
eBussy – modułowy pojazd elektryczny o zasięgu 600 km
Poznajcie Electric Brands eBussy, który wykorzystuje konstrukcję modułową, aby (potencjalnie) oferować całą gamę konfiguracji do przewozu pasażerów i ładunków. Brzmi świetnie, nie?
Nam najbardziej podoba się karoseria Camper i Cabrio, ale Electric Brands zapewnia potencjalnym klientom wszystkie inne typy samochodów – od podstawowej platformy, po dwu- i czterodrzwiowe pickupy i wszystko co pomiędzy nimi.
Cała koncepcja przypomina nam kolejną niesamowicie uroczą serię produktów, która zaczęła się od Volkswagena Beetle. Niemiecki producent samochodów zastosował jedną podstawową konstrukcję podwozia, którą potocznie nazywamy „pan”, zmieniając ją w razie potrzeby, aby zaoferować gamę coupe, sedanów, furgonetek i ciężarówek.
Przeczytaj też: Europa jest gotowa na elektryczną rewolucję! Po raz pierwszy w historii zarejestrowano więcej elektryków niż diesli!
Oprócz opcji zorientowanych na jazdę po utwardzonych drogach, Electric Brands zamierza zaoferować również wariant, który nazywa „Offroad”, z podniesionym zawieszeniem i oponami terenowymi. Każdy z opcjonalnych korpusów może znajdować się na podwoziu terenowym, a ponieważ cała platforma ma stały napęd na wszystkie koła, zejście z utartej ścieżki powinno być uzasadnioną możliwością. Każda wersja posiadałaby również zintegrowane moduły słoneczne i hamowanie rekuperacyjne.
Platforma eBussy teoretycznie oferowałaby akumulatory o mocy od 10 kWh do 30 kWh. Ze względu na niewielką masę pojazdu podstawowego (wynoszącą około 453 kg) powinno to wystarczyć, aby przejechać odległość od 199 do 600 km. Oczywiście spodziewamy się, że szacowany zasięg może się drastycznie zmienić w zależności od konfiguracji pojazdu i obciążenia.
https://www.youtube.com/watch?v=47gWIfC00JM
Przeczytaj też: Samochód elektryczny bez tajemnic – zobacz, co kryje się pod karoserią!
Electric Brands przyjmuje aktualnie rezerwacje na wszystkie style eBussy z cenami rozpoczynającymi się od około 18 400 dolarów (czyli 72 174 złotych) i od tego pułapu rosnącymi. Dostawy samochodów do klientów mają rozpocząć się w 2021 roku.
W chwili pisania tego tekstu na stronie internetowej firmy odnotowano 4080 rezerwacji, a najpopularniejszym modelem był samochód kempingowy.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: