Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego?
Dziś ze świecą szukać miejsc, gdzie można naładować samochód elektryczny za darmo. Wielu kierowców rozglądając się za elektrykiem, może zadawać sobie pytanie ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego? Spróbujmy to wyliczyć.
Ceny energii poszybowały w górę, co oznacza także wzrosty cen na stacjach ładowania. Rok 2023 przyniósł pewną stabilizację, choć ceny i tak utrzymały się na poziomie około 50% wyższym niż przed wzrostami w czasie pandemii i późniejszego konfliktu na Wschodzie.
Niesprzyjające warunki, takie jak inflacja, a co za tym idzie większe koszty utrzymania infrastruktury ładowania sprawiają, że stawki za ładowanie nie maleją. Dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów elektrycznych jest taka – w nowym roku ceny nie wzrosły.
Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego? Ceny za 2024
Stawki za ładowanie prądem przemiennym utrzymują się na tym samym poziomie co w zeszłym roku. Serwis elektromobilni.pl wskazuje, że najlepszą ofertę ma Tauron (1,21 zł/kWh), a za „wolne” ładowanie najwięcej zapłacimy korzystając ze stacji Eleport. Przedział stawek zaczyna się od 1,21 zł/kWh, a kończy na 2,15 zł/kWh.
Ceny ładowania auta elektrycznego – ładowanie DC >100 kW
W przypadku szybkiego ładowania stawki ładowania prądem stałym na stacjach Greenway zostały zrównane do tego samego poziomu, niezależnie od mocy stacji z jakiej korzystamy. Po aktualizacji w pakiecie Energia MAX (wymaga wykupienia abonamentu za 99,99 zł miesięcznie) zapłacimy 2,10 zł/kWh. W abonamencie Energia PLUS będzie to 2,40 zł/kWh (koszt abonamentu to 34,99 zł miesięcznie), a w Energii STANDARD cena za kWh to 3,15 zł (nie wymaga wykupienia abonamentu).
Analizując innych operatorów mających w swojej ofercie stacje ładowania o najwyższych mocach, przedział stawek kształtuje się od 1,7 zł/kWh do 3,5 zł/kWh. Najkorzystniejszą stawkę za ultraszybkie ładowanie otrzymamy na Superchargerach Tesli (dostępne tylko dla użytkowników marki Tesla). Jest to 1,7 zł/kWh poza godzinami szczytu i 1,9 zł/kWh w tzw. peak hours – niezależnie od mocy Superchargera, czy jest to 120 kW czy 250 kW.
Szukając najszybszych ogólnodostępnych stacji ładowania bardzo dobre ceny za kWh otrzymamy ładując się na stacjach Ekoen oraz Polenergia eMobility (1,99 zł/kWh). Warto wspomnieć, że do operatorów stacji szybkiego ładowania dołączył również Shell Recharge, który uruchomił już kilka stacji, a w tym roku uruchomi kilkadziesiąt kolejnych. Obecnie stawka za ładowanie na Shell Recharge to 3 zł/kWh.
Ceny ładowania auta elektrycznego – ładowanie DC ≤100 kW
Stawki ładowania prądem stałym o mocy równej lub mniejszej niż 100 kW, poza GreenWay’em, pozostały na tym samym poziomie co w październiku. W związku z tym tak samo jak w przypadku ładowania DC >100 kW ustalił ceny na poziomie 2,10 zł/kWh (Energia MAX), 2,40 zł/kWh (Energia PLUS) i 3,15 zł/kWh (Energia STANDARD).
Chcąc ładować się do 100 kW, najmniej zapłacimy korzystając ze stacji ładowania Tauron i Polenergia eMobility (1,99 zł/kWh), a najwięcej zapłacimy w tym przypadku korzystając z GreenWay Polska w pakiecie STANDARD (3,15 zł/kWh).
Źródło: elektromobilni.pl
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Czy można nagrywać policjanta podczas interwencji? Sąd właśnie wydał wyrok
Nagrywanie interesujących lub budzących kontrowersje zdarzeń to w dzisiejszych czasach powszechna praktyka. Do sięgania po kamerę w telefonie skłaniają wiele osób na przykład policyjne interwencje. Zanim to zrobimy warto zadać sobie pytanie, czy nagrywanie funkcjonariusza na służbie jest legalne. -
Prawo jazdy kategorii B to przepustka nie tylko do samochodów. Nawet nie wiesz, co możesz prowadzić
-
Aktywiści Ostatniego Pokolenia pod lupą prokuratury. Policja pokazała twarde dowody
-
Mandat za zbyt wolną jazdę to nie mit. Nie chodzi tylko o znak C-14
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Komentarze: