Forda Mondeo nie kupisz już z silnikiem benzynowym!

Odważna decyzja Forda ma swoje uzasadnienie w statystykach sprzedaży, ale sądzimy, że nie tylko to zadecydowało o jej podjęciu.

Wszystko obecnie wskazuje na to, że zmierzamy ku elektrycznej motoryzacji, a przystankiem na drodze ku niej są samochody hybrydowe. Ostatnio swoją ofertę o takie modele bardzo rozbudował Ford, na przykład oferując nową Kugę z aż trzema rodzajami napędu hybrydowego (mild, klasycznym oraz plug-in). Z kolei nowa odsłona Explorera powróciła do Europy wyłącznie jako hybryda ładowana z gniazdka.

W stronę elektrycznej motoryzacji coraz bardziej przesuwa się także Mondeo, z którego gamy zniknęły jednostki benzynowe. Pozostała jedynie hybryda oraz trzy diesle. Producent motywuje swoją decyzję wyraźnym wzrostem zainteresowania zelektryfikowaną odmianą. Przykładowo w Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech aż 75 procent aut sprzedanych przez siedem pierwszych miesięcy 2020 roku, miało napęd hybrydowy. W skali Europy odpowiada on za 1/3 sprzedaży, co oznacza wzrost o 25 procent, w porównaniu do 2019 roku.

Ford Mondeo Hybrid – test: ciekawa alternatywa

Za decyzją Forda stać mogą także coraz większe restrykcje dotyczące emisji CO2, narzucane przez Unię Europejską, a także związane z nimi kary. Nie jest tajemnicą, że ilość dwutlenku węgla wydobywająca się z rury, wynika bezpośrednio z ilości spalonego paliwa. Premiuje to oszczędne rodzaje napędu, jak hybrydy oraz diesle.

Ford Explorer Plug-In Hybrid – pierwsze jazdy za nami!

W przypadku Forda Mondeo mówimy o 2-litrowym silniku benzynowym, który we współpracy z motorem elektrycznym daje w sumie 187 KM. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem skrzyni eCVT. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 9,2 s, a średnie spalanie to 5,6 l/100 km. Auto dostępne jest jako sedan oraz kombi (minimalnie gorsze osiągi) i w dwóch wersjach wyposażenia. Do wyboru jest bogato wyposażona Titanium (147 580 zł) oraz topowa Vignale (169 850 zł).

16 zelektryfikowanych modeli Forda wjedzie na rynek europejski do 2022 roku

Zwolennicy klasycznych układów napędowych mają do wyboru diesla 2.0 EcoBlue w trzech wariantach mocy – 120, 150 oraz 190 KM, z których najmocniejszy dostępny jest z napędem AWD. Ceny kształtują się od 119 810 zł do 180 490 zł.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

cena starych roczników pójdzie w górę

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze