Forda Mustanga Mach-E naładujemy bardzo szybko, ale nie rekordowo szybko

Forda Mustanga Mach-E naładujemy bardzo szybko, ale nie rekordowo szybko

18 maja 2020
1
41
Elektryczny SUV Forda po zaledwie 10 minutach ładowania może przejechać kolejne 100 km. To świetny wynik, ale do najlepszych trochę brakuje.
Loading module...

Ford Mustang Mach-E będzie jednym z tych modeli, w których bezstresowa dalsza podróż jest czymś realnym. To przede wszystkim zasługa wielkiej baterii, która w topowej wersji będzie mieć pojemność 98,8 kWh. Dzięki niej zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić nawet 600 km! Wartość naprawdę imponująca, ale rodzi klasyczny problem - im większy akumulator, tym dłuższą przerwę trzeba zrobić, żeby go naładować.

Ford Mustang Mach-E - poznaj go bliżej

Ford doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego też, chociaż auto jest już gotowe, nadal pracuje nad optymalizacją procesu ładowania. Z zaskakująco dobrym skutkiem. Mustang Mach-E przyjmie prąd stały o mocy do 150 kW, ale faktyczna szybkość uzupełniania energii zależy od wydajności układu chłodzenia oraz od samej baterii i jej stopnia naładowania (przykładowo powyżej 80 proc. proces wyraźnie zwalnia). Ford ogłosił niedawno, że po wprowadzeniu poprawek, zasięg podczas szybkiego ładowania przyrasta szybciej aż o 30 proc.

Koronawirus nie powstrzymał rozwoju sieci ładowarek w Polsce

Oznacza to, że w ciągu jedynie 10 minut auto magazynuje energię na przejechanie kolejnych 100 km. Dotyczy to wersji z największą baterią. W przypadku egzemplarzy z akumulatorami o pojemności 75,7 kWh maksymalna moc ładowania to 115 kW. Przekłada się to na kolejne 74 km zasięgu po 10 minutach od podłączenia (wersja z napędem na tył) lub 68 km (egzemplarze z dodatkowym silnikiem, napędzającym przednie koła).

Wygląda więc na to, że w przypadku Mustanga Mach-E przerwa na kawę rzeczywiście może wystarczyć do uzupełnienia dużej części energii w akumulatorze. Ale dodajmy, że do rekordzistów trochę brakuje. Prąd o mocy 150 kW przyjmie między innymi obecne już na rynku Audi e-tron. Natomiast w przypadku Porsche Taycana to aż 270 kW, co przekłada się na 100 km zasięgu po 5 minutach ładowania. Przebija to Tesla, która deklaruje, że Model 3 przyjmie 250 kW i po 5 minutach przejedzie kolejne 120 km.

Loading module...

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!