Ford Puma z miękką hybrydą pod maską

W zeszłym roku roku Ford poinformował, że każdy model, poczynając od nowego Focusa, otrzyma wersję z napędem wykorzystującym silnik elektryczny. Ford Puma jest jednym z 14 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek do końca obecnego roku.

Technologia napędowa EcoBoost Hybrid wspomaga benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost przy pomocy zintegrowanego, napędzanego paskiem urządzenia BISG, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora. Standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem BISG, umożliwiającym podczas wytracania prędkości odzyskiwanie energii, którą wykorzystuje się do ładowania chłodzonej powietrzem 48-woltowej baterii akumulatorów litowo-jonowych.- 

BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w około 300 milisekund – mniej więcej tyle twa mrugnięcie okiem – pozwala również na wykorzystanie w modelu Puma EcoBoost Hybrid systemu Auto Start-Stop, by poszerzyć zakres scenariuszy jazdy, w jakich działa. Zapewnia przy tym jeszcze większą oszczędność paliwa, również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania z prędkości poniżej 15 km/h, nawet gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła.

Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, pozwalają utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu. System pomaga również zredukować stres podczas długich podróży, utrzymując pojazd na środku pasa ruchu. Potrafi też dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących w danym miejscu ograniczeń, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą. Jest to dodatek do informacji dostarczanych z pokładowego systemu nawigacji. Stop & Go i System utrzymania na pasie ruchu (LC) to funkcje dostępne tylko w połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Dzięki pokładowemu modemowi FordPass Connect, pojazd zyskał system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, który ostrzega kierowcę o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się np. za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec. 

Opcjonalny system nagłośnienia firmy B&O został przygotowany z myślą o jakości dźwięku klasy premium, który zachowuje czystość brzmienia niezależnie od warunków jazdy. Jednym z elementów 10-głośnikowego zestawu jest zintegrowany subwoofer (150 x 200 mm). Mimo iż subwoofer umieszczono w bagażniku, nie ogranicza on pojemności przedziału bagażowego.

Ponadto Ford Puma to pierwszy model w tym segmencie, który oferuje system bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika oraz funkcję masażu lędźwiowego odcinka kręgosłupa – obydwa rozwiązania dostępne bez dopłat w luksusowej wersji Titanium X. Wersja ST-Line, inspirowana linią modeli Ford Performance, pojawi się w salonach ze sportowymi dodatkami nadwozia, opcjonalnymi czarnymi 19-calowymi felgami z aluminium, ze sportowym zawieszeniem i spłaszczoną u dołu kierownicą.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Nie jestem pasjonatem fordów, ale hybryda pod maską to już chyba standard w autach

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Hybrydy zapoczątkowała toyota, a teraz można ją spotkać wszędzie, chociaż na początku nie było wielu zwolenników tej technologii

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze