300 nietrzeźwych prowadzących.
Przeczytaj też: Jak alkohol wpływa na kobietę-kierowcę?
W internecie sa dostępne wirtualne alkomaty (np. ilemogewypic.pl) – to nie zachęta, lecz prosty kalkulator. Pomaga kierowcom świadomie spożywać alkohol. Kto ma wątpliwości, czy siadać za kierownicą, może skorzystać z aplikacji – także przed imprezą. Dowie się, jaka ilość alkoholu będzie dla niego bezpieczna, jeśli następnego dnia planuje powrót do domu.
Nie warto ryzykować utraty prawa jazdy ani tym bardziej pozbawienia innej osoby czy siebie zdrowia lub życia. W razie wypadku pijany kierowca zawsze jest obarczany winą i ponosi wszelkie konsekwencje, także finansowe.
Rok temu podczas wolnych dni złapano 1700 pijanych kierowców. Policja już zapowiada wzmożone kontrole pod kątem trzeźwości kierujących.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: