Fani BMW nie będą zawiedzeni: w M Town nie brakuje unikatowych samochodów

„The Drop” po raz kolejny zabiera fanów koni mechanicznych i motoryzacji do „M Town”, gdzie od 2018 roku wszystko kręci się wokół najmocniejszej litery świata i zamiłowania do maksymalnych osiągów.

Od 2018 roku „M Town” jest platformą komunikacji społecznej i cyfrowej fanów BMW M z całego świata, którzy na stronie bmw-m.com mogą rejestrować się jako mieszkańcy „M Town” i wyrabiać sobie cyfrowy „dokument tożsamości” – BMW M Pass.

Czytaj: BMW zachęca do łamania przepisów, czy dużo krzyku o nic?

BMW zaprasza do M Town w nowym filmie

BMW zaprasza do M Town w nowym filmie

„M Town” to projekt cyfrowy, w którym można znaleźć wszystko, co interesuje każdego fana bawarskiej marki: historię BMW, filmy, gadżety do kupienia oraz wydarzenia na całym świecie, w których można wciąć udział online. Także odwiedzający BMW Welt w Monachium mogą zobaczyć „M Town” w realnym świecie – na specjalnej wystawie o powierzchni 180 m2.

Czytaj także: Historia BMW M. 40 lat BMW M GmbH

W nowym filmie, który wpisuje się w ten marketingowy projekt, pod tytułem „The Drop”, wiodącą rolę odgrywają – podobnie jak we wcześniejszych filmach online – samochody BMW M. Łącznie pojawia się ich 18., różnych modeli z obecnej oferty marki z Bawarii.

BMW zaprasza do M Town w nowym filmie

Oprócz różnych ukrytych atrakcji, w filmie pojawiają się również „goście specjalni”: unikatowe BMW M2 by FUTURA 2000 czy BMW M3 pickup z 2011 roku, które dowozi stację ładowania.

Zobacz także: Elektryczne BMW M? Producent pracuje nad swoim pierwszym sportowym elektrykiem

BMW zaprasza do M Town w nowym filmie

BMW zaprasza do M Town w nowym filmie

Bohater filmu podróżuje czerwonym BMW E30 M3 z floty BMW M Heritage. Oprócz tego w filmie występują klasyki BMW M GmbH, takie jak BMW M3 GTS, BMW M3 CRT, BMW M4 GTS i BMW serii 1 M Coupé.

BMW zaprasza do M Town w nowym filmie

Najnowsze

Toyota GR Yaris – sportowy hot-hatch przyspiesza do „setki” w 5,5 sekundy!

GR Yaris to sportowy hot-hatch opracowany na podstawie rajdowych doświadczeń Toyoty, które przyniosły producentowi tytuły mistrza świata. Co się zmieniło?

Nowy GR Yaris został zbudowany od podstaw, a inspiracją dla niego stał się Yaris WRC, z którym Toyota zdobyła tytuł rajdowego mistrza świata w 2018 roku. Platforma, na której zbudowany jest GR Yaris, to połączenie nowej platformy GA-B, która zadebiutowała w Yarisie czwartej generacji, z tylną częścią zaadaptowaną z platformy GA-C, wykorzystywanej w Corolli i Toyocie C-HR.

Toyota GR Yaris 2021 - sportowy hot-hatch przyspiesza do

Silnik jest również całkowicie nową konstrukcją. To trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem. Jest to najpotężniejszy trzycylindrowy silnik na świecie, a także najmniejsze i najlżejsze 1,6 turbo. Wytwarza 261 KM mocy przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 360 Nm w zakresie od 3000 do 4600 obr./min.

Toyota GR Yaris 2021 - sportowy hot-hatch przyspiesza do

GR Yaris rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h i jest ograniczona elektronicznie.

Toyota GR Yaris 2021 - sportowy hot-hatch przyspiesza do

GR Yaris jest lekki jak na hot-hatcha (masa własna 1280 kg), a jego moc to wartości zbliżone do mocnych aut z segmentu C. Było to możliwe dzięki zastosowaniu lekkich materiałów w konstrukcji GR Yarisa, w tym aluminium na masce i w drzwiach oraz kompozytów z włóknem węglowym w dachu.

Toyota GR Yaris 2021 - sportowy hot-hatch przyspiesza do

Moc silnika jest wykorzystywana przez nowy, sterowany elektronicznie, stały układ napędu na wszystkie koła GR-FOUR. Dostępne są trzy tryby działania napędu GR-FOUR.

Pierwszy z nich to tryb Track, który rozdziela moc 50:50 i jest odpowiedni do szybkiej jazdy w każdych warunkach. W trybie Sport moc dzielona jest w proporcjach 30:70, aby uzyskać charakterystykę auta z napędem na tył, a w trybie Normal – 60:40. Jest to tryb domyślny, odpowiedni do codziennej jazdy.

Toyota GR Yaris 2021 - sportowy hot-hatch przyspiesza do

GR Yaris jest standardowo wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe o lekkiej, bardzo sztywnej konstrukcji wieloramiennej. Kształt szprych odzwierciedla linię tradycyjnego japońskiego miecza. Opony Dunlop SP Sport MAXX 050 są w rozmiarze 225/40 R18.

Toyota GR Yaris 2021 - sportowy hot-hatch przyspiesza do

Z przodu zamontowano wentylowane tarcze o średnicy 356 mm z czterotłoczkowymi, lekkimi zaciskami aluminiowymi. Średnica tarcz jest większa niż w GR Suprze. Tylne hamulce to wentylowane tarcze o średnicy 297 mm z dwutłoczkowymi aluminiowymi zaciskami. W modelu GR Yaris z pakietem Sport przednie zaciski są pomalowane na czerwono i ozdobione logiem GR.

Toyota GR Yaris 2021 - sportowy hot-hatch przyspiesza do

Najnowsze

Motocykl Kawasaki z hybrydowym napędem? Producent pokazuje, że to ma sens

Hybrydowe układy napędowe już od kilku lat coraz śmielej wkraczają do salonów samochodowych, jednak co z motocyklami? Nie trudno się domyślić, że układ hybrydowy zajmuje więcej miejsca i zwiększa wagę pojazdu. Mimo to, Kawasaki w swoim ciekawym projekcie postanowiło pokazać, że hybrydowe motocykle mają sens!

Pomysł zaopatrzenia motocykli w układy hybrydowe bardzo szybko poszedł w niepamięć na kartach projektowyc wielu producentów. Czemu? Wiadome jest, że silnik hybrydowy nie tylko obciąża masę pojazdu, ale i potrzebuje sporo miejsca. A w motocyklach to waga jak i wielkość są bardzo waznymi aspektami, abyśmy mogli jeździć lekko, komfortowo i szybko. 

Producent „zielonych” motocykli Kawasaki postanowił jednak wdrożyć w życie swój szalony pomysł motocykla z hybrydowym układem napędowym i wysłał go na hamownię. Ponadto, w poniższym filmie dzieli się z nami swoimi przemyśleniami w jaki sposób taki motocykl mógłby sprawnie jeździć. 

Producent motocykli Kawasaki twierdzi, że zastosowanie hybrydowego układu napędowegowego w motycyklach będzie miało sens, jeśli elektryczny napęd będzie odpowiedzialny za jazdę po mieście a spalinowy za jazdę po autostradach. Natomiast oba silniki mogłyby ze sobą współpracować na zakrętach tak, aby zminimalizować drgania, zmniejszyć zużycie paliwa i utrzymać stałą prędkość. 

Ciekawe jesteśmy, czy Kawasaki traktuje ten pomysł tylko jako projekt do badań, czy może właśnie producent daje nam znać, że w przyszłości jego motocykle pójda w kierunku hybrydowych napędów? Zobaczymy. 

Najnowsze

Paula Lazarek

Genesis GV70 2022 – wiemy, kiedy zadebiutuje!

Właśnie poznaliśmy datę premiery modelu Genesis GV70 2022. Nie będzie to jednak przypadkowa data, bowiem tego samego dnia swoje oblicza ukażą także modele: Acura MDX oraz Nissan Kicks.

Genesis już tradycyjnie prezentuje datę premiery swoich nowych modeli w formie krótkich filmików w sieci, na których możemy zobaczyć jak nowy model płynnie przejeżdza przez piękne, zielone tereny i sprawnie radzi sobie w otwartej przestrzeni. Na koniec zawsze wyświetla się data premiery, tak było również w przypadku modelu GV70. W poniższym filmie prezentującym GV70 ujrzałyśmy datę premiery, tj. 8 grudnia 2020 roku. 

GV70 jest po prostu mniejszym bratem modelu GV80, ale także bardzo wiele czerpie wizualnie z sedana G70. Najlepiej widać to po tylnych i przednich reflektorach. Dodatkowo, na filmie możemy zauważyć ciekawie zaprojektowaną atrapę chłodnicy, ogromne rury wydechowe oraz urodziwe, nieco agresywne felgi. 

Wnętrze GV70 2022 to prawdziwe centrum dowodzenia – do dyspozycji będziemy mieć 14,5-calowy ekran dotykowy na desce rozdzielczej, jak również 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników za kierownicą.

Najnowsze

Paula Lazarek

Nowe BMW X1 2022 – przyłapane w kamuflażu!

BMW X1 nowej generacji zadebiutuje już w następnym roku, natomiast na drogach prawdopodobnie pojawi się już w 2022 roku. Zakładano, że nowy model bawarskiego producenta będzie dostępny w wersji spalinowej i w pełni elektrycznej. Czy będzie także w wersji hybrydowej?

Zdjęcia szpiegów motoryzacyjnych dają nam nadzieję, że nowe BMW X1 nowej generacji również doczeka się wersji z silnikiem hybrydowym. Jak widać, model X1 jest nieco większy od swojego rodzeństwa z poprzednich generacji, ale względnie bardzo podobnie wygląda. Kamuflaż na tyle dobrze został przygotowany, że skrzętnie ukrywa elementy świateł i konsol. Musimy zatem zaczekać na oficjalną prezentację lub zdjęcia, o ile BMW zdecyduje się wcześniej odkrywać swój model. 

Nowe BMW X1 2022 - przyłapane w kamuflażu!

Aktualnie, X1 PHEV z rocznika 2020 napędzany jest 1,5-litrowym trzycylindrowym silnikiem ze specjalnie opracowanym silnikiem elektrycznym. Taka konfiguracja pozwala na wytworzenie 220 KM i 385 Nm momentu obrotowego. Sześciobiegowa skrzynia automatyczna kieruje moc na przednie koła. 

Nowe BMW X1 2022 - przyłapane w kamuflażu!

Możemy się spodziewać, że w modelu nowej generacji, BMW ponownie pokusi się, by zostawić napęd na przód i z pewnością wpłynie na wydajność zasiegu samochodu. Dotychczas zasięg wynosił 57 km w trybie czysto elektrycznym. Mówi się także o tym, że w nowej generacji AWD będzie opcją na życzenie. 

Najnowsze