Droga ekspresowa i korek… jadący pod prąd? Polak potrafi

Kierowca jadący pod prąd drogą ekspresową lub autostradą, to niestety nic nowego w Polsce. Takiej sytuacji jednak nigdy jeszcze nie widzieliśmy. I mamy nadzieję, że więcej nie zobaczymy.

Na początku wyjaśnijmy, że przyczyna powstania tak niecodziennego zjawiska, jak korek jadący pod prąd drogą ekspresową, nie jest tajemnicą. Jak można się domyślić, i co potwierdza jeden z komentujących pod filmem, na S7 w okolicach Ostródy doszło do wypadku. Skutkiem tego zdarzenia oba pasy zostały zablokowane, a kierowcy widząc co się dzieje, postanowili zawrócić i zjechać z ekspresówki poprzednim zjazdem.

Chciał zawrócić na autostradzie, korzystając z kładki dla pieszych

I wszystko byłoby dobrze, tylko jakim cudem kierowcy postanowili? Zdarzają się sytuacje, w których policja pozwala na jazdę pod prąd, ale nie odbywa się to na takiej zasadzie, że funkcjonariusz widząc ogromny korek, drapie się po głowie i nagle mówi: „A, co tu tak stać będziecie! Zawróćcie sobie i wrócicie pod prąd do poprzedniego zjazdu. Tylko ostrożnie!”. Jeśli policja zezwala na taki manewr, to droga do wspomnianego zjazdu jest zamknięta, a przy zjeździe stoi patrol kierujący ruchem.

Zawracał w korytarzu życia i zajechał drogę wozowi strażackiemu

Tutaj ewidentnie mamy do czynienia z samowolką. Nigdzie nie widać policji, nikt nie przekierowuje ruchu z drogi ekspresowej. Jeden z komentujących pisze, że jechał w tym miejscu kilkanaście minut po autorze nagrania. Dotarł do korka stojącego przed wypadkiem, a 15 minut później policja udrożniła jeden pas.

Najnowsze

Mercedes nagrodzi najlepszy film o kobietach na Festiwalu KINO 2020

Mercedes-Benz zawsze miał serce dla srebrnego ekranu. Pojawiał się na wielu planach filmowych – i to po obu stronach kamery. Marka od kilkunastu lat wspierała i wspiera film, twórców filmowych i festiwale filmowe.

Wystarczy wspomnieć takie klasyki jak „Dwoje na drodze” (1967), w którym Audrey Hepburn i Albert Finney udają się cabrioletem SL na wakacje do Francji, czy kryminalny „Gone in 90 seconds” ze słynnym „No one can steal a Mercedes”, po rodzime kino, jak np. „Nie lubię poniedziałku”, „Dzięcioł” „Kołysanka”.

Mercedes nagrodzi najlepszy film o kobietach na Festiwalu KINO 2020

Marka od kilkunastu lat wspierała i wspiera film, twórców filmowych i festiwale filmowe we Wrocławiu, Krakowie, Gdyni czy Kazimierzu Dolnym. „Jako że w tym roku ze względu na sytuację epidemiologiczną wiele z nich się nie odbędzie, przyjęliśmy zaproszenie od Festiwalu KINO 2020 – Pierwszego Festiwalu Filmów w Czasie Kwarantanny organizowanego 16 i 17 maja na antenie TVN Fabuła. Postanowiliśmy ufundować Nagrodę Specjalną w wysokości 5 000 PLN dla najlepszego (naszym zdaniem) filmu o kobietach. Nagroda wpisuje się w inicjatywę „She’s Mercedes”, w ramach której marka dociera do kobiet – aktualnych i potencjalnych Klientek Mercedesa.” – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz Polska.

Mercedes nagrodzi najlepszy film o kobietach na Festiwalu KINO 2020

Festiwal KINO 2020 ma na celu zachęcić twórców do zaprezentowania ich wizji współczesnego kina czasu izolacji. Jury Festiwalu złożone z wielkich polskich twórców filmowych, takich jak: Agnieszka Holland, Joanna Kos-Krauze, Agnieszka Smoczyńska, Jagoda Szelc, Piotr Domalewskiego oraz Tomasz Wasilewski, wybierze najlepsze prace konkursowe w 5 kategoriach: komedia, dramat, dokument, horror oraz science-fiction.

Mercedes nagrodzi najlepszy film o kobietach na Festiwalu KINO 2020

Najnowsze

Abarth świętuje 70-lecie legendarnego układu wydechowego

W dniu 4 maja 1950 r. podczas 32. edycji Salonu Samochodowego w Turynie, Carlo Abarth zaprezentował „wydech Abarth”, prawdopodobnie najbardziej znany element wchodzący w skład słynnych zestawów tuningowych.

Abarth świętuje ten wyjątkowy jubileusz również w mediach społecznościowych, zapraszając swoją społeczność do udziału w wirtualnym flashmobie. Marka, wzywając „do boju” w stylu Abartha, oddaje głos swojej społeczności: użytkownicy muszą dodać relację na Instastory, pod hashtagiem #TheRumbleLipChallenge, symulując głosem brzmienie wydechu swojego samochodu. Wyzwanie dla prawdziwych Abarthisti.

Społeczność Abartha jest jednym z filarów marki spod znaku Skorpiona: obecnie istnieją 83 oficjalne kluby, prawie dwa razy więcej niż w 2016 r., oraz społeczność „The Scorpionship”, działająca od czterech lat w regionie EMEA, mająca ponad 114 000 subskrybentów. 

Charakterystycznym elementem słynnych zestawów tuningowych jest układ wydechowy, który z biegiem lat stał się prawdziwą ikoną „stylu Abartha”. Jego oficjalny debiut miał miejsce 4 maja podczas Salonu Samochodowego w Turynie i natychmiast stał się sukcesem.

Abarth świętuje 70-lecie legendarnego układu wydechowego

Pierwsze prototypy obejmowały prosty, ale innowacyjny system zapewniający wyraźną przewagę pod względem osiągów i niepowtarzalny, głęboki dźwięk. W ciągu kilku lat firma Abarth & C. stała się znana na całym świecie: w 1962 r., zatrudniając 375 pracowników, wyprodukowała 257 000 układów wydechowych, z których 65% trafiło na eksport.

Od czasu premiery nowego Abartha 595 w 2008 roku, dzięki marce do łask powrócił sportowy wydech Abarth, który odtwarza klasyczny dźwięk aut z logo Skorpiona. Przede wszystkim, podwójna chromowana rura wydechowa przejęła design z wersji wyścigowej 595 Assetto Corse. 

Abarth świętuje 70-lecie legendarnego układu wydechowego

Potężny dźwięk tego układu był wynikiem połączenia technologii Dual Mode z czterema końcówakmi rur wydechowych i śmiałego designu. Technologia Dual Mode jest zapewniona poprzez zastosowanie dwudrożnego zaworu sterowanego mechanicznie umieszczonego przed rurą wydechową, który umożliwia zmianę drogi przepływu spalin w zależności od ich ciśnienia.

W 2018 roku zadebiutował nowy Abarth 595 i jego układ wydechowy „Record Monza Attivo” ze specjalną funkcją aktywnego zaworu sterowanego umieszczonym na desce rozdzielczej przyciskiem Sport: o ile wcześniej otwarcie zaworu wydechowego uzależnione było od ciśnienia spalin, od tego momentu kierowca mógł oddziaływać bezpośrednio i wybierać pomiędzy „gentleman driver” a głębszym i mocniejszym odgłosem, typowym dla Abartha. Rezultatem jest mocny i agresywny dźwięk. 

Najnowsze

Chcesz zobaczyć jak wygląda proces projektowania nowych modeli Audi? Możesz to zrobić online!

Użyj swojego smartfona, tabletu lub komputera by zagłębić się w proces projektowania samochodu marki Audi. Wykorzystaj do tego „Insight Audi Design” – kolejną z interaktywnych, internetowych wycieczek z przewodnikiem.

Wykwalifikowani przewodnicy wycieczek po fabryce Audi, tym razem zapraszają na „Insight Audi Design” – interaktywną, internetową wyprawę przybliżającą filozofię designu Audi. Przy pomocy materiałów video wyjaśniają i pokazują jak pracują styliści Audi i w jaki sposób ich zespół tworzy stylistyczny język przyszłości.

Chcesz zobaczyć jak wygląda proces projektowania nowych modeli Audi? Możesz to zrobić online!

Przewodnicy na żywo odpowiadają również na pytania uczestników i zgodnie z ich życzeniami na bieżąco uaktualniają trasę niemal dwudziestominutowej, wirtualnej wycieczki. Wszystkie zainteresowane osoby mogą wybrać dogodną dla siebie datę i godzinę wirtualnego spotkania, klikając na www.audi.stream.

Chcesz zobaczyć jak wygląda proces projektowania nowych modeli Audi? Możesz to zrobić online!

Interaktywne wycieczki dostępne na AudiStream są darmowe. Transmisja „Insight Audi Design” jest w tej chwili dostępna w języku niemieckim, wersja angielska zostanie uruchomiona wkrótce.

Najnowsze

Rząd luzuje obostrzenia związane z koronawirusem. Czy do miast wrócą korki?

Zapowiadane na 4 maja luzowanie ograniczeń związanych z funkcjonowaniem hoteli czy centrów handlowych wyraźnie wpłynęło na nasze podejście do spędzania czasu poza domem i podróży w celach rekreacyjnych już podczas majówki.

Polacy znacznie chętniej niż podczas świąt wielkanocnych decydowali się na spędzanie czasu poza domem. Nie ma w tym jednak nic dziwnego. Przypomnijmy – tegoroczne święta wielkanocne wypadały w czasie, kiedy nawet spacer po lesie był zabroniony.  Od 20 kwietnia znowu można swobodnie spacerować na łonie natury. 

Jak wynika z danych NaviExpert – średnia liczba  przejechanych kilometrów przez użytkownika 1 maja była o blisko 30% niższa niż rok temu. Prawie połowę wszystkich przejechanych tego dnia  tras stanowiły te o długości do 50 km. Spośród wszystkich przejechanych  tras pierwszego dnia majówki o ponad połowę (w porównaniu do roku poprzedniego) spadł też udział tras dłuższych niż 200 km.

O blisko 70% wzrosła liczba użytkowników poruszających się w po drogach w godzinach największego ruchu w okresie majówki względem liczby kierowców, którzy podróżowali podczas świąt wielkanocnych. O większym ruchu świadczy też liczba zgłaszanych przez nich ostrzeżeń o kontrolach drogowych i wypadkach w okresie 1-3 maja tego roku względem kwietniowych świąt. Tu, dostawca nawigacji odnotował ponad 3-krotny wzrost!

Do ciekawych wniosków prowadzi także analiza zgłoszeń CB w mieście i poza nim. O ile w środę poprzedzającą majówkę (29.04) udział zgłoszeń CB w mieście i na trasach międzymiastowych rozkładał się w zasadzie pół na pół, tak widać, że  już od 30 kwietnia i podczas samej majówki więcej ostrzeżeń użytkownicy zgłaszali na trasach poza miastem. O tym, że kierowcy chętniej wybierali krótkie, raczej spontaniczne wypady za miasto świadczy także analiza danych o ruchu na wylotówkach m.in. w Warszawie. 

Wszystko wskazuje na to, że zapoczątkowana w majówkę „odwilż” drogowa będzie miała swój ciąg dalszy w kolejnych dniach maja. Dane drogowe z poniedziałku i wtorku wyraźnie pokazują, że liczba kierowców korzystających z nawigacji na co dzień rośnie. Pewne ożywienie na drogach (co paradoksalnie oznacza tu spowolnienie ruchu) można było także zauważyć analizując dane z godzin szczytu na początku tygodnia. O 10% wydłużyły się m.in. czasy przejazdów w szczycie porannym w Warszawie oraz w szczycie popołudniowym we Wrocławiu.  

Rząd luzuje obostrzenia związane z koronawirusem. Czy do miast wrócą korki?

Najnowsze