Ducati dalej będzie ścigać się w Moto GP
Ducati i Dorna Sports podpisały umowę, która potwierdza obecność włoskiego producenta motocykli w MotoGP przez kolejne pięć lat.
Ducati zadebiutowało w MotoGP w 2003 roku, i od tamego czasu odgrywa wiodącą rolę w królewskiej klasie. Swoje pierwsze zwycięstwo włoski producent odniósł już po sześciu wyścigach, w GP Katalonii z Lorisem Capirossim, a następnie świętował tytuły w klasyfikacjach indywidualnej i zespołów, w 2007 roku z Casey’em Stonerem.
W sumie w osiemnastu sezonach zawodnicy Ducati wygrali 51 wyścigów i 160 razy stawali na podium.
W zeszłym roku Ducati sięgnęło po mistrzostwo świata w klasyfikacji konstruktorów, dzięki punktom zdobywanym przez takich zawodników, jak: Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci, Jack Miller, Francesco Bagnaia i Johann Zarco.
Przeczytaj też: Ducati prezentuje nowe wersje XDiavel i Ducati Scrambler
Prezes Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, wyznał:
Wyścigi zawsze były fundamentalną częścią działalności marki Ducati i pozostaną. W rzeczywistości stanowią nie tylko sposób na podsycanie pasji i radości entuzjastów Ducati, ale także są zaawansowanym laboratorium badawczym, gdzie testowane są najbardziej wyszukane materiały i innowacyjne projekty. To również poligon, na którym rozwijają się nasi młodzi inżynierowie, w celu zapewnienia klientom najnowocześniejszych motocykli pod względem technologii i emocji z ich użytkowana.
Fabryczny zespół Ducati w sezonie 2021 będą reprezentować Jack Miller i Francesco Bagnaia. Ducati nadal będzie wspierało też satelickie ekipy: Pramac oraz Avintia. Pramac otrzyma motocykle w specyfikacji GP21, Avintia GP19.
Przeczytaj też: Tom Cruise jeździ Ducati Desmosedici
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: