
Gdzie Pirelli testuje opony? Pirelli Sottozero Center to poligon doświadczalny dla opon
Choć obecnie przy projektowaniu opon w większym stopniu polega się na symulacji w wirtualnej rzeczywistości, to testy fizyczne pozostają podstawą filozofii rozwoju Pirelli, umożliwiając sprawdzenie wydajności.
Różnorodność obiektów testowych Pirelli pozwala na opracowywanie opon dla każdego typu samochodów, w tym najnowszych generacji hybryd typu plug-in i samochodów elektrycznych. Oprócz Sottozero Centre w Szwecji firma Pirelli może pochwalić się również dobrze znanym obiektem Vizzola Ticino pod Mediolanem, który od ponad pół wieku specjalizuje się w prowadzeniu testów na mokrej nawierzchni, a także nowym torem Circuito Panamericano w Brazylii: obecnie największym tego typu kompleksem w Ameryce Łacińskiej.
Poligon doświadczalny Pirelli Sottozero Center
Poligon doświadczalny Pirelli Sottozero Center w Flurheden znajduje się około 900 kilometrów na północ od Sztokholmu i zajmuje obszar 120 hektarów, z 250 000 m kw. powierzchni przeznaczonej pod tor i budynkami o kubaturze 1300 m kw. Centrum zostało otwarte w 2017 roku i rozbudowane zaledwie rok później.
Obecny układ obiektu obejmuje tor testowy na otwartej przestrzeni i nachyleniu nawierzchni sięgającym miejscami nawet 20%. Tory testowe wykorzystywane do symulowania mokrych i suchych warunków drogowych liczą po 1200 metrów długości i są wyposażone w proste 400-metrowe odcinki do wykonywania manewrów hamowania.

Dostosowany do każdego rodzaju pojazdów i opon
Różnorodność obiektów testowych dostępnych w Pirelli Sottozero Center pozwala na opracowywanie opon dla każdego typu samochodów, teraz również w sezonie letnim. Słynny ośrodek zimowych testów Pirelli będzie teraz gospodarzem również letnich prób, które są wynikiem zwiększonego zapotrzebowania na rozwój produktów – szczególnie w przypadku opon całorocznych i zimowych – zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Tempo, w jakim nowe samochody mają swoje premiery rynkowe, zwiększyło zapotrzebowanie na dedykowane najnowocześniejsze opony – dlatego Pirelli odnowiło całą gamę Cinturato i Scorpion w ciągu zaledwie dwóch lat, we wszystkich trzech wersjach (letnich, zimowych i całorocznych).

Co więcej, dzięki dostępnej infrastrukturze ładowania i różnorodności testów, które można na nim przeprowadzić, poligon doświadczalny Flurheden nadaje się również do opracowywania opon do najnowszej generacji hybryd typu plug-in i samochodów elektrycznych. Wśród producentów, którzy niedawno wykorzystali szwedzkie obiekty do testowania produktów zimowych Pirelli, jest chorwacka firma Rimac, która wypróbowała nowe opony zimowe do swojego elektrycznego hipersamochodu Nevera.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: