Ford Focus po liftingu – zmiany na lepsze. Czy odnowiony Focus przypadnie do gustu kierowcom?
Czwarta generacja jednego z najpopularniejszych modeli Forda została właśnie poddana gruntownej kuracji odmładzającej. Zmiany objęły stylistykę nadwozia i wnętrza, wprowadzono też nowe elektroniczne gadżety. Co się zmieniło? Czy odmłodzony Ford Focus przypadnie do gustu kierowcom?
Czwarta generacja Forda Focusa, obecna na rynku od 2018 roku, przeszła właśnie lifting. Odświeżony wygląd, multimedia, systemy bezpieczeństwa i paleta jednostek napędowych to najważniejsze zmiany wprowadzone w nowej odsłonie kompaktowego Forda Focusa.
Ford Focus po liftingu – zmieniony design
W wyglądzie nadwozia zmienia się przede wszystkim pas przedni zaprojektowany zgodnie z filozofią „human-centric” (zorientowana na człowieka). Przy nowym projekcie maski silnika, jej przednia krawędź przebiega wyżej, a „niebieski owal” Forda został przeniesiony z krawędzi maski na środek większego górnego wlotu powietrza, który w zależności od wybranej linii stylistycznej będzie różnić się detalami wykończenia.
Nowe reflektory wykonane w technice LED stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wariantów nowego Focusa i mają zintegrowany sektor świateł przeciwmgielnych, co wpłynęło na uzyskanie czystszej i smuklejszej dolnej części nadwozia oraz zapewnia charakterystyczną świetlną sygnaturę marki. Modele pięciodrzwiowe i kombi otrzymały przyciemnione klosze tylnych świateł, a przeprojektowane odbłyśniki diodowych świateł tylnych w modelu podstawowym wyróżnia ciemniejsza część centralna i przyciągający wzrok nowy wzór linii świetlnych.
W ramach opcji dostępne będą matrycowe światła Dynamic Pixel LED wyposażone między innymi w funkcje dynamicznego doświetlania zakrętów, aktywnego sterowania wiązką światł,a by nie oślepiać innych kierowców (wykorzystuje kamerę) czy dopasowywania świateł do sytuacji na drodze i warunków pogodowych.
We wnętrzu Focusa najbardziej rzuca się w oczy zmieniony kokpit, który wydaje się znacznie bardziej opływowy i pozbawiony zbędnych elementów. Poziomy ekran centralny, o przekątnej 13,2 cala, zapewnia dostęp do nowego systemu multimedialnego Sync4, zaadaptowanego z elektrycznego Mustanga Mach-E. Poprzez ekran dotykowy obsługuje się także klimatyzację oraz ustawienia większości systemów samochodu.
Ford Focus po liftingu – gama jednostek napędowych
Podstawowymi silnikami odświeżonego Forda Focusa pozostają trzycylindrowe Ecoboost 1.0 o mocy 100 KM lub 125 KM, sparowane z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów. Jednostka ta oferowana będzie także jako miękka hybryda z opcjonalną siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów w wariantach o mocy 125 i 155 KM.
Jedynym dieslem w gamie jednostek napędowych pozostanie EcoBlue 1.5 w dwóch wariantach mocy – 95 lub 120 KM, współpracujący z sześciostopniową manualną lub w mocniejszej odmianie z opcjonalną ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Topowa odmiana ST napędzana będzie motorem EcoBoost 2.3 o mocy 280 KM. Seryjnie model ten wyposażony zostanie w 6-stopniową przekładnię manualną lub za dopłatą w 7-biegowy „automat” z łopatkami do zmiany przełożeń przy kierownicy.
Nowy Focus jest również wyposażony w system wybieranych trybów jazdy, który umożliwia kierowcy przełączanie pomiędzy trybami Normalny, Sport i Eco, dostosowującymi reakcje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, działanie elektronicznie sterowanego układu wspomagania kierownicy (EPAS) i automatycznej skrzyni biegów, zależnie od warunków jazdy. W wersji Active dodano również tryb Śliska nawierzchnia, zwiększający pewność jazdy w warunkach niskiej przyczepności kół oraz tryb Nawierzchnia nieutwardzona, pomyślany tak, by pomóc w utrzymaniu samochodu w ruchu na grząskich nawierzchniach.
Ford Focus po liftingu – technika ułatwiająca życie
W nowej odsłonie popularnego modelu, kierowcy znajdą szereg elektronicznych systemów wspomagających, których zakres działania w wielu przypadkach został poszerzony w porównaniu z obecną generacją. To między innymi asystent martwego pola widzenia, który nie tylko ostrzega o pojazdach znajdujących się poza zasięgiem wzroku kierowcy, ale też w razie potrzeby ma odpowiednio „zniechęcić” prowadzącego do zmiany pasa ruchu. System skanuje otoczenie auta poszukiwaniu pojazdów znajdujących się do 28 metrów za nim 20 razy na sekundę i może działać przy prędkościach od 65 km/h do 200 km/h.
System Intersection Assist wykorzystuje kamerę i radar umieszczone z przodu do monitorowania drogi przed Focusem pod kątem potencjalnych kolizji z innymi pojazdami. Może on automatycznie uruchomić hamulce podczas jazdy z prędkością do 30 km/h, aby zapobiec wypadkom lub złagodzić ich skutki w sytuacji, gdy kierowca skręca w drogę nadjeżdżającego pojazdu, np. na skrzyżowaniu.
Odnowiony Ford Focus w salonach pojawi się na początku przyszłego roku. Ile będzie kosztować? Na tę informację, musimy jeszcze trochę poczekać.
Najnowsze
-
PARYSKI SALON SAMOCHODOWY 2024: CITROËN ROBI FURORĘ Z CAŁKOWICIE ODNOWIONĄ GAMĄ I STOISKIEM PEŁNYM ZDARZEŃ
Na Paryskim Salonie Samochodowym 2024 Citroën zaprezentuje swoją całkowitą odnowę, prezentując zupełnie nową i spójną gamę, wcielającą w życie nową tożsamość marki -
Imponujące wyniki polskich użytkowników Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid. Auta przejechały już 43 miliony kilometrów
-
System audio w nowym Fordzie Explorerze. Idealne brzmienie podczas każdej podróży
-
Dominik Olszowy wraca na bramki startowe Mistrzostw Ameryki AMA EnduroCross!
-
Mattias Ekström dołącza do zespołu Ford Performance na Rajd Dakar 2025
Zostaw komentarz: