Debiut modelu Kia Stinger

Kia Motors, na salonie samochodowym zdominowanym przez amerykańskich producentów, zaprezentowała dziś zupełnie nowy model o nazwie Stinger. Pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupé będzie konkurował w klasie, w której dominują samochody europejskich producentów.

Stinger oferowany w różnych wersjach silnikowych trafi do sprzedaży zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie do końca 2017 roku. Ceny zostaną ogłoszone bliżej premiery rynkowej.

Za wygląd Kia Stinger odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera – głównego stylistę Kia Motors. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia Stingera to zasługa inżynierów, którymi dowodzi Albert Biermann (przeszedł do Kia z BMW pod koniec 2014 roku) – szef działu rozwoju i testów nowych modeli Kia. Najnowszy model, za który odpowiadał, przeszedł wyczerpujące testy na legendarnym Torze Nürburgring.

Zdaniem producenta, to auto zasługuje na miano Gran Turismo. Uznano, że auto musi mieć śmiały wygląd i odważną stylizację. Musi być też jednocześnie szybkie i zwinne oraz luksusowe i komfortowe. I taka właśnia ma być Kia Stinger. Długa pokrywa silnika, krótki przedni zwis i długi rozstaw osi, zapowiadają przestronną kabinę. Fotel kierowcy wyposażono w nadmuchiwane poduszki, aby jego kształt móc idealnie dopasować do kształtu ciała.

Za pokrytą skórą kierownicą mieszczą się dwa duże analogowe zegary z czerwonymi wskazówkami oraz sporych rozmiarów kolorowy wyświetlacz. Menu komputera pokładowego obejmuje nie tylko standardowo spotykane wskazania, ale również wskaźnik siły przeciążenia, czasy okrążeń i temperaturę silnika.

Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexus GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie. Bagażnik mieści pełnowymiarowe walizki lub torby golfowe i również jest większy niż u rywali.

Przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe tylne mają dawać kierowcy informację zwrotną o tym, co w danej chwili dzieje się na styku kół i nawierzchni. Na pokładzie znalazł sie także system regulacji elektronicznie sterowanych amortyzatorów, który umożliwia wybór jednego z pięciu trybów: Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.

2,0-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy, oznaczony jako Theta II, generuje około 255 KM przy 6200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm i jest dostępny od 1400 do 4000 obr/min. Drugi silnik (Lambda II) – widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo – ma pojemność 3,3 litra i osiąga moc 365 KM przy 6000 obr/min oraz generuje moment obrotowy o wartości 510 Nm już od 1300 obr/min i aż do 4500 obr/min. Z tym silnikiem pod maską Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h.

Obydwie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła. Przekładnia może pracować w 1 z 5 trybów. Do prędkości zmiany przełożeń jest również dobrana szybkość reakcji pedału gazu.

Stinger będzie oferowany z napędem na tylne lub na cztery koła.

Dane techniczne Kia Stinger:

Kia Stinger (dane techniczne wersji na rynek amerykański)

 

Silnik

Stinger

Stinger GT

Liczba cylindrów/pojemność

4-cylindrowy, turbodoładowany/2.0 l

V6, twin-turbo/3.3 l

Moc (zakładana)

255 KM przy 6200 obr/min

365 KM przy 6000 obr/min

Moment obrotowy (zakładany)

353 Nm przy 1400-4000 obr/min

510 Nm przy 1,300-4,500 obr/min

Blok

aluminiowy

aluminiowy

Głowica

aluminiowa

aluminiowa

Liczba zaworów/system

16/DOHC D-CVVT

24/DOHC D-CVVT

Pojemność

1998 cm3

3342 cm3

Średnica x skok

86,0 mm x 86,0 mm

92,0 mm x 83,8 mm

Stopień sprężania

10,0:1

10,0:1

Rodzaj zasilania

bezpośredni wtrysk paliwa

bezpośredni wtrysk paliwa

Rekomendowane paliwo

LO98

LO98

 

Skrzynia biegów

Stinger

Stinger GT

8-stopniowa automatyczna

Wielkość przełożeń

Wielkość przełożeń

1

3,964

3,665

2

2,468

2,396

3

1,610

1,610

4

1,176

1,190

5

1,000

1,000

6

0,832

0,826

7

0,652

0,643

8

0,565

0,556

Bieg wsteczny

2,273

2,273

Przełożenie przekładni głównej

3,727

3,538

Umieszczenie silnika/napęd

Wzdłużnie z przodu /
na tylne koła lub AWD

Wzdłużnie z przodu /
na tylne koła lub AWD

 

Wymiary zewnętrzne

Stinger

Stinger GT

Długość (mm)

4830

4830

Szerokość (mm)

1870

1870

Wysokość (mm)

1400

1400

Rozstaw osi (mm)

2905

2905

Zwis z przodu/z tyłu

830 / 1095

830 / 1095

Wymiary wnętrza

Stinger

Stinger GT

Liczba miejsc

5

5

Przestrzeń nad głową

Z przodu (mm)

974

974

Z tyłu (mm)

939

939

Przestrzeń na nogi

Z przodu (mm)

1083

1083

Z tyłu (mm)

925

925

Przestrzeń na wys. ramion

Z przodu (mm)

1433

1433

Z tyłu (mm)

1391

1391

 

Zawieszenie/nadwozie

Stinger

Stinger GT

Z przodu

McPherson

McPherson

Z tyłu

Wielowahaczowe

Wielowahaczowe

Konstrukcja nadwozia

Stalowe, samonośne

Stalowe, samonośne

 

Układ kierowniczy

Stinger

Stinger GT

Rodzaj / wspomaganie

Przekładnia zębatkowa / elektryczne

Przekładnia zębatkowa / elektryczne

Przełożenie zmienne

Seryjne

Seryjne

Liczba obrotów kierownicą

2,4 (RWD), 2,3 (AWD)

2,4 (RWD), 2,3 (AWD)

Średnica zawracania (m)

11,2 (RWD), 11,4 (AWD)

11,2 (RWD), 11,4 (AWD)

 

Hamulce

Stinger

Stinger GT

Z przodu

Tarczowe wentylowane

Zaciski Brembo 4-tłoczkowe
Tarczowe wentylowane

Z tyłu

Tarczowe

Zaciski Brembo 2-tłoczkowe
Tarczowe wentylowane

Średnica tarcz ham. (mm)
z przodu / z tyłu

320 / 315

350 / 340

 

Koła/Opony

Stinger

Stinger GT

Rozmiar kół (cale)

8.0J×18

8.0J×19 (z przodu) / 9.0Jx19 (z tyłu)

Rozmiar opon

225/45 R18

225/40 R19 (z przodu)
255/35 R19 (z tyłu)

Koło zapasowe

Dojazdowe

Dojazdowe

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze