Fiat Freemont – rodzinne auto w amerykańskim stylu

Fiat Freemont to pierwszy samochód marki Fiat, produkowany w efekcie partnerstwa z amerykańską Chrysler Group.  Ale czy rzeczywiście zgodnie z hasłem kampanii reprezentuje „Wszystko, czego oczekujesz od samochodu"?

Freemont to nazwa, która w swoim założeniu ma budzić poczucie absolutnej swobody, a także świadczyć o gotowości na każde wyzwanie codziennego życia. Taki również według producenta jest najnowszy model.

Freemont ma być autem rodzinnym, ale przede wszystkim bezpiecznym, dlatego seryjne wyposażenie wszystkich modeli obejmuje sześć poduszek powietrznych, system przeciwblokowania kół ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego Brake Assist oraz system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP wraz z układami Hill-Holder (ułatwiającym ruszanie na wzniesieniu) i ERM przeciwdziałającym tendencji do wywrócenia się pojazdu.
fot. Fiat

Kogoś, kto szuka dużego i przestronnego samochodu z pewnością ucieszy fakt, że auto ma długość 4890 mm, szerokość 1880 mm, wysokość 1690 mm oraz potężny rozstaw osi (2890 mm) przez co dysponuje niezwykle obszernym wnętrzem. Wielkość auta podkreśla masywny przód i tył samochodu.

Jak zapewnia producent konstruktorzy firmy FIAT dokonali także optymalizacji własności jezdnych pojazdu. Układ kierowniczy został skalibrowany bardziej precyzyjnie i bezpośrednio pod kątem oczekiwań europejskich klientów.
fot. Fiat

Wnętrze utrzymane jest w stylizacji typowej dla modeli Fiata. Uwagę zwraca zachodząca na boki tablica przyrządów z akcentami chromowanymi, nowy zestaw wskaźników, duża konsola centralna oraz system multimedialny z zestawem głośnomówiącym z technologią Bluetooth i ekranem dotykowym o przekątnej 4,3 cala (109 mm), pozwalającym sterować ustawieniami trójstrefowej klimatyzacji i radioodtwarzacza CD/MP3. Integralną częścią systemu jest także port USB i gniazdo przyłączeniowe AUX.

Wyposażenie standardowe wersji Freemont obejmuje siedem miejsc siedzących (istnieje możliwość zamówienia tańszej wersji 5-osobowej), automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 z ekranem dotykowym o przekątnej 4,3 cala, komputer pokładowy, kierownicę wielofunkcyjną (z przyciskami sterowania audio), 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, światła przeciwmgielne, tempomat, system kontroli ciśnienia w ogumieniu TPMS, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, dziecięce siedziska podwyższające Child Booster Seat (dla wersji 7-osobowej) oraz alarm przeciwkradzieżowy.
fot. Fiat

Wracając jednak do pojemności auta, zdaje się jego największej zalety, maksymalne wykorzystanie przestrzeni kabiny zapewnia komplet siedmiu siedzeń w trzech rzędach. Otwierane pod kątem 90 stopni drzwi tylne oraz jak zapewnia producent prosty w obsłudze mechanizm odsuwania siedzeń drugiego rzędu to sposób na ułatwienie dostępu do w pełni funkcjonalnego, trzeciego rzędu siedzeń, który można złożyć, tworząc płaską i równą podłogę ładunkową. Składać można także siedzenia drugiego rzędu i oparcie fotela przedniego pasażera, uzyskując łącznie 32 różne konfiguracje aranżacji wnętrza. Co ciekawe w drugim rzędzie siedzeń dostępny jest system „Child Booster Seat”, czyli ruchome siedzisko, podwyższające o 100 mm wysokość siedzenia tak, aby dostosować pozycję przewożonych dzieci do standardowego położenia pasów bezpieczeństwa.

Przestrzeń bagażowa (w tym dwa kryte schowki) oraz przestrzenny bagażnik ma pojemność 1461 litrów z płaską podłogą ładunkową (po złożeniu siedzeń II i III rzędu). Poza tym w aucie znajduje się 20 podręcznych skrytek i schowków. Obok głębokiego pojemnika na podręczne przedmioty w podłokietniku pomiędzy przednimi fotelami umieszczono port USB i przyłącze AUX (także dla iPoda) oraz gniazdko zasilania prądowego 12 V. Pod siedziskiem fotela przedniego pasażera przewidziano poręczny pojemnik na niezbędne drobiazgi, a przed drugim rzędem siedzeń – dwa duże pojemniki podłogowe.
fot. Fiat

Fiat Freemont napędzany jest turbodoładowanym  silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 litrów, dostępnym w dwóch wersjach o mocy 140 lub 170 KM, przekazywanej na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej, manualnej skrzyni przekładniowej. W najbliższym czasie ma być również dostępna wersja napędu na cztery koła (AWD) z silnikiem 2,0 MultiJet II 170KM lub benzynowym V-6 o mocy 276 KM z automatyczną skrzynią biegów. Za wyjątkiem 3,6-litrowego silnika benzynowego Pentastar i automatycznej skrzyni biegów z rodziny Chrysler Group, pozostałe zespoły napędowe produkowane są przez Fiat Powertrain.

Wersja Urban wzbogacona jest o: bezprzewodowe łącze Bluetooth, czujnik zmierzchu świateł zewnętrznych, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, czujniki parkowania tylne, relingi dachowe, elektrycznie ustawiany, 6 kierunkowy fotel kierowcy (plus 4 opcje podparcia lędźwiowego), elektrycznie sterowane i składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby tylnej części nadwozia oraz elektro-chromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne.
fot. Fiat

Gama Fiata Freemont na rynku polskim składać się będzie początkowo z dwóch wersji wyposażenia: Freemont i Urban oraz dwóch wersji silnikowych – 16-zaworowego Diesla MultiJet II o mocy 140 lub 170 KM, w zależności od oczekiwanej dynamiki osiągów.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze