
Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego?
Dziś ze świecą szukać miejsc, gdzie można naładować samochód elektryczny za darmo. Wielu kierowców rozglądając się za elektrykiem, może zadawać sobie pytanie ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego? Spróbujmy to wyliczyć.
Ceny energii poszybowały w górę, co oznacza także wzrosty cen na stacjach ładowania. Rok 2023 przyniósł pewną stabilizację, choć ceny i tak utrzymały się na poziomie około 50% wyższym niż przed wzrostami w czasie pandemii i późniejszego konfliktu na Wschodzie.
Niesprzyjające warunki, takie jak inflacja, a co za tym idzie większe koszty utrzymania infrastruktury ładowania sprawiają, że stawki za ładowanie nie maleją. Dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów elektrycznych jest taka – w nowym roku ceny nie wzrosły.
Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego? Ceny za 2024
Stawki za ładowanie prądem przemiennym utrzymują się na tym samym poziomie co w zeszłym roku. Serwis elektromobilni.pl wskazuje, że najlepszą ofertę ma Tauron (1,21 zł/kWh), a za „wolne” ładowanie najwięcej zapłacimy korzystając ze stacji Eleport. Przedział stawek zaczyna się od 1,21 zł/kWh, a kończy na 2,15 zł/kWh.

Ceny ładowania auta elektrycznego – ładowanie DC >100 kW
W przypadku szybkiego ładowania stawki ładowania prądem stałym na stacjach Greenway zostały zrównane do tego samego poziomu, niezależnie od mocy stacji z jakiej korzystamy. Po aktualizacji w pakiecie Energia MAX (wymaga wykupienia abonamentu za 99,99 zł miesięcznie) zapłacimy 2,10 zł/kWh. W abonamencie Energia PLUS będzie to 2,40 zł/kWh (koszt abonamentu to 34,99 zł miesięcznie), a w Energii STANDARD cena za kWh to 3,15 zł (nie wymaga wykupienia abonamentu).
Analizując innych operatorów mających w swojej ofercie stacje ładowania o najwyższych mocach, przedział stawek kształtuje się od 1,7 zł/kWh do 3,5 zł/kWh. Najkorzystniejszą stawkę za ultraszybkie ładowanie otrzymamy na Superchargerach Tesli (dostępne tylko dla użytkowników marki Tesla). Jest to 1,7 zł/kWh poza godzinami szczytu i 1,9 zł/kWh w tzw. peak hours – niezależnie od mocy Superchargera, czy jest to 120 kW czy 250 kW.

Szukając najszybszych ogólnodostępnych stacji ładowania bardzo dobre ceny za kWh otrzymamy ładując się na stacjach Ekoen oraz Polenergia eMobility (1,99 zł/kWh). Warto wspomnieć, że do operatorów stacji szybkiego ładowania dołączył również Shell Recharge, który uruchomił już kilka stacji, a w tym roku uruchomi kilkadziesiąt kolejnych. Obecnie stawka za ładowanie na Shell Recharge to 3 zł/kWh.
Ceny ładowania auta elektrycznego – ładowanie DC ≤100 kW
Stawki ładowania prądem stałym o mocy równej lub mniejszej niż 100 kW, poza GreenWay’em, pozostały na tym samym poziomie co w październiku. W związku z tym tak samo jak w przypadku ładowania DC >100 kW ustalił ceny na poziomie 2,10 zł/kWh (Energia MAX), 2,40 zł/kWh (Energia PLUS) i 3,15 zł/kWh (Energia STANDARD).

Chcąc ładować się do 100 kW, najmniej zapłacimy korzystając ze stacji ładowania Tauron i Polenergia eMobility (1,99 zł/kWh), a najwięcej zapłacimy w tym przypadku korzystając z GreenWay Polska w pakiecie STANDARD (3,15 zł/kWh).
Źródło: elektromobilni.pl
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Komentarze: