
Dźwięk silnika Forda Mustanga na przestrzeni lat – jak się zmienił? Usłysz to!
Niedawno został zaprezentowany najnowszy Ford Mustang, którego historia toczy się od 1964 roku. Każdy z modeli charakteryzował się innym brzmieniem silnika, które wśród wielu fanów motoryzacji powoduje szybsze bicie serca.
O nowym Fodzie Mustangu przeczytasz tu.
To niesamowite jak wiele osób – nawet tych nie zainteresowanych motoryzacją – wskazuje jako swoje auto marzeń właśnie Forda Mustanga. Oczywiście złożyło się na to wiele czynników, począwszy od spektakularnego wyglądu, udziału w wielu kultowych filmach, na znanych właścicielach kończąc. Ale często o kupnie klasycznego, odrestaurowanego Mustanga nie decydują powyższe względy, a dźwięk, w którym można się po prostu zakochać. O takiej miłości pisałyśmy tu:
https://www.motocaina.pl/artykul/przepiekne-cacko-agnieszki-ford-mustang-coupe-1966-4-7-v8-21741.html
Charakterystyczne brzmienie silnika Mustanga powoduje u niektórych nawet ciarki na plecach, jakiś rodzaj podniecenia. Jest basowy, mruczący na niskich obrotach i świdrujący na wysokich. Warto posłuchać, jak ten dźwięk zmieniał się na przestrzeni lat i kolejnych generacji tego wspaniałego samochodu.
Mustang I miał centralnie umieszczony silnik i tylko dwa miejsca. Jesienią 1962 r. znalazł się na okładkach niemal wszystkich magazynów motoryzacyjnych. Zaprezentowany półtora roku później model produkcyjny wyglądał nieco inaczej – potężniej i jeszcze bardziej atrakcyjnie – choć zachowano smukłą linię nadwozia i długą maskę pierwowzoru. Więcej o historii Mustanga przeczytasz w artykule Kasi Frendl:
https://www.kasiafrendl.pl/blog/ford-mustang-wczoraj-i-dzis-en-ford-mustang-now-and-then-en–19.html a jej test obejrzysz poniżej.
Nasz test Ford Mustang GT 5.0 V8 Fastback – tutaj
Ford Mustang 2018 – galeria zdjęć.
Czy pojawi się Mustang z silnikiem elektrycznym? Dowiedz się tu.
Kobieta za kierownicą Mustanga w kultowym filmie – zobacz go tu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
ja wole ze 2 -3 minuty zostawic silnik przy minus 10
lepiej rusza płynnie chodzi i mniej zużywa sie silnik ,a i pali wtenczas mniej pod obciżeniem, wiec wychodzi na to samo, fizyki nie oszukamy ,
koniec i kropka