
Dziesięciokrotnie przekroczył dopuszczalną ładowność! Jakim cudem jeszcze jechał?
Zdarzyło się wam kiedyś przekroczyć ładowność swojego samochodu? Jeśli tak to było to pewnie marginalne przekroczenie. Z pewnością nie dwukrotne. A wyobrażacie sobie przeładować auto dziesięciokrotnie?
Inspektorzy ITD z Gorzowa Wielkopolskiego zatrzymali do kontroli samochód dostawczy, który okazał się zaskakująco przeciążony. Według zapisów w CEPiK jego dopuszczalna masa całkowita wynosiła 3500 kg a dopuszczalna ładowność zaledwie 365 kg. Tymczasem z dokumentu przewozowego wynikało, że kierowca przewozi na skrzyni 4 tony węgla.
Sześciokrotnie przekroczył ładowność! Nie zgadniesz czym
Ważenie pojazdu potwierdziło te informację – samochód ważył 7,2 tony, a nacisk tylnej osi wynosił 5 ton. 1,5 tony więcej, niż wynosi DMC tego pojazdu! Jakim cudem on w ogóle jechał? Zaskakujące jest też to, że wcale nie wyglądał na tak przeładowany. Nie ukrywajmy też, że ładowność 365 kg w takim samochodzie jest czymś bardzo podejrzanym. Tym bardziej że najwyraźniej można ją przekraczać nawet dziesięciokrotnie i to bez szwanku dla pojazdu.
Wszystkie dostawczaki w Polsce jeżdżą przeładowane? Niepokojące wyniki kontroli
Inspektorzy ITD chyba nie widzieli w tym nic zaskakującego, ponieważ ograniczyli się do ukarania kierowcy mandatem na 500 zł. Nakazali mu tez przeładować nadmiar węgla na inny samochód.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: