Agnieszka Serafinowicz

Euro NCAP – ostatnie testy bezpieczeństwa w tym roku. Nie wszystkim poszło dobrze [WIDEO]

Euro NCAP opublikowało wyniki 14 nowych modeli aut, które gruntownie sprawdzono pod kątem bezpieczeństwa.

Euro NCAP, międzynarodowa organizacja badawcza zajmująca się testowaniem bezpieczeństwa aut trafiających na rynek Europy, przygotował ostatni w 2022 roku raport obejmujący wyniki aż 14 różnych modeli. Nie wszystkie uzyskały maksymalną, 5 gwiazdkową notę, na uwagę zasługuje jednak fakt, że marki młode i nieznane na naszym rynku (nie tylko z Chin) poradziły sobie nadspodziewanie dobrze.

Euro NCAP – które ze świeżo przetestowanych modeli wypadły najlepiej?

Zacznijmy od aut, które otrzymały najwyższą, pięciogwiazdkową notę ogólną za bezpieczeństwo. Oprócz modeli doskonale znanych w Europie marek (np. Volkswagen) nie brakuje aut w Polsce w zasadzie nieznanych. Poniżej lista modeli wyróżnionych 5 gwiazdkami przez ekspertów Euro NCAP:

Lucid Air

Lexus RX

Mercedes-Benz GLC

Chery Omoda5

VW ID. Buzz

MG 4 Electric

Maxus MIFA 9

Ford Ranger – w tym przypadku ocena bazuje na części testów przeprowadzonych na modelu VW Amarok – technologicznym bliźniaku Rangera, a także na części testów Rangera przeprowadzonych przez ANCAP (amerykański odpowiednik Euro NCAP), stąd brak wideo.

VW Amarok

Land Rover Discovery Sport

Škoda Octavia

Bardzo dobrze oceniono poziom bezpieczeństwa modelu Lucid Air, czyli w zasadzie rynkowego debiutu amerykańskiej marki, mającej ambicje być konkurentem Tesli. To właśnie z wysokim poziomem bezpieczeństwa Tesli Model S eksperci Euro NCAP porównywali wyniki Lucid Air, wyrażając się o tym modelu bardzo pozytywnie. Ostatni tegoroczny zbiór wyników w 2022 roku, bardzo intensywnym dla Euro NCAP stanowi też kolejne potwierdzenie, że chińscy producenci nauczyli się produkować bezpieczne samochody, potwierdzeniem tego są wyniki elektrycznego vana Maxus MIFA 9, czy kompaktowego crossovera Chery Omoda5.

Euro NCAP – nie wszystkim poszło najlepiej, które modele zawiodły?

Ciekawostką jest fakt, że niższe noty otrzymały samochody marek znanych na Starym Kontynencie od dziesięcioleci. Producenci okrzepli i – wydawałoby się – w pełni świadomi oczekiwań europejskiego klienta. Niemniej według ekspertów Euro NCAP w każdym z trzech niżej wymienionych modeli czegoś zabrakło w efekcie uzyskały one ocenę 4 gwiazdkową, wciąż dobrą, ale jednak nie najwyższą.

Ford Puma – 4 gwiazdki;

Peugeot 408 – 4 gwiazdki (wynik oparto na wcześniejszych badaniach Peugeota 308);

VW Touran – 4 gwiazdki;

Wszystkie nowo sprawdzone przez Euro NCAP auta uzyskały i tak lepszy rezultat niż np. najnowsza Dacia Jogger, warto jednak mieć na uwadze, że gwiazdki, to nie wszystko.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze