
Dłuższe wyścigi Formuły E, dzięki samochodom Gen3
Dzięki wprowadzeniu przepisów dotyczących samochodów trzeciej generacji Formuły E, które zakładają szybkie ładowanie i przywrócenie pit stopów, wyścigi będą dłuższe i bardziej emocjonujące. Tak uważa prezes serii, Jamie Reigle.
Przetarg na nowego dostawcę baterii wygrany przez Williams Advanced Engineering dotyczy samochodów Gen3 Formuły E, które zostaną wprowadzone od sezonu 2022-2023. Kontrakt będzie obowiązywał przez minimum trzy lata. W nowej specyfikacji moc maksymalna wzrośnie z obecnych 250 do 350 kW.
Przeczytaj też: Williams podpisuje kontrakt z Formułą E
Samochody trzeciej generacji mają też być o 120 kg lżejsze od obecnych. W nowych przepisach dotyczących Gen3 władze elektrycznej serii planują wprowadzenie szybkiego ładowania i przywrócenie pit stopów w trakcie wyścigów.
Prezes serii, Jamie Reigle, uważa, że dzięki takim zmianom w regulaminie sportowym, możliwe będzie wydłużenie czasu trwania wyścigów, w porównaniu do obecnego formatu 45 minut plus jedno okrążenie:
Nowy samochód Gen3 jest innowacyjny, a zatem pytanie brzmi: co to oznacza ze sportowego punktu widzenia? Czy możemy wydłużyć wyścig, czy wyścig powinien pozostać tej samej długości, czy powinniśmy mieć pit stopy, czy te pit stopy mają wiązać się z ładowaniem?
Myślę, że może tak być, że wyścig może być dłuższy. Daje nam to elastyczność, aby spróbować rozwijać sport w sposób, który byłby najbardziej interesujący dla fanów.
Przeczytaj też: Hankook nowym dostawcą opon w Formule E
Zawody Formuły E w sezonie 2019-2020 z powodu pandemii COVID-19 zostały zawieszone 29 lutego. Po pięciu przeprowadzonych wyścigach w klasyfikacji generalnej prowadzi António Félix da Costa z DS Techeetah, przed Mitchem Evansem z Panasonic Jaguar Racing i Alexandrem Simsem z BMW i Andretti Motorsport.
Sezon FE dokończy sześcioma wyścigami na trzech różnych konfiguracjach toru na byłym lotnisku Berlin-Tempelhof. Wszystko rozegra się w terminie 9 dni.
Wyścigi odbędą się w terminach 5-6 sierpnia, 8-9 i 12-13 sierpnia.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: