Ducati testuje elektryczny motocykl. Czy zapowiada się elektryczna rewolucja jednośladów?
Ducati testuje prototyp motocykla elektrycznego na torze Misano. Kiedy pierwsze motocykle drogowe z napędem elektrycznym pojawią się w ofercie włoskiego producenta?
Ducati MotoE, pierwszy elektryczny motocykl producenta z Bolonii, wyjechał na tor. Michele Pirro, kierowca testowy Ducati, sprawdzał możliwości prototypowego motocykla elektrycznego na torze Misano. Pirro ocenił parametry techniczne i potencjał pierwszego motocykla elektrycznego Ducati:
Testowanie prototypu MotoE na torze było bardzo emocjonujące, ponieważ otwiera nowy rozdział w historii Ducati. Motocykl jest lekki i dobrze wyważony. Co więcej, odpowiedź przepustnicy w początkowej fazie i ergonomia są bardzo zbliżone do tych z MotoGP. Gdyby nie cisza i fakt, że prototyp działał na 70% mocy, pomyślałbym, że to mój stary motocykl.
Od 2023 roku Ducati ma zastąpić markę Energica i dostarczać motocykli do MotoE, serii wyścigów elektrycznych motocykli, która odbywa się w ramach programu wsparcia Moto GP.
Elektryczna maszyna ma oznaczenie V21L i powstaje przy współpracy Ducati Corse oraz Ducati R&D pod wodzą Roberto Cane, który jest dyrektorem do spraw elektromobilności.
Prototyp jest na razie w fazie testów, więc na razie nie ma co liczyć na konkretne szczegóły techniczne. Wiadomo jedynie, że najważniejsze wyzwania w rozwoju elektrycznego motocykla wyścigowego pozostają związane z rozmiarem, wagą i zasięgiem. Celem włoskiej marki jest uzyskanie maksymalnej lekkości, a przy tym zachowanie osiągów i mocy silnika przez cały wyścig.
Na razie Włosi szykują tylko motocykl wyścigowy. W przyszłości na pewno pojawią się też modele drogowe na prąd, ale Claudio Domenicali, szef tej marki, powiedział już, że nie stanie się to szybko. Ducati zapowiada, że pierwsze motocykle drogowe z napędem elektrycznym pojawią się w ofercie włoskiego producenta najwcześniej w 2025 roku.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: