Ford produkuje maseczki i przyłbice ochronne
Ford, w ramach środków zapewniających bezpieczne środowisko pracy powracającym pracownikom, produkuje w swoich europejskich zakładach w czasie kryzysu COVID-19 maseczki i przyłbice ochronne.
Produkcja środków ochrony osobistej trwa w zakładach Forda w Niemczech, Rumunii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Działanie to jest gwarancją, że wznowienie od 4 maja w większości głównych fabryk pojazdów i silników Forda w Europie kontynentalnej nie zwiększy światowego popytu na sprzęt ochronny.
Firma planuje zwiększyć produkcję sprzętu, aby zaspokoić całkowity popyt zakładów w Europie, aby wraz z zakładem w USA zajmującym się w tej chwili podobną produkcją, zapewnić globalne zapotrzebowanie na maseczki dla pracowników Forda na całym świecie.
Centrum Szybkiego Budowania Prototypów Forda w niemieckiej siedzibie w Merkenich zajmie się w przyszłości produkcją przyłbic ochronnych dla całego regionu. Zespół korzysta z własnych maszyn do formowania wtryskowego, które mogą wyprodukować do 5000 przyłbic dziennie do użytku we wszystkich zakładach Forda w Europie.
Ford wykorzystuje też druk 3D w hiszpańskich zakładach w Walencji, gdzie powstaje 300 przyłbic dziennie – 5500 egzemplarzy trafiło już do specjalistów służb medycznych. Planowane jest przekazanie kolejnych 1500 egzemplarzy, a zespół będzie nadal produkował przyłbice do użytku wewnętrznego.
Przyłbice ochronne produkowane są również w rumuńskich zakładach w Krajowej. Wyprodukowano tam już około 10 000 przyłbic dla pracowników zakładów Forda i dla regionalnej sieci dilerów. Tamtejszy zespół oczekuje również na zezwolenie władz rumuńskich, wymagane na okoliczność przekazania przyłbic w formie darowizny dla szpitali i innych instytucji.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: