H.R. Owen Bugatti wita w swoim warsztacie dwie wyścigowe legendy
To dwa wyjątkowe Bugatti EB110.
H.R. Owen Bugatti wita w swoim warsztacie dwa wyjątkowe Bugatti EB110, wyścigowe legendy z 1994, 1995 i 1996 roku. Niezwykle rzadkie samochody, dwa z około 150 wyprodukowanych, przybyły do HR Owen Bugatti Service w Londynie w celu ich rutynowej corocznej konserwacji.
EB110 to dwa niezwykle złożone samochody, oba oparte na późniejszym EB110 SS, napędzane turbodoładowanym, 3,5-litrowym silnikiem V12 o mocy około 600 KM, z napędem na wszystkie koła. I chociaż są zbudowane według bardzo podobnej formuły, zostały zaprojektowane do ścigania się w bardzo różnych warunkach.
Przeczytaj też: Bugatti Speedline, czyli niezwykła historia rekordów prędkości Bugatti
Kultowy niebieski samochód EB110S LM został specjalnie zbudowany do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1994 roku, w 55. rocznicę ostatniego zwycięstwa Bugatti w tym legendarnym wyścigu. Ukończony w mniej niż sześć miesięcy, samochód wyglądał na gotowy do udanego występu, niezależnie od wymiany pięciu turbosprężarek i wycieku paliwa. Niestety podejrzewane pęknięcie opony zakończyło wyścig EB110 LM po zaledwie 45 minutach.
Srebrny samochód EB110S SC GTS-1 był przeznaczony do ścigania się w północnoamerykańskiej serii WSC GT. W 1995 roku zdobył piąte miejsce w Watkins Glen i szóste miejsce w swojej klasie w Sears Point, po czym próbował swojego szczęścia podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona.
Na wyścigowej emeryturze oba EB110 prowadzą intensywne życie: EB110 SC GTS-1 pojawił się na zdjęciach z premiery Centodieci, a EB110 LM w materiałach promocyjnych stworzonych dla wyścigowego Bugatti Bolide.
Przeczytaj też: Bugatti Bolide – hipersportowy samochód o mocy 1850 KM, stworzony z myślą o zabawie na torze
H.R. Owen jest jedynym partnerem doskonałości Bugatti w Wielkiej Brytanii, z dedykowanym butikiem w samym sercu londyńskiej dzielnicy Mayfair i zaawansowanym centrum serwisowym Bugatti w North Acton w Londynie. Firma H.R. Owen Bugatti Service, której powierzono naprawę i konserwację najbardziej zaawansowanych samochodów wyścigowych na świecie, zatrudnia najbardziej doświadczonych brytyjskich techników Bugatti.
Najnowsze
-
Kupisz auto spalinowe zamiast elektrycznego? Zapłacisz 22 tys. zł. To projekt nowych przepisów
Jak poprawić statystyki sprzedaży samochodów elektrycznych? Zmusić kierowców do ich kupowania. Taki właśnie pomysł niedawno się pojawił i co gorsza, na serio jest rozpatrywany. -
Spektakularny pożar jedynego takiego auta elektrycznego w Polsce – na środku warszawskiego Mokotowa. Trwają utrudnienia w ruchu
-
Chciał ukarać kierowcę Audi na oczach policji. Więcej już nie pojeździ
-
Takich fotoradarów jeszcze w Polsce nie było. Mogą pojawić się w każdym miejscu
-
O krok od budowy nowego odcinka drogi S12. Ułatwi dojazd do granicy
Zostaw komentarz: