Dacia Jogger z jedną gwiazdką w Euro NCAP. Ten wynik nie mówi jednak wszystkiego
Dacia Jogger uzyskała tylko jedną gwiazdkę w testach Euro NCAP. Wiele osób z pewnością przerazi ten wynik. Problem w tym, że Euro NCAP nie rozbiło Joggera, ale go oceniło. Jak to możliwe? Wyjaśniamy!
Rodzinny samochód powinien być przestronny, praktyczny i bezpieczny. Tymczasem samochód kierowany głównie do rodzin – Dacia Jogger – zdobył w teście Euro NCAP tylko jedną gwiazdkę. Ochronę pasażerów oceniono na 70% ochronę dzieci na 69%, ochronę pieszych na 41% i systemy bezpieczeństwa na 39%.
W czasach, gdy ocena czterech gwiazdek wydaje się słaba, jedna gwiazda absolutnie przeraża. Problem w tym, że Euro NCAP nie testowało Joggera…
Bezpieczeństwo bierne Dacii Jogger zostało ocenione na podstawie konstrukcji Dacii Sandero Stepway i jej wyników testów zderzeniowych. Dlaczego? Ponieważ Jogger jest technicznie spokrewniony z Sandero.
	Czy Dacia Jogger to niebezpieczny samochód?
Dacia Sandero przetestowana w 2021 roku przez Euro NCAP uzyskała dwie gwiazdki. Nisko oceniono bezpieczeństwo pieszych oraz bezpieczeństwo czynne, czyli systemy mające na celu nie dopuścić do wypadku. Te same systemy wpłynęły na wyjątkowo niską ocenę Dacii Jogger.
Dacia od lat oferuje kierowcom samochody w wyjątkowo niskich, w porównaniu do konkurencji, cenach. Auta mają być tanie i dostępne. Na polskim rynku ceny Joggera zaczynają się od 69 900 zł (za wersję 5-osobową) lub od 73 900 zł (za wersję 7-osobową). To najtańszy samochód tej wielkości i najtańsze auto dla siedmiu osób.
Żeby samochód był tani, to musi mieć ograniczone wyposażenie podstawowe, a systemy bezpieczeństwa to jedne z droższych opcji. Tymczasem Euro NCAP ocenia liczbę systemów oraz ich działanie. Ponieważ Jogger ma ich niewiele, w tej kategorii dostał jedną gwiazdkę. Z kolei z przyjętych przez organizację zasad wynika, że samochód ocenia się na tyle gwiazdek, ile otrzyma w najsłabszej kategorii.
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: