
Fisker planuje linię czterech pojazdów elektrycznych do 2025 roku!
Fisker ma zamiar wypuścić na rynek dwa elektryczne crossovery, sedana i pick-upa.
Fisker niedawno zadeklarował, że chce zabezpieczyć prawa do wykorzystania platformy MEB Volkswagena jako podstawy ich elektrycznego crossovera o nazwie Ocean. Chociaż umowa nie została jeszcze sfinalizowana, opublikowano obraz poglądowy, który rzuca światło na niektóre samochody, które firma planuje wypuścić. Założyciel Fiskera, Henrik Fisker, przewiduje do 2025 roku gamę czterech samochodów elektrycznych.
Ocean ma być miękką terenówką z zasilaniem akumulatorowym, mniej więcej tego samego rozmiaru co Ford Mustang Mach-E. Chociaż nie wiadomo jeszcze, na jakiej platformie zostanie zbudowany, oczekuje się, że wejdzie do produkcji na początku 2021 roku, a jego cena bazowa wyniesie około 38 000 USD.
Przeczytaj też: Fisker Karma wkracza do akcji
Kolejny samochód został opisany przez Fiskera jako „przełomowy supersportowy sedan oparty na koncepcji EMotion”. Firma opóźnia jednak wprowadzenie sedana do 2022 roku, dlatego, że technologia akumulatorów półprzewodnikowych, którą ma nadzieję udostępnić, nie jest jeszcze gotowa do produkcji. Przewiduje również, że Ocean będzie sprzedawał się w większej liczbie niż EMotion.
W ofercie firmy z Kalifornii znajdzie się także „sportowy crossover”, który wygląda jak fastback w stylu BMW X4. Pozornie ma on znacznie bardziej sportowy wygląd niż Ocean.
Fisker potwierdził także swoje plany wejścia do rozwijającego się segmentu elektrycznych pick-upów.
Firma poinformowała, że wszystkie wyżej wymienione modele będą budowane przy użyciu platform, akumulatorów i komponentów pochodzących od wiodących światowych producentów i dostawców.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
ciekawe czy faktycznie nie skonczy się na mowie zamiast na seryjnej produkcji 🙂