
Ducati Panigale V4 S 2022 – wyścigowa maszyna w nowym wydaniu. Jest piekielnie szybka!
Trzecia odsłona Ducati PanigaleV4 S ma być jeszcze skuteczniejsza na torze wyścigowym. Michele Pirro, testując na torze Vallelunga jednocześnie model 2021 i 2022 na takich samych oponach, pojechał 0,9 sekundy szybciej na nowej wersji. Jak to możliwe?
Projektując nowe Ducati Panigale V4 S, producent motocykli skupił się przede wszystkim na poprawie jego aerodynamiki i ergonomii.

W nowym Panigale poprawiono skrzydełka, które dają mniejszy opór, ale wciąż zapewniają 37 kilogramów docisku przy 300 km/h. Zbiornik paliwa ma nowy kształt od strony kierowcy, co ma pozwolić lepiej zapierać się kolanami w trakcie ostrych hamowań i lepiej trzymać udem motocykl w trakcie zwieszania się z niego w zakręcie. Zmieniono również kształt siedzenia na bardziej płaskie.
Zmiany mechaniczne w silniku generującym 215,5 KM są niewielkie, ale mają znaczny wpływ na jego pracę. Zmodyfikowano układ smarowania, a nowa pompa oleju ma dawać mniejsze opory. Warto zauważyć, że deklarowana moc maksymalna jest wyższa o 1,5 KM w stosunku do poprzedniego modelu. Moc maksymalna produkowana jest przy 13 000 obr/min. Silnik może teraz pracować w czterech trybach: Full, High, Medium, Low.

Nowy tryb Track Evo zmienia całkowicie wygląd wyświetlacza na taki, który ma być podobny do tego z MotoGP i WSBK. Paskowy obrotomierz będzie pokazywał głównie obroty w których jeździmy na torze, a w prawym dolnym rogu znajdą się cztery pola odznaczone różnymi kolorami. Tam będą widoczne ustawienia kontroli trakcji, wheelie control, Ducati slide control i engine Brake control.
Skrzynia biegów otrzymała nowe przełożenia. Ducati zapewnia, że wydłużono pierwszy, drugi i szósty bieg. Jedynka jest dłuższa aż o 11,6% po to, żeby można było jej używać w ciasnych nawrotach. Ostatni bieg wydłużono w celu podniesienia prędkości maksymalnej o 5 km/h.

Zmodyfikowano również podwozie motocykla, wydłużając skok przedniego zawieszenia o 5 mm, co ma pozwolić na lepszą kontrolę w trakcie hamowania i lepiej utrzymywać kontakt przedniego koła z ziemią w trakcie przyspieszania. Podniesiono też punkt mocowania wahacza o 4 mm. Z przodu zamontowano widelec Ohlins NPX 25/30, a z tyłu TTX36.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: